آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد که کشورش سال سخت اقتصادی را پیش رو دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوپاریزین، آنگلا مرکل خطاب به آلمانها گفت: 2013 سال سخت تری در مقایسه با 2012 خواهد بود.

 در پیام مرکل که قرار است روز دوشنبه از تلویزیون رسمی آلمان پخش شود، وی مردم را به صبر و بردباری فراخوانده است. صدراعظم آلمان در این پیام گفته است: فضای اقتصادی در سال آینده آسان نخواهد بود و حتی ممکن است سخت تر از 2012 باشد، اما این مسئله نباید سبب دلسردی و ناامیدی ما شود، بلکه باید محرکی برای تلاش بیشتر باشد.
مرکل، صدراعظم اقتصاد اول اروپا در این پیام- که متن آن یکشنبه عصر در اختیار رسانه ها قرار گرفت- با اشاره به بحران اقتصادی موجود در اروپا، شهروندان را به صبر و تحمل فراخواند و اعلام کرد اصلاحاتی که در اروپا در حال انجام است، نتایج خود را به همراه خواهد داشت، اما برای پشت سر نهادن بحران همچنان باید صبور بود.
مرکل که امیدوار است در انتخابات پارلمانی سپتامبر 2013 برای سومین بار سکان آلمان را در دست بگیرد، یادآور شد که بیکاری در آلمان در پائین ترین میزان خود قرار دارد و تعداد مشاغل ایجاد شده در کشور از زمان اتحاد این کشور(22 سال پیش) به بیشترین سطح رسیده است.
آلمان هرچند در مقایسه با سایر کشورهای اروپا در وضعیت بهتری به لحاظ اقتصادی قرار دارد، اما با این حال بحران، اثرات خود را در این کشور برجای نهاده است. رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهۀ سوم سال جاری رقم 0.2% را نشان می دهد، در حالیکه این رقم در سه ماهۀ پیش از آن 0.3% و در سه ماهۀ اول 0.5% بوده است.
بسیاری از اقتصاددانان کاهش تولید ناخالص داخلی آلمان را برای سه ماهۀ آخر پیش بینی کرده اند. طبق اطلاعات باندس بانک(بانک فدرال آلمان) اقتصاد اول اروپا با کاهش رشد اقتصادی روبروست و این امر می تواند زمینه های بحران اقتصادی باشد. از این رو بانک مرکزی آلمان برای اقتصاد این کشور در سال 2013 رکود و همچنین رشد 0.4 درصدی در تولید ناخالص داخلی را پیش بینی کرده است.


393152

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =