۰ نفر
۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای جلوگیری از قاچاق طلا چیپ‌های بسیار کوچکی روی طلاهای ساخته و وارد شده نصب می‌شود.

مهدی ابویی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: متأسفانه قاچاق طلا افزایش یافته و بایستی با تمهیداتی خاص مانع از قاچاق شد.
وی در گفتگو با رادیو ایران صدا با بیان این‌که اجازه نمی‌دهیم طلای ایران در قالب طلاهای ساخته شده و شمش به خارج از کشور قاچاق شود، متذکر شد: برخی از گروه‌ها برای کسب درآمد ارزی و منتفع شدن به چنین اقدامی دست زدند و این امر باعث برهم خوردن بازار طلا می‌شود.
ابویی افزود: همواره شاهد آن بودیم که طلای سایر کشورها به‌صورت قاچاق وارد ایران می‌شد اما از اواخر تابستان سال جاری این موضوع معکوس شد.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این‌که اکثر کالاهایی که از کشورخارج می‌شود در قالب شمش است گفت: خروج بی‌رویه شمش به بهانه کسب درآمد ارزی قابل توجیه نیست و با تمام متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
وی تأکید کرد: برای جلوگیری از قاچاق طلا تمهیدات جدیدی اندیشیده شده که بزودی همه‌آنها اجرایی خواهد شد.وی تصریح کرد: برای جلوگیری از قاچاق طلا چیپ‌های بسیار کوچکی طراحی کرده‌ایم که روی طلاهای ساخته و وارد شده نصب می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر این چیپ‌ها روی برخی تولیدات داخلی در حال نصب است. تا چند وقت آینده به دنبال آن هستیم تا روی طلاهای وارداتی و همچنین تولید داخلی این چیپ‌ها را نصب کنیم.

64222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =