فرمانده ناجا در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم حضور یافت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در حاشیه مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم در جمع خبرنگاران، نظارت و سرکشی به واحدها، رفع کمبودها و نواقص را علت سفر به فرماندهی های انتظامی استان های سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه، طی دو نوبت (یکی در نیمه برنامه و دیگری پایان برنامه)، ارزیابی جامعی از همه استان ها توسط بازرسان و کارشناسان نیروی انتظامی انجام می شود.

وی به حضور بازرسان و کارشناسان ناجا در نیمه برنامه به استان قم اشاره کرد و افزود: در ارزیابی میدانی صورت گرفته از شهروندان در خصوص عملکرد نیروی انتظامی؛ خوشبختانه نسبت به دوره قبل، فرماندهی انتظامی استان قم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و 5 نمره در معیار 100 به نمره قبلی این استان افزوده شده است.

فرمانده ناجا ادامه داد: این استان، در توسعه زیر ساخت های سازمانی مانند تاسیسات، اماکن، خودرو و تجهیزات نیز پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این بازه زمانی داشته است. در شاخص های ماموریتی استان قم، خوشبختانه در کاهش جرایم، تصادفات و در افزایش قانون گرایی پیشرفت های خوبی داشته است.

وی از استان قم به عنوان یکی از کم جرمترین استان های کشور نام برد و گفت: در عمده جرایم امنیتی و جنایی، عددها در این استان یا صفر و یا نزدیک به صفر است.

احمدی مقدم، بالاترین عدد جرم در استان قم را مربوط به قتل دانست و گفت: تا پایان پاییز امسال، 12 فقره قتل در این استان به وقوع پیوسته که البته این رقم را باید به صفر برسانیم اما در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش قتل را شاهد هستیم. جرایم خشن شامل آدم ربایی،‏ گروگان گیری، سرقت مسلحانه، سرقت بانک و طلافروشی در این استان صفر یا نزدیک صفر است.

او از سرقت های خرد به عنوان عمده مشکل استان قم نام برد و گفت: نسبت به شاخص های کشوری، آمار سرقت های خرد در این استان عدد بسیار پایینی دارد. در مناسبت های خاص، متاسفانه برخی سارقان تحت عنوان زوار به این استان سفر می کنند البته کسانی که مورد دستبرد قرار می گیرند عمدتاً مسافران می باشد که با تمهیدات پیش بینی شده برای روزها و مناسبت های خاص با افزایش اعزام واحدهای احتیاط، میزان سطح امنیتی در این استان ارتقاء یابد.

 

ایران به اتباع افغان نیاز دارد

فرمانده ناجا درباره خروج و طرد اتباع افاغنه از کشور، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی، اتباع افغانی درکشور حضور دارند و به علت اشتغال آنها در بسیاری از مشاغل سخت، کشور به آنها نیاز دارد، از سوی دیگر به علت شرایط اقتصادی و ... تا حد زیادی خود آنها داوطلبانه از ایران خارج شدند. در واقع، خروج اتباع افغانی یا قانونی کردن اقامت آنها به یکباره امکان پذیر نیست و روندی است که به آرامی و به تدریج صورت می گیرد.

او با بیان اینکه نسبت به گذشته ورود قانونی اتباع افغانی مجازدر حال ارتقاء می باشد،‌ گفت: آغاز طرد اتباع افغانی غیرمجاز پایان سریعی ندارد و تدریجی است. در استان های کشور برای حضور اتباع افغانی شاخص هایی وجود دارد که براساس این شاخص ها، به تدریج از حضور اتباع غیرمجاز جلوگیری و از سوی دیگر درصد اتباع مجاز افزایش پیدا می کند.

احمدی مقدم گفت: اتباع مجاز تابع قانون هستند و از سوی دیگر وزارت کار براساس نیازهای داخلی کشور، با اتخاذ تمهیداتی، برای اتباع مجاز پروانه کار صادر می کنند تا در کشور مشغول کار شوند.

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برداشته شدن فیلترینگ بعضی از شبکه های اجتماعی، گفت: نیروی انتظامی دخالتی در فیلتر کردن سایت های اجتماعی و مجازی ندارد و این در دستورکار نهادها و سازمان های دیگر است.

 

نارضایتی مردم از نیروی انتظامی به حداقل رسیده است

احمدی مقدم همچنین در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم که با حضور استاندار، اعضای شورای تامین استان، تعدادی از خانواده معظم شهداء، ایثارگران و خبرنگاران برگزار شد، گفت: برای پاسداری از ارزش ها ابتدا باید آنها را در درون سازمان خودمان بکار گیریم، این مورد همواره باید تقویت شود بنابراین باید امر به معروف را از خودمان شروع کنیم تا مردم نیز امر و نهی ما را بپذیرند.

فرمانده ناجا گفت: ما تلاش می کنیم تا در کنار فرد از سازمان نیز مراقبت شود، سعی داریم تا امکانات و تجهیزات لازم برای رشد و تعالی کارکنان فراهم و نیازهای مالی و معیشت آنان در حد آبرومند و شرافتمندانه تامین شود که در نهایت توجه یه این مورد باعث ارتقا یافتن کارآمدی سازمان شده است.

وی ادامه داد: کارکنان خدوم مورد تشویق قرار می گیرند اما با آن عده افراد قلیلی که قدر این لباس را ندانستند قاطعانه برخورد می کنیم‎، امروز تخلفات کارکنان به حداقل خود رسیده، البته همکاران ما باید خودشان هم مراقب باشند که اگر کسی تخلف کرد با وی برخورد کنند تا این مجموعه عظیم بد نام نشود.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه امروز نگاه مردم به نیروی انتظامی کاملا متفاوت است، گفت: امروز نارضایتی مردم از نیروی انتظامی در مورد رفتار و برخورد برخی از کارکنان است، ما باید به جایی برسیم تا مردم احساس شور و شعف از نیروی انتظامی داشته باشند و الحمدلله این امر در حد بسیار بالایی محقق شده است؛ سعی می کنیم صفاتی را که مردم از ما انتظار دارند در سطح جامعه بروز دهیم و آن صفاتی که نباید در این سازمان وجود داشته باشد، از بین ببریم تا اثری از آن در نیروی انتظامی یافت نشود.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با تلاش های مسئولان استان قم زیر ساخت های بسیار خوبی فراهم شده است تا جائیکه در حوزه امنیت نیز آمار جنایی تقریبا صفر و بحمدلله تمام جرائم در قم رو به کاهش می باشد و با ارزیابی بازرسان ما نمره استان قم نسبت به دو سال پیش پنج نمره ارتقاء یافته است. استان قم یکی از کم جرم ترین استان های کشور است.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =