ایسنا نوشت:

وزیر صنعت با اشاره به تقدیر هیات دولت از زحمات خودروسازان برای حفظ تولید و حفظ اشتغال، اضافه کرد: درخواست دولت این است که تولید به سقف مصوب خودروسازان برسد و کمک به کنترل قیمت‌ها کند و در این راستا بر موضوع بهبود کیفیت؛ بومی سازی قطعات و توسعه صادرات تاکید شد.
 

غضنفری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به این که امروز دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا گزارش خوبی ارائه دادند گفت:‌ در این گزارش در رابطه با چگونگی مقابله با تحریم‌ها برای تامین قطعات و بهبود کیفیت و همچنین بومی‌سازی و حل مشکل تامین ارز و سرمایه در گردش و قیمت گذاری مطرح شد.
وی با اشاره به این که مشکل مطرح شده خودروسازان در مورد تامین نقدینگی و ارز مبادله‌ای بود گفت:‌ در مورد قیمت‌گذاری تصمیم جدیدی گرفته نشد و کار به کمیته‌ای واگذار شده است که اطلاع‌رسانی در مورد آن انجام خواهد شد.
غضنفری در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه در مورد بالا بردن سقف تسهیلات تصمیم گرفته شد تا با مساعدت لازم و کمک بانک مرکزی انجام شود و از امروز این تصمیم اخذ شده است و بانک مرکزی زمینه‌های‌ آن را فراهم خواهد کرد.
وی در مورد قیمت‌ها نیز گفت: از نظر دولت قیمتی که سازمان حمایت اعلام می‌کند مصوب است و باید بر مبنای آن بازار را کنترل کرد و هر فروش بالاتر از آن قیمت‌ها پیگیری خواهد شد. البته شاهدیم در حاشیه‌ی بازار برخی خریداران خودرو اقدام به فروش خودرو با قیمت‌ بالاتر می‌کنند و همه این مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی خودروسازان است که تصمیماتی برای رفع آن اتخاذ شده است و امیدواریم با نزدیک شدن به ایام عید و عرضه‌ بیشتر این مشکلات برطرف شود.
وی همچنین در مورد قیمت کالاهای اساسی مردم گفت: مدتهاست در این زمینه ذخیره سازی شده است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای شب عید شده است همچنین موجودی گوشت قرمز و گوشت مرغ بالاتر از میزان لازم است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mahdi IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    6 0
    من در ایران خودرو به واسطه تعمییر ماشین الاتشان رفت و امد دارم ایران خودرو بینالود بیشتر از هر زمان دیگه ای پژو پارس و 405 در پارکینگ ها دارد به طوری که خودرو ها در بیرون از پارکینگ و در خیابان ها پارک شده است سوال اینجاست که چرا خودرو را به بازار نمی دهند اگر نقدینگی ندارن پس این همه خودرو چه طور تولید شده !!!!!!!!
  • صالحی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    4 0
    از خداوندمتعال خواهانیم که سخنان وزیر صنایع حرکتی خودجوش برای دادن مجوز به سازمان حمایت برای افزایش سه باره قیمت خودرو درسال 91 نباشد چون ما با این حقوق کارمندی توانای پرداخت وتهیه آن را نداریم.واقعا وزیر صنایع وسازمان حمایت از اقدامات خودرسازان اطلاع ندارند که بلافاصله پس از گرفتن مجوز افزایش دوباره قیمت خودرودر12مهر 91شروع به پیش فروش خودرو با شرط تحویل به قیمت روز(که بدتراز قراردادترکمان چای است) نمودند تا با گرفتن مجوز های افزایش قیمت 3باره و... آن که این وسط متضرر شود مصرف کننده باشد؟