نیروهای آمریکایی برای سرکوب شورشیان مالی، به کمک ارتش فرانسه می‌آیند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی مجلۀ نوول آبزرواتور، یکی از مقامات کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد نظامیان آمریکایی آمادۀ کمک لجستیکی به ارتش فرانسه هستند که از روز جمعه حمله نظامی به مالی را آغاز کرده‌‌ است. این مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانس پرس گفته است: ارتش آمریکا در حال بررسی امکان ارسال اطلاعات و تجهیزات نظامی به نیروهای فرانسوی در مالی است. وی با یادآوری این مسئله که نیروهای آمریکایی در اسپانیا و ایتالیا دارای پایگاههای هوایی هستند و توان کمک به هواپیماهای فرانسوی را دارند، افزود: مقامات فرانسوی با همتایان آمریکایی و همچنین سایر متحدین خود در حال مذاکره برای طرح مشترکی در مالی هستند.
تومی ویتور، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیشتر به خبرگزاری فرانس پرس گفته بود که ایالات متحده آمریکا خود را در هدف فرانسه برای جلوگیری از پیشروی تروریست‌ها در منطقه سهیم می‌داند.
روز پنجشنبه، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء خواهان ارسال سریع نیروهای نظامی به مالی در چهارچوب قطعنامۀ این شورا در 20 دسامبر شده بود. فرانسه نیز روز جمعه در نامه‌ای به شورای امنیت خواهان تسریع اجرای قطعنامۀ 2058 این شورا و ارسال نیروهای بین‌المللی به این کشور شده بود. لازم به یادآوری است که جامعۀ اقتصادی دولتهای آفریقای غربی(Cedeao) روز جمعه با ارسال فوری نیروهای نظامی به مالی برای کمک به ارتش این کشور موافقت کرده بود.
4952

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    10 32
    یه نفره زورش نمیرسه طفلک رفته رفیقش هم صدا زده ترسیده تو مالی گیرش بندازند انقد بزننش که راه اروپا رو گم کنه اخه تو افغانستان همین بلا را سر امریکا وفرانسه و دار ودستش اوردن
    • ایرانی IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
      19 6
      واقعا برات متاسفم با این فههم ودرکت
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    0 0
    اين ميان چه پولی در میارن شرکت های نظامی آمریکا. جدا یه مشت احمق از هر دو طرف با هم درگیرند . قرن 21 چه زیباست . همه یه جورایی وحشی شدن. فک کنم اثرات دود و خاک است.