فیلم مستند «روح 45» درباره تاثیر جنگ جهانی دوم در تحولات بریتانیا یکی از آثار بخش نمایش ویژه شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین است.

به گزارش خبرآنلاین، تازه‌ترین ساخته کن لوچ فیلمساز بریتانیایی مستندی بلند با موضوع تغییر چشم‌انداز سیاسی اجتماعی بریتانیا پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 است، سالی که در تاریخ بریتانیا یک سال کلیدی محسوب می‌شود.
 

لوچ در این مستند بریتانیای پس از جنگ را مورد بررسی قرار داده و اینکه چگونه نوعی جدید از سوسیالیسم به آن دوران شکل داد، به شکلی که حتی امروز هم در بریتانیا بازتاب دارد.

لوچ در «روح 45» از تصاویر آرشیوی همین طور عکس‌ها، نوارهای صوتی و گفت‌و‌گو با چهره‌های معاصر استفاده کرده است. این مستند با پشتیبانی صندوق فیلم موسسه فیلم بریتانیا و با مشارکت «فیلم 4» و «چنل 4»  ساخته شده است.
 

فیلم‌های لوچ بیشتر با مسائل اجتماعی سر و کار دارند. او که متولد سال 1936 است، برخلاف فیلمسازان همدوره خود هیچگاه مجذوب هالیوود نشد.
 

او سال 1990 برای «دستور کار پنهان» و سال 1993 برای «بارش سنگ‌ها» جایزه هیئت داوران جشنواره کن را برد و در 2006 برای «باد بر مرغزار می‌وزد» جایزه نخل طلا را دریافت کرد. او امسال نیز با فیلم «سهم فرشتگان» در جشنواره کن حضور داشت و با این فیلم جایزه هیئت داوران را برد.

«زمین و آزادی»، «ترانه کارلا»، «نام من جو است»، «نان و گل‌های رز»، «شانزده سالگی شیرین»، «این یک دنیای آزاد است»، «در جستجوی اریک» و «جاده ایرلندی» از دیگر ساخته‌های لوچ است.

فایل ضمیمه این خبر آنونس مستند «روح 45» است. این فیلم از 15 مارس اکران می‌شود.

 


5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =