با ورود لنوو به بازار کروم بوک که متعلق به گوگل است، راه برای ویندوز مایکروسافت تحت 8 و RT سخت تر خواهد شد.

لنوو اعلام کرده نسخه کروم بوک تینک پد خود را برای مدارس می سازد. این لپ تاپ فقط به دانش آموزان مقطع دوازدهم فروخته خواهد شد.
مدل موسوم به ThinkPad X131e فقط در بازار آموزشی قابل فروش خواهد بود.
گفتنی است پیش از این لنوو نسخه ویندوزی از این لپ تاپ را نیز تولید کرده بود ولی این بار تصمیم دارد با قرار دادن سیستم عامل گوگل Chrome OS آنرا بدست دانش آموزان برساند.
به مدارس اجازه داده شده تا قبل از خرید، کانفیگ و مشخصات مورد علاقه خود را اعلام کنند تا منطبق با خواسته آنها کروم بوک عرضه شود.
کروم بوک 11.6 اینچی پردازنده اینتل خواهد داشت (کور آی تری) و نمایشگر آن ضد رفلکس است که رزولوشنی معادل 1366 در 768 دارد.
پورت یو اس بی (نسخه سه)، دوربین، و وزن 1.7 کیلوگرم با باطری 6 سلولی نیز دارد که از طریق مدارس امریکایی بین دانش آموزان توزیع خواهد شد. پک کامل آموزشی گوگل اپی نیز روی آن نصب شده است.
برای دانش آموزان که تکالیف خود را با آن انجام می دهند و بدلیل ارزانی بهتر از لپ تاپ های معمول و تبلت است و دانش آموزان به داشتن آن علاقه نشان داده اند.
از 26 فوریه نیز بر اساس ثبت نام آنلاین در دسترس مدارس خواهد بود. گوگل نیز با قیمتی پایین، خدمات پس از فروش آنرا بر عهده گرفته است. قیمت دستگاه 449 دلار خواهد بود.
کروم بوک به عقیده کارشناسان ویندوز کش بازار خواهد بود و با ورود سیستم عامل و سخت افزار متناسب با آن، جا برای ویندوز تنگ تر خواهد شد.
 
 
 
منبع: زد دی نت
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =