۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰

«فستیوال خنجر» مجموعه‌ طنز‌های منظوم و منتشر نشده سیدحسن حسینی به کوشش اسماعیل امینی گردآوری و به زودی از سوی انتشارت سوره مهر منتشر می شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، اسماعیل امینی درباره این مجموعه اظهار داشت: بخشی از شعرهای طنز مرحوم سید حسن حسینی قبلا در کتاب «نوشداروی طرح ژنریک» منتشر شده است که این‌بار توسط خانواده ایشان شعرهای جدید آن مرحوم در اختیار من قرار گرفته است. وی ادامه داد: از لحاظ محتوا و قالب این مجموعه طنز بسیار متنوع است، که شعرها هم در قالب کلاسیک و هم در قالب سپید و نیمایی می‌باشد.

بخشی از مطالب پیش‌تر منتشر شده موجود در این کتاب از مجموعه شعر «نوشداروی طرح ژنریک» و نیز از میان غزل‌ها و مثنوی‌ها و اشعار سپید حسینی انتخاب شده است.

همچنین چاپ دهم کتاب «براده ها» جملات کوتاه زنده یاد سيد حسن حسيني از گزیده آثارش به زودی روانه بازار نشر می شود. براده‌ها، بیدل، سپهری و سبک هندی، گنجشک و جبرئیل، مشت در نمای درشت، گزیده شعر جنگ و دفاع مقدس، نوش‌داروی طرح ژنریک، طلسم سنگ، شقایق نامه، در ملکوت سکوت، از شرابه‌های روسری مادرم، سفرنامه گردباد و... از جمله آثار این نویسنده و شاعر است.

 

همچنین بنابر گزارش پایگاه خبری سوره مهر، سعید بیابانکی، شاعر و طنز نویس از بازنویسی 10 داستان شاهنامه برای کودکان خبر داد و گفت: به پیشنهاد واحد کودک و نوجوان حوزه هنری، قرار است 10 داستان از شاهنامه فردوسی را برای کودکان بازنویسی کنم که نیمی از این داستان‌ها نوشته شده و بقیه هم در دست انجام است. وی با بیان اینکه شاهنامه متن دشواری دارد، افزود: بنابراین اگر خواسته شود داستانی از این کتاب برای گروه سنی کودک بازنویسی شود باید اولا کسی باشد که اولا شاعر باشد و شعر را بشناسد و ثانیا این فرد توانایی این را داشته باشد که بتواند آن را به زبان نثر برای کودکان بازنویسی کند که طبیعتا کار دشواری است. من از کودکی به شاهنامه فردوسی علاقه داشتم و چون خودم هم شاعر هستم تا حدودی مشکلی در بازنویسی این داستان‌ها نداشتم و امیدوارم به زودی این اثر را تحویل دفتر کودک و نوجوان حوزه هنری دهم.

بر اساس این گزارش، مجموعه شعر «نامه‌های کوفی» سروده سعید بیابانکی در سه بخش «خیزرانی»٬ «سیاه و سفید» و «نامه‌های کوفی» جدیدترین اثر وی از سوی سوره مهر به چاپ دوم رسیده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =