۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴

سرنخ نوشت:

هتل‌ها در سفر، همیشه اولین جایی هستند که مسافران به دنبال آن می‌گردند. اقامت در هتلی آرام و مجهز بعد از یک سفر سخت و طولانی، آرامش خاصی به هر مسافری می‌دهد برای همین در گوشه و کنار جهان هتل‌هایی ساخته شده‌اند که چندان عادی به نظر نمی‌رسند. این هتل‌ها نه شبیه ساختمان‌های معمولی است و نه شبیه هتل‌های لوکس، در ساخت آنها از عجیب‌ترین مصالح استفاده شده و به عجیب‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند.



هتل شکلاتی
ماه می 2011، «کارل لاگرفلد» طراح مشهور، هتلی را طراحی کرد که بیشتر بخش‌های آن از در و دیوار گرفته تا اسباب و وسایل هتل از کاکائو ساخته شده بومد. این هتل خوشمزه برای جشن گرفتن سالگرد تأسیس کارخانه «مگنوم» اکوادور ساخته شد. این کارخانه کاکائوهای مشهور خود را از جنگل‌های بارانی اکوادور و غنا تهیه می‌کند و برای تبلیغ بیشتر کار خود، تصمیم به طراحی و ساخت این هتل عجیب و غریب گرفت. در ساخت این هتل از ده‌ونیم تن کاکائو استفاده شد و کاکائوهای لازم برای ساخت هتل را شکلات‌ساز فرانسوی «پاتریک راجر» تهیه کرد.
هتل واگن قطاری
در هلند یکی دیگر از هتل‌های عجیب و غریب دنیا قرار دارد برای ساخت این هتل چهار اتاقه از هیچ مصالحی استفاده نشده و وقت هیچ کارگری هم گرفته نشد زیرا سازندگان آن به جای ساخت اتاق تصمیم گرفتند چهار واگن قطار از رده خارج شده را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنند و به شکل اتاق دربیاورند نکته قابل توجه درباره هتل واگنی این است که حتی وسایل به کار رفته در تزیین هتل نیز از زباله‌های بازیافتی است به عنوان مثال از قایق به عنوان تخت‌خواب استفاده شده یا تابلوی راهنمایی و رانندگی به عنوان میز در این هتل مورد استفاده قرار گرفته است این هتل در مزرعه خوش‌ آب‌وهوای هوگورد هلند قرار دارد و طوری طراحی شده که دوستدار محیط زیست باشد.
هتل کانالی
سال 2010 در مساحتی به اندازه 220 متر مربع هتلی در مکزیک ساخته شد که تا به حال هیچ جهانگردی نمونه آن را ندیده بود در ساخت این هتل از ساختمان چند طبقه خبری نبود بلکه هر یک از اتاق‌های هتل کانالی بتونی بود که در زیر زمین از آنها استفاده شد این کانال‌ها در کنار هم چیده شده و بعضی از آنها به صورت دو طبقه روی هم قرار داده شدند برای رفتن به طبقه دوم این هتل پله‌های آهنی روبه‌روی هر یک از کانال‌های بالایی کنار گذاشته شدند در این هتل هریک از کانال‌ها در حقیقت یک اتاق است که به ساده‌ترین شکل ممکن تزیین شده‌اند در این هتل از 20 کانال استفاده شده که هر یک از کانال‌ها به جای در شیشه‌کشی شده است و با کشیدن یک پرده داخل آن دیگر مشخص نیست طراحی این هتل تا جایی که امکان داشت ساده در نظر گرفته شده تا با هر بودجه‌ای سازگار باشد.
هتل کاروانی
ساخت هتل کاروانی ایده چند همکار آلمانی بود که به فکر افتادند کارخانه‌ای متروکه را تبدیل به مکانی برای زندگی کنند آنها برای عملی کردن تصمیم خود کارخانه‌ای قدیمی در نوکلن را انتخاب کردند کارخانه‌ای که سال‌ها بود خط تولید آن متوقف شده بود گروه آلمانی کاروان‌های قدیمی را به محوطه کارخانه منتقل کردند و داخل کاروان‌ها را به زیباترین شکل ممکن طراحی کردند نام این هتل قصر کاروانی است و نه تنها مجهز به اتاق خواب است بلکه مهمان‌ها می‌توانند از مبلمان و کافی‌شاپ قصر کاروانی نیز لذت ببرند.
هتل نمکی
قلعه نمکی نام هتلی است که همه قسمت‌های آن از بلوک‌های نمکی ساخته شده است این هتل در بزرگ‌ترین فلات نمکی دنیا در 350 کیلومتری جنوب بولیوی قرار دارد برای ساخت قصر نمکی آب و نمک را با یکدیگر مخلوط کردند و به شکل بلوک‌های سنگی در آوردند بلوک‌های نمکی پس از آماده‌سازی روی هم چیده شدند تا قلعه نمکی شکل بگیرد متأسفانه در روزهای بارانی قلعه نمکی شسته می‌شود و از این رو بعد از پایان باران دوباره آن رابازسازی می‌کنند جالب اینجاست که خیلی از مهمان‌های این هتل برای اینکه مطمئن شوند هتلی که در آن اقامت دارند از نمک است سعی می‌کنند زبان خود را به دیوارها و وسایل بزنند برای همین وقتی مهمانی وارد هتل می‌شود صاحب هتل آن از آنها خواهش می‌کنند تا حد ممکن از این کار خودداری کنند تا هتل نمکی ویران نشود.
هتل شنی
بزرگ‌ترین هتل قلعه‌ای شنی دنیا در ساحل ویموث در دوردست انگلیس قرار دارد مهمان‌های این هتل می‌توانند با رفتن به هتل شنی از آفتاب شن و دریا در کنار هم لذت ببرند در هیچ جای این هتل اثری از چوپ، سنگ یا سیمان نیست و تا چشم کار می‌کند شن دیده می‌شود اگر یک خانواده قصد اقامت در این هتل را داشته باشد می‌تواند با پرداخت شبی 21 دلار اتاقی یک یا دو تخته کرایه کند و شب را در آنجا بگذراند البته اتاق‌های این هتل دیوار یا سقف ندارد و مهمان‌ها می‌توانند در طول شب از آسمان زیبای کنار دریا لذت ببرند.

301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268874

برچسب‌ها