چهره دیپلمات انتخابات یازدهم هم بالاخره در خصوص کاندیداتوراش اظهار نظر کرد تا تنها حداد عادل نباشد که در خصوص ائتلاف1+2 سخن می​گوید.

محمود عزیزی: ولایتی 67ساله که در همه ماههای گذشته، در زمان مواجه شدنش با خبرنگاران به سوالات آنها درباره انتخابات تنها یک پاسخ داشت که «درباره انتخابات اظهار نظر نمی کنم»؛ بالاخره در گفت وگو با شبکه المیادین علاوه بر نامزدیش در انتخابات و ائتلاف 1+2 درخصوص مسائلی از جمله آخرین وضعیت سوریه و نقش کشورهای حاشیه خلیج فارس در این بحران، وضعیت فلسطین و لبنان، شرایط منطقه و آخرین وضعیت بیداری اسلامی سخن گفته است که در روزهای آینده از این شبکه خبری پخش خواهد شد.{اینجا}
در این میان اظهار نظر او درباره ائتلاف 1+2نخستین اظهار نظر جدی اش درباره انتخابات سال 92 است. آن طور که خبرگزاری مهر نقل کرده است ولایتی اعلام کرده بر اساس توافق او با دو چهره دیگر این ائتلاف، «نامزد نهایی در هنگام اعلام کاندیداتوری تیم خود را برای تصدی پست ریاست جمهوری و کابینه به مردم معرفی خواهد کرد ».
 این نخستین باری است که یکی از نامزد های انتخابات قبل از آغاز فعالیت های رسمی خود، قول معرفی اعضا کابینه اش را می دهد. در انتخابات سال 84 محسن رضایی در آخرین روزهای انتخابات دست به معرفی تیم همراه خود زد . اقدامی که در نهایت با کناره گیری او بی نتیجه ماند.
 علی اکبر ولایتی می گوید: اساس قرار ما بر این است که در نهایت یک نفر از بین ما انتخاب و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 شود و «دو نفر دیگر از او حمایت کنند».
اما امروز از میان سه عضو ائتلاف، حداد عادل هم در حاشیه همایشی درباره این ائتلاف سخن گفت و خاطر نشان کرد: «احساس می کنیم که با توافق 3 نفره توده مردم متدین را تا حدی خوشحال کرده ایم.»
او همچنین گریزی به موضوع نظر سنجی های انتخاباتی زده و اظهار داشته است که «نتیجه نظرسنجی‌های انجام گرفته این است که من، آقای قالیباف و ولایتی حدود 60 درصد رای انتخابات آینده را خواهیم داشت، اما این که چه دستگاه‌هایی این نظرسنجی را انجام داده‌اند، الان پاسخ نمی‌دهم.» این اظهار نظر البته با واکنش کاربران خبرآنلاین نیز روبرو شد. {اینجا}
انتقادات به ائتلاف 2+1 به مجرد خبری شدن آن توسط حداد عادل آغاز شد و حتی برخی شنیده ها از ناراحتی شهردار تهران از رسانه ای شدن این توافق خبر داد. تا کنون تنها حدادعادل درباره این ائتلاف سخن می گفت که امروز ولایتی نیز مهر سکوت خود در این باره را شکست. اما قالیباف اظهار نظر رسمی ای درباره این ائتلاف نداشته است. نکته حائز اهمیت اینکه هیچ یک از این سه نفر تا کنون از نام ائتلاف 2+1 رمزگشایی نکرده اند که «2» و «1» آن چه کسی است؟! همچنین مشخص نیست که دو نفر نامزدی که به نفع نامزد نهایی کناره گیری می کنند در کابینه او سهمی خواهند داشت؟ و مهترین موضوع اینکه چگونه و بر اساس چه مکانیزمی نامزد نهایی از میان آنها انتخاب خواهد شد؟ اساسا این ائتلاف را به جز تشکیل دهندگانش کدام یک از گروه های اصولگرا قبول دارند و اعضای آن را نماینده خود می دانند؟
 به موازات اظهار نظر های رئیس فرهنگستان ادب فارسی، گروه های اصولگرا به اظهار نظر درباره این ائتلاف پرداختند و خواهان گسترش آن شدند. {اینجا  و اینجا} حتی چهره خبر ساز این روزها «حبیب الله عسگر اولادی» عدد 12 نفر را برای این ائتلاف پیشنهاد کرد. {اینجا}
حتی برخی خبرها از اضافه شدن محسن رضایی و حجت الاسلام پورمحمدی از گزینه های احتمالی دیگر انتخابات آینده به این ائتلاف حکایت دارد، اما در عمل خبری نشد و اتئلافی که حداد عادل می گوید رسانه ها نام 2+1 را بر روی آن گذاشتند؛ همچنان ائتلافی سه نفره باقی ماند. {اینجا}
اضافه نشدن چهره ای مثل رضایی شاید ریشه در انتخابات سال 84 و پایبند نبودن چهره های اصولگرا به انتخاب شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در آن دوران داشت. ائتلافی که با خروج محمود احمدی نژاد از آن، دیگر چندان پایدار نماند و در نهایت 4 چهره اصولگرا پا به عرصه رقابت گذاشتند و در نهایت آراء اصولگرایان در آن انتخابات تقسیم شد.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوست IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    9 7
    اینطوری خوبه ولی اگه چندتا اصولگرا نامزد باشن رای ها تقسیم میشه واگه اصلاح طلبا کم باشن خیلی به نفعشونه یه چیزی بگم اصلاح طلب ها باید اسم حزبشونو عوض کنن"چون اونایی که این حزبوپایه گذاری کردن الان مهره های سوخته ان و کلا تاپشون با بقیه حزب فرق میکنه وخیلی از مردم اصلاح طلب هارو با این افراد میشناسن
  • عباسی IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    اگر یک اصلاح طلب واقعی کاندید بشه شکست 1-2ویا12ویا.......هرچی اسمش را بذارن قطعیه بالاخره همه گروهها دراین امر شرکت کنند
  • م م IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    كاش مملكت ما هم ساختار حزبي داشت تا دم انتخابات نيازي به اين بازي ها نباشه. مردم هم نياز نباشه چشم بسته به ائتلافي راي بدن كه تنها چند ماه برقرار بوده و معلوم نيست چقدر پايدار مي مونه.
  • بدون نام US ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    3 6
    نتیجه مشخصه:"ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند.( چه برسه به سه پادشاه!) فرض کنید برای انتخاب سرمربی یه تیم فوتبال سه تا گزینه باشه، هیچ مدیر عاقلی نمیاد این سه نفر رو باهم استخدام کنه چون نتیجه مشخصه!!
    • میلاد IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
      3 1
      چه ربطی داشت؟قراره یکی رئیس جمهور بشه یکی معاون اول یکی هم وزیر..اینها چه تداخلی با هم داره؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    19 8
    اول خاتمی رای اول میاورد سپس قالیباف حداد ویا ولایتی کاریزما لازم را ندارند
  • بابک EU ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    5 16
    شانس ولایتی در وحله اول وبعد قالیباف
  • بدون نام NL ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    14 5
    من فکر می کنم اون نظر سنجی که معلوم نیست کجا انجام شده حتما بدون حضور اصلاح طلبان بوده ، اگر اجازه ی حضور به اصلاح طلبان داده شود نتیجه عکس خواهد شد.
  • حامد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    10 15
    با توجه به اینکه آقای رفسنجانی هم چند ماه قبل اعلام کرده بود اگر آقای ولایتی بیاد رای ما به ایشان گرایش دارد و با توجه به حضور آقای قالیباف به عنوان یک وزنه سنگین انتخاباتی و سبقه خوب آقای ولایتی بی شک من ایشان را شانس اول ریاست جمهوری آینده می دانم.
  • اشنا IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    3 3
    از بین قالیباف..حداد..و ولایتی.....دکتر قالیباف مدیر اجرایی وگزینه بهتری است.
  • مصطفی IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    6 5
    انشاء الله که آقای ولایتی بیاید