به نظر می رسد سفر هفته گذشته صالحی به مصر باعث ایجاد نگرانی در میان مقام های عربستان سعودی شده است.

آنگونه که خبرگزاری مهر گزارش کرده است یکی از اعضای سابق مجلس مشورتی عربستان سعودی با اشاره به سفر اخیر وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مصر، از تقویت روابط دو کشور ابراز نگرانی کرده است.
محمد عبدالله آل زلقه نماینده سابق مجلس مشورتی عربستان در اظهاراتی با ابراز نگرانی از بهبود روابط ایران و مصر، مدعی شد: ایران از مشکلات اقتصادی و انزوای سیاسی و بین المللی رنج می برد و این مسئله برای روابط ایران و مصر مشکل ساز است.
این نماینده سابق مجلس مشورتی در گفتگو با شبکه ONTV درباره روابط ایران و مصر شروع به جوسازی و ادعا کرد : اگر مصر بخواهد از تجربه های ایران در مسائل نظامی و امنیتی دنباله روی کند، با فاجعه بزرگی روبرو می شود.
سفر صالحی به روسیه
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو در 23 بهمن ماه خبر داد.
رضا سجادی در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری دهمین کمیسیون مشترک ایران و روسیه گفت: کمیسیون مشترک دو کشور در روزهای 23 و 24 بهمن ماه در مسکو برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه نهمین کمیسیون مشترک ایران و روسیه سال گذشته در تهران برگزار شده است، تصریح کرد: علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رئیس کمیسیون مشترک در رأس هیأتی به مسکو سفر می کند و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، رییس طرف روسی این کمیسیون خواهد بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو همچنین درباره سفر احتمالی علی لاریجانی، رئیس مجلس کشورمان به روسیه ، گفت: طرف ایرانی در حال بررسی این سفر است.
وی تصریح کرد: رئیس مجلس قبلی روسیه در گذشته از آقای لاریجانی دعوت کرده بود و رئیس مجلس فعلی نیز به صورت شفاهی برای میزبانی از لاریجانی علاقمندی خود را اعلام کرده است .
سجادی تأکید کرد: بر اساس عرف روابط دیپلماتیک تصور ما این بود که اکنون نوبت طرف روس است که برای سفر به تهران سفر اعلام آمادگی کند و رئیس مجلس ایران باید از رئیس دومای روسیه برای سفر به تهران دعوت کند. مگر اینکه شرایط یا موضوع خاصی مدنظر باشد که در این صورت رئیس مجلس ایران به روسیه سفر کند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =