نماینده کرمان از سوء مدیریت نرخ ارز از سوی دولت انتقاد و آن را زمینه‌ساز رانت اقتصادی دانست.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده کرمان در نطق میان دستور خود با بیان اینکه، کشور در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم قرار دارد، گفت: فرامین رهبر معظم انقلاب طی ایام گذشته و به ویژه سخنان اخیر ایشان مبنی بر اجتناب از کشمکش های سیاسی و بازی نکردن در زمین دشمنان خارجی با ترجمان عبارت های طراحی شده همچون برگزاری انتخابات آزاد که کلیدواژه فتنه 92 است، باید نصب العین تمام معتقدین به انقلاب و نظام اسلامی قرار بگیرد.
وی در ادامه نطق خود خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور شما که حاضر نیستید کوچک ترین مشکل اقتصادی کشور را بر عهده بگیرید، چگونه تاخیر در ارائه لایحه بودجه که مبنای تصمیم گیری خرد و کلان اقتصاد کشور است را برخلاف ضوابط قانونی هنوز ارائه نکرده اید؟ چگونه برنامه ریزی کلان کشور با این تاخیر توجیه می شود؟
وی با اشاره به این که سوءمدیریت نرخ ارز در کشور کاملا مشهود است، تصریح کرد: وجود نرخ های 1226 تومانی، 2500 تومانی مبادله ای و آزاد بالای 3000 تومان به جز ایجاد فضای رانت اقتصادی و ناکارآمد ثمره دیگری ندارد.
این نماینده مردم مجلس نهم خطاب به محمود احمدی نژاد، گفت: آقای رئیس جمهور شما بیان کرده اید که هر وقت می‌خواهید مبلغی را در جیب مردم بگذارید، بعضی ها نمی گذارند! لطفا بیان کنید، میزان کاهش قدرت خرید مردم به دلیل سوء مدیریت اقتصادی که نوعی برداشت از جیب مردم محسوب می شود، چند برابر یارانه است؟
نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که یارانه نقدی توازن منفی در دخل و خرج مردم ایجاد کرده است، افزود: آقای رئیس جمهور مردم حاضرند، یارانه دریافت کرده را به شما برگردانند، ولی قدرت خرید قبلی را داشته باشند که سرجمع به نفع آنان باشد و این پرداخت یارانه چه ریالی و چه ارزی، نباید ترفند انتخاباتی در کشور باشد.
پورابراهیمی داورانی در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گفت: من به شمس الدین حسینی درخصوص عدم رسیدگی به وضعیت خاص بیمه های کشور همانند بیمه ایران تذکر می دهم و مشکلاتی که در این بیمه ها وجود دارد، باید اصلاح شود. در صورتی که اصلاح در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی نباشد به زودی تحقیق و تفحص از بیمه های کشور در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

رحمانی: با اقتصاد مقاومتی می توانیم از پیچ تحریم‌ها عبور کنیم
رجب رحمانی نماینده تاکستان دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی با بیان اینکه همه ما باید براساس اعتقاد دینی و شرعی از ولایت فقیه پشتیبانی کنیم، گفت: امروز نیز با تبعیت از مقام معظم رهبری و رعایت نکات اقتصاد مقاومتی پیچ تحریم را پشت سر خواهیم گذاشت و تیر دشمن را به سنگ می زنیم.
وی با اشاره به مسائل موجود در کشور سوریه بیان کرد: ایران از طرح بشار اسد که از ادامه کشتار مسلمانان جلوگیری می کند، دفاع خواهد کرد و از آقای صالحی می خواهم با سفر به سوریه و مشورت با اسد، حمایت ایران را اعلام کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از دولت انتظار داریم با قوای دیگر برادرانه تعامل و همکاری داشته باشند زیرا عبور از این مقطع حساس جز با وحدت کلمه میسر نخواهد بود و امروز اتحاد مهمترین بخش و اساس کشور است.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    48 12
    کاملا با نظر شما موافقم
  • عبدالله IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    49 8
    جناب نماینده چرا 4 سال پیش اینها رو نمی گفتید؟!!! ظاهرا کمی اختلاف سلیقه در صراحت لهجه ی شما هم تاثیر کرده.
  • کرمانی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    10 59
    اگه این 45500 را هم از فقرا بگیرند انها با همان قیمت های توان خرید چیزی را ندارند چون نه پول و نه در امدی دارند شما خیلی دلت خوشه اقای نماینده .
    • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      4 0
      با این 45500 به کجا میرسن؟؟خرج یه مرضی ساده بچه شون رو می تونن بدن؟ ما که راضی بودیم قیمت ها دست نخوره یارانه ما هم بدن به اونایی که تحت پوشش بهزیستی هستن کسی که پولدار بود که براش فرقی نکرد،آخرش هم همونا بیشتر سود بردن تو این آشفتگی ها فقط اقشار متوسط و بدبخت جامعه قدرت خریدشون کم شد زندگیمون شده همش هزینه...حقوق ها ثابت...تورم لحظه ای...افزایش قیمت ها شبانه آخرشم معلوم نیست چی می شه
  • سیوندی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    19 61
    شما از کجا فهمیدید مردم می خواهند یارانه هاشون را برگردانند از هفتاد میلیون ایرانی سوال کردید
    • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      7 9
      مثله اینکه شما نارمک زندگی می کنید؟ هم محلی آقای احمدی نژاد هستین. اونجا هنوز هم ارزونیه؟ گوجــه کیلو چنــد؟
  • reza US ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    19 38
    شما نمایندگان شاید به یارانه احتیاجی نداشته باشید ولی تعداد زیادی از مردم این یارانه برایشان کمک خرجی شده است.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    42 9
    این آقای نماینده حق دارن چون واقعا اینطور هم هست هر کاری میکنیم دخل و خرج جور نمیشه خیلی از مواد غذایی وخرید ها حذف شده در مقایسه با پارسال همین موقع تازه بچه هم نداریم، روز به روز بدتر هم میشه به کمک پدر و مادرهامون زندگیمون میچرخه
  • رضا IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    2 4
    لطفاً از طرف مردم صحبت نکنید . مردم به آقای احمدی نژاد رای دادن و دوسش دارن .
  • ستار IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    3 2
    بلاخره یک نماینده حرف مردم را زد
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    3 0
    چه خوب شد داد نماینده که در بیاد پس حساب دیگران معلوم است یعنی اینکه فشارها به اندازای زیاد شده که نمایند ه با حقوق میلیونی بزانو درامده خدامزد دل حقوق بگیران چندین هزار تومانی رابده جای شکرش باقیه که دادنماینده دراومده جای شکرش باقیه
  • محمد US ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    1 0
    چرا چاپ نمیکنید؟