ایسنا نوشت:

رییس جمهور با اشاره به تکاپوهای انجام شده برای تحمیل نابسامانی به سوریه اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر توطئه‌ها و خباثت‌ها علیه ملت بزرگ سوریه پایان یابد و آرامش و امنیت کامل در این کشور برقرار شده و این ملت، کشور خود را ساخته و عزت خویش را تثبیت کند.
محمود احمدی نژاد در دیدار وائل الحلقی نخست وزیر سوریه با تاکید بر اینکه بی‌تردید ملت سوریه شرایط سخت کنونی را با سلامت و پیروزی پشت سر خواهد گذاشت، اظهار داشت: هیچ راه درستی جز توقف درگیری، تفاهم ملی و برگزاری انتخابات در سوریه وجود ندارد و دعا می‌کنیم شرایط نابسامانی که عده‌ای قصد دارند بر سوریه تحمیل کنند، با روحیه امید، نشاط و همدلی ملت سوریه هر چه زودتر به پایان برسد.
رییس جمهور بر گسترش روابط تهران – دمشق در عرصه‌های مختلف نیز تأکید کرد و گفت: همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف ، به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه است و ایران و سوریه از ظرفیت‌های اقتصادی‌شان می‌توانند به نفع ملت‌های خود استفاده کنند.
احمدی نژاد همچنین برای ملت سوریه سلامتی و عزت روز افزون مسالت کرده و از نخست وزیر سوریه خواست سلام های گرم وی را به ملت بزرگ و مقاوم سوریه ابلاغ کند.
وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت کشورش ارائه کرد و با بیان اینکه دشمنان ملت سوریه پس از ناکامی‌های مختلف، تأسیسات اقتصادی و زیربنایی سوریه را مورد هدف قرار داده‌اند،‌ گفت: استکبار و نیروهای تاریک‌صفت جهان به تکاپو افتاده‌اند تا از نظر اقتصادی ملت سوریه را تحت فشار قرار دهند، اما این ملت با تمام توان در مقابل آنان ایستادگی خواهد کرد.
رئیس جمهور به مصر می رود
مدیر کل بین‌الملل دفتر رییس‌جمهور خبر داد که احمدی نژاد در تاریخ18 و 19 بهمن‌ماه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی عازم قاهره خواهد شد.
محمد فرقانی با اعلام این خبر اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی همواره تلاش کرده در اجلاس‌های این سازمان در سطوح مختلف مشارکت فعالی داشته باشد.
وی با بیان اینکه ایران در این اجلاس به عنوان رییس دوره جنبش غیرمتعهدها حضور پیدا خواهد کرد و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: از طرف دیگر ما شاهد تحولات و اتفاقات در جهان اسلام هستیم و با توجه به این موضوع برگزاری این اجلاس برای همکاری بیشتر بین کشورهای اسلامی دارای اهمیت ویژه‌ای است.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =