تازه‌ترین ساخته‌های کن لوچ، جوزپه تورناتوره، مایکل وینترباتم و جین کمپیون در بخش‌های جنبی شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین روی پرده می‌روند.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین روز سه‌شنبه اعلام کردند موزیکال «بینوایان» ساخته تام هوپر که اخیرا برنده سه جایزه گلدن گلوب شد، در بخش نمایش ویژه برلیناله روی پرده می‌رود و دو فیلم با بازی جیمز فرانکو یکی از چهره‌های ثابت جشنواره برلین در بخش جنبی پانوراما به نمایش درمی‌آید.
 

بخش نمایش ویژه برلیناله به نمایش تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازان معاصر، مستندها و آثاری در قالب‌های متفاوت اختصاص دارد.
 

«بهترین پیشنهاد» به کارگردانی جوزپه تورناتوره با بازی جفری راش و جیم استرجس، «نگاه عشق» ساخته مایکل وینترباتم و «خانواده توکیو» یوجی یامادا ازجمله فیلم‌های هستند که در جشنواره برلین 2013 در این بخش نمایش داده می‌شود.
 

همچنین مستند «روح 45» درباره بریتانیای پس از جنگ جهانی دوم و «کمک تعیین‌کننده» رائول پک درباره پیامدهای جنون کمک‌های انسان‌دوستانه در هائیتی ویران‌شده از زلزله در بخش نمایش ویژه روی پرده می‌روند. سریال کوتاه «Top of the Lake» ساخته جین کمپیون هم در این بخش به نمایش درمی‌آید.

در همین حال، 31 فیلم از 23 کشور برای نمایش در بخش پانوراما برلیناله انتخاب شده‌اند. در این بخش سینمای مستقل آمریکا حضوری پرقدرت دارد.

فیلم آمریکایی «اختلال» به کارگردانی کارتر با بازی جیمز فرانکو در نقش یک بازیگر سابق که اکنون مبتلا به اسکیزوفرنی است، یکی از فیلم‌های این بخش است. فرانکو در «Interior. Leather Bar» ساخته تراویس متیوز هم بازی می‌کند که با الهام از درام پلیسی و جنجالی «پرسه‌زنی» ساخته ویلیام فریدکین با بازی آل پاچینو در 1980 ساخته شده است.
 

بخش پانوراما با درام «A Fold in My Blanket» به کارگردانی زازا روسادزه کارگردان گرجستانی آغاز می‌شود که درباره دوستی دو مرد در بحبوحه تغییرات فرهنگی است.

بخش نمایش ویژه پانوراما هم با فیلم «همه چیز آرام است» ساخته نانوک لئوپولد تولید مشترک هلند و آلمان کلید می‌خورد. این آخرین فیلم یورن ویلمز است که اخیرا درگذشت.
 

شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین 7 تا 17 فوریه 2013 (19 تا 29 بهمن) برگزار می‌شود.
 

ورایتی / 15 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =