سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان معتقد است درصورت حمایت جامعه بین المللی طرح اسد می تواند راه کار خوبی برای برون رفت از بحران سوریه باشد.

به گزارش خبرآنلاین «محسن پاک آیین» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آذری زبان ATV با تاکید بر اینکه حل ناآرامی ها در سوریه از طریق نظامی ممکن نیست با تشریح طرح رئیس جمهور سوریه برای خروج این کشور از مشکل کنونی گفت: ایران همواره خواستار حل مسالمت آمیز بحران سوریه در چارچوب گفت‌وگو بین گروه های مختلف بوده و فکر می کنیم ایجاد آتش بس و توقف خونریزی‌ها که در طرح آقای بشار اسد نیز آمده،می تواند شروع خوبی برای اقدامات سازنده بعدی باشد.
وی آغاز و تداوم گفت‌وگوی سوری برای تهیه یک منشور ملی، بدون دخالت خارجی و متعاقبا تشکیل دولت انتقالی ،برگزاری انتخابات و تشکیل مجلس موسسان برای تدوین قانون اساسی می تواند به ایجاد ساختار نظام مطلوب در این کشور منجر گردد. پاک آیین با اشاره به طرح شش ماده‌ای ایران برای پایان دادن به درگیری ها گفت خوشبختانه مفاد این طرح همسو و هماهنگ با طرح آقای اسد بوده و در آن بر ضرورت گفت‌وگوی سوری-سوری و قطع کمک های خارجی برای گروه های درگیر تاکید شده است.
وی گفت طرح آقای اسد که با اقبال ملی روبرو شده نیاز به حمایت بین المللی دارد و کشورهای صلح دوست و دوستان واقعی سوریه باید برای اجرائی کردن این طرح نقش سازنده خود را ایفا و در این برهه مهم از تاریخ منطقه در کنار مردم مظلوم سوریه ایستاده و با دخالت های قدرت های بزرگ و اقدامات تروریستی مخالفت نمایند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =