با کمتر شدن سطح آلاینده ها در هوای تهران وضعیت ترافیک و محدودیت های تردد به وضعیت قبلی باز می گردد.

به گزارش خبرآنلاین؛ گرچه از بارندگی های مورد انتظار نیمه دوم هفته در تهران اثری نیست اما ناپایداری های هوا در غرب کشور باعث کمتر شدن سطح آلایتده ها نسبت به روزهای قبل شده است و از فردا طرح زوج و فرد به وضع عادی برمی گردد.

پیش از این مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از روند افزایش آلاینده ها در تهران، کرج و اراک تا عصر امروز خبر داده بود.

عبدالرضا امیدوار شهری گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از یکشنبه تا ظهر دوشنبه همچنان در کلانشهرهای تهران، اراک و کرج کیفیت هوا پایین خواهد بود و بطور موقت در روز سه‌شنبه از شدت آن کاسته می‌شود.

با بهتر شدن وضعیت هوا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از پایان اجرای طرح سراسری زوج و فرد خبر داده است. 

سردار حسین رحیمی دراین باره به ایسنا گفت: طرح تردد زوج و فرد خودروها از در منازل تا پایان امروز اجرا می‌شود. اجرای این طرح منجر به کاهش قابل توجه بار ترافیکی و عدم افزایش شدید آلودگی هوا در پایتخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی سازمان هواشناسی از بعد از ظهر امروز کیفیت هوای تهران بهتر خواهد شد، گفت: فعلا بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها از در منازل تنها تا پایان وقت امروز یعنی ساعت 19 اجرا شده و از فردا طرح زوج و فرد در محدوده قبلی اجرا خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بدیهی است در صورت عدم رفع آلایندگی هوا و تصمیم کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران، اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منازل مجددا در پایتخت اجرا خواهد شد اما فعلا در خصوص ادامه اجرای این طرح تصمیمی اتخاذ نشده است. در صورت تداوم اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منازل اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    83 1
    طرح زوج و فرد اگر مشکل ترافیک و الودگی را حل نکرد برای راهنمایی و رانندگی روزی یک میلیارد درامد داشت
  • بدون نام CZ ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    53 1
    خوب،راهنمایی و رانندگی عزیز که فقط به فکر سلامت مردمی، مجموعا مردم چه قدر جریمه شدند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    29 1
    فقط پلاک ماشین سمت راستی شطرنجی شده و ماشین سمت چپی نباید شطرنجی بشه !
  • اصفهانی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    5 55
    هیچی هم نیست. الکی شلوغش کردید. تهرانی های عزیز نازی
    • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      12 2
      پاشو بیا تهران وقتی چشمات و گلوت سوخت متوجه میشی دادا !
    • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      16 2
      دوست عزیزه اصفهانی شما ناراحت ما تهرانی ها هستید؟ یا مشکل خاصی با نبودنتون در شهر تهران دارید؟ خیلی زشته که مردم یک شهر در مورد سایر هموطنانشون اینجوری صحبت کنن.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    16 0
    عامل اصلی رو ول کردن، دارن به مردم تلقین میکنن که شماها دارین هوا رو آلوده میکنین و به همین دلیل باید نوبتی بیرون بیایید تا هوا کمتر الوده بشه
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    6 14
    باور کنید یکی از معدود تصمیمهای درست همین طرح زوج و فرد از محل درب منازل بود که متاسفانه و ظاهرا قرار است ادامه نیابد. هم به کاهش آلودگی کمک کرد و هم حمل و نقل در شهر خیلی روان شد. امیدوارم این طرح ادامه یابد.
  • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    7 12
    طرح بسيار خوبي بود خصوصا جهت كم كردن بار ترافيكي اي كاش مسئولين حداقل به فكر مردم بودند و قبل از اينكه وصعيت آلودگي هوا در حد هشدار و .... قرار بگيره تا آخر دي و بهمن اين طرح را اجرا ميكردند.
    • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      6 2
      شما مثل اینکه کار و زندگی نداریدااااااااااااااااااا
  • محمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    12 1
    به جای اینکارها بیایید وسیله نقلیه عمومی رو تجهیز کنید تا من کارمند نیم ساعت 45 دقیقه تو ایستگاه منتظر اتوبوس نباشم و سبب بیرون اومدن وسیله شخصی تک سرنشین نباشه
  • جواد IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    9 0
    طرح ترافیک درب منزل اول موجب کاهش ترافیک می شود اما مثل سالهای گذشته مجددا به دلیل هجوم مردم برای تهیه خودرو با شماره جدید باز هم ترافیک زیاد می شود سود ان نصیب خودروسازان می شود اما اصل قضیه بنزین غیر استاندارد است که عامل اصلی ان تحریم است
  • حامد تکلیمی IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    این طرح خوبی بود که مشکل ترافیکی را تا حدی حل کرد.درسته یکروز در میان مجبور بودیم از ماشین شخصی استفاده نکنیم ولی چون روز بعد تو ترافیک کمتری قرار میگرفتیم ارزششو داشت.فکر میکنم حداقل اگه تو نیم سال دوم هرسال این طرح اجرابشه میتونه بخشی از مشکل ترافیک تهران را حل کنه.
  • omid IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    4 0
    بایذ تا وضعیت درست نشده هیچکس ار درب خانه درنیاد دولت هم هزبنه اش رو پرداحت کنه مایحتاج عمومی رو درب منزل به خانوارها تحویل بدهد. ابنجوری سلامت جامعه تضمین میشه.
  • اطهري IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    طرح زوج و فرد مال بيچاره هاست وگرنه پولدارها يا طرح ميخرند يا يه ماشين زوج يه ماشين فرد