پارلمان عراق قرار است درباره وضعیت رئیس جمهور این کشور تشکیل جلسه داده و تکلیف انجام امور ریاست جمهوری در غیاب وی را تا زمان مشخص شدن وضعیت جسمانی او مشخص کند.

به گزارش خبر آنلاین در حالی که تازه ترین خبرها از سوی اتحادیه میهنی کردستان عراق حاکی از رو به بهبود بودن حال جلال طالبانی رئیس جمهوری این کشو راست، پارلمان عراق قرار است درباره وضعیت رئیس جمهور مام جلال و انجام وظایف او تا زمان مشخص شدن وضعیت نهایی او تشکیل جلسه دهد.

سایت های خبری کردستان عراق مانند هاوڵاتی نیز مصاحبه دکتر فواد معصوم از دوستان و همکاران طالبانی در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق را به زبان های عربی و کردی منتشر کرده اند
سرپرست فراکسیون هم پیمانی کردستان در پارلمان ملی عراق اعلام داشته است که وضع جسمانی طالبانی به بهترین شیوه ممکن در حال توسعه و پیشرفت است و حتی به زبان های کردی و انگلیسی و عربی هم صحبت کرده است
وی به نقل از دکتر لطیف رشید، داماد ابراهیم احمد و باجناق طالبانی که مدتی در کابینه مالکی حضور داشت و از دوستان باسابقه طالبانی محسوب می شود گفت که وی دیروز به بیمارستان رفته و با طالبانی ملاقات کرده است و طالبانی هم قادر به شناسایی او بوده و حتی با وی مصافحه کرده است. دکتر لطیف بعد از این دیدار به نقل از پزشکان او گفته است خطر فلج مغزی به طور کلی بر طرف شده است.
ظاهرا تصمیم هیأت پزشکی همراه و سرپرست وی این است که در چند روز آینده ضمن جابجایی بیمارستان به چندین فیزیوتراپی بپردازد تا اعضای بدنی اش واکنش درست داشته باشند
یکی از مقام های نزدیک به اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در گفتگوی با خبرانلاین ضمن تشکر از همکاری صادقانه برخی از سایت های ایرانی که اخبار درست و به دور از جنجال رسانه ای را منتشر کردند در این باره گفت فعلا جای هیچ نگرانی نیست و همیشه در سایت حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و یا سایت ریاست جمهوری اخبار لازم به سمع و نظر همگان خواهد رسید و فعلا هم طبق قانون عراق بحث جانشینی چندان مطرح نیست و آقای رئیس جمهور از مرخصی استعلاجی استفاده می کند.

خانم هیرو ابراهیم احمد ، دختر ابراهیم احمد نویسنده بزرگ ادبیات کرد و کتاب مشهور درد ملت و نیز همسر طالبانی ، به خبرنگاران اظهار داشته است وقتی که از بابت نتیجه آزمایش های پزشکی آرامش گرفتم، به سلیمانیه بازگشته ام تا بتوانم ضمن تشکر از اعضای حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در اینجا کمکی هم از من ساخته باشد انجام دهم.

جلسه پارلمان عراق درباره رئیس جمهور

با این همه ایسنا به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج نوشت: عادل المالکی، یکی از اعضای کمیته قانونی پارلمان عراق تاکید کرد: طی چند روز آینده سرنوشت پرونده غیبت جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق مشخص خواهد شد.
وی گفت: پارلمان عراق در خصوص این مساله به قانون اساسی که اعلام می‌کند در نبود رئیس جمهور خضیر الخزاعی، معاونش اختیارات وی را برعهده می‌گیرد، تکیه دارد. این عضو پارلمان عراق همچنین اعلام کرد: در چند روز آینده برای کمیته رسما مشخص می‌شود که آیا طالبانی قدرت دارد فعالیت خود را ادامه دهد یا خیر. وی افزود: اگر گزارش پزشکی نشان دهد که طالبانی دیگر قادر به ادامه سمتش نیست پارلمان به وضوح این مساله را مورد بررسی قرار خواهد داد اما در حال حاضر گزارش‌های پزشکی حکایت از آن دارد که اوضاع جسمانی رئیس جمهوری رو به بهبود است. جلال طالبانی پیشتر در پی سکته مغزی وارد بیمارستانی در بغداد شد و برای ادامه دوره درمان از این کشور به آلمان منتقل شد.
49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    17 3
    خدا را شکر تندرستی کامل مام جلال را از ایزد منان مسئلت داریم .وجود چهره هایی چون طالبانی برای امروز عراق از نان شب واجب تر است چرا که بدخواهان کمر به نابودی عراق بسته اند امروز شخصیتهای دلسوز و کاردان بیشتر به درد عراق میخورند