انتشارات مجید دو کتاب خواندنی از جورج اورول به نام های «آس و پاسهای پاریس و لندن» و رمان شناخته شده «1984» را تجدید چاپ و به بازار کتاب عرضه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، «آس و پاسهای پاریس و لندن» جورج اورول را با ترجمه زهره روشنفکر تجدید چاپ کرده است. در این اثر که 38 فصل دارد، اورول با وجود ثبت خاطراتی شخصی، به انتقاد از فقر و نداری آدمهایی از اقشار پایین دست جامعه می پردازد و چهره بی رحم و ستمگرانه آن را می نمایاند. او همچنین طرز تلقی و باورهای مردم را نسبت به آواره های لندن نقد می کند و آنها را نادرست و در نتیجه تبلیغات و وجود قوانین موجود می داند که باعث چنین نتیجه گیری ای در ذهن مردم جامعه شده است. در پاریس، پس از آنکه مدتی رنج گرسنگی را متحمل می شود، به کار ظرفشویی می پردازد؛ کاری بسیار طاقت فرسا و سخت که چنانکه خود می نویسد، حتی لحظه ای استراحت ندارد... او همچنین از وضعیت نظافت و کثیفی رستوران ها و هتل های پاریس و نیز وضعیت و امکانات موجود در مسافرخانه های معمولی لندن و خوابگاه های عمومی و نوانخانه های انگلیس شکایت می کند و مقررات و قوانینی را که بر آنها حاکم است، به باد انتقاد می گیرد. او همچنین مساله فقر و نداری را محدود به یک مکان و زمان خاص نمی داند و می گوید که در هر کشوری این معضل بزرگ اجتماعی وجود دارد و باید چاره ای در جهت رفع این ناهنجاری اندیشیده شود...

به اعتقاد ناشر این اثر اورول با آثار دیگر او تفاوت عمده ای دارد. این اثر چنانکه خود او هم در آخر آن می گوید، یک دفتر خاطرات روزانه است که در مدت اقامت نویسنده در پاریس و لندن نوشته شده است. اورول چهره واقعی فقر و نداری را نه تنها دیده؛ بلکه آن را لمس کرده و در آن دست و پا زده است. او که خودش در برمه مدتی شغلی دولتی داشته و یا به عبارت بهتر، پلیس بوده است؛ اکنون در کشور خودش، انگلستان مجبور است کاری کند تا گرفتار قانون نشود.

 

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین چاپ هفتم رمان خاطره انگیز و تحسین شده «1984» این نویسنده مشهور را با ترجمه ای از حمیدرضا بلوچ روانه بازار کتاب کرده است. ناشر در شرح کتاب آورده است: «رمان «1984» کتاب شگفت انگیزی است که جهان آینده را که در آن، زندگی و حتی افکار مردم تحت کنترل در می آید توصیف می کند. دنیای که عشق و حقیقت از آن طرد می شود و افراد از زندگی خصوصی محروم می شوند. این رمان جامعه ای کاملا خشک و مقرراتی را به تصویر می کشد که در آن انسان فقط یک شماره است و فردیت خود را به تمامی از دست می دهد. این وضعیت با ترکیب ترس فوق العاده زیاد و بهربرداری روانشناسانه و عقیدتی از انسان تشدید می شود. پرسش اساسی اورول این است که اصولا آیا چیزی به نام «حقیقت» وجود دارد یا نه. «واقعیت» آنگونه که حزب حاکم به آن اعتقاد دارد، بیرونی نیست. واقعیت فقط در ذهن انسان است نه هیچ جای دیگر... هر چه که حزب آن را حقیقت بداند، حقیقت است. اگر چنین باشد، پس حزب با کنترل ذهن انسانها، حقیقت را کنترل می کند.»

دومین شاهکار و اثر معروف جورج اورول که زندگی بعد از انقلابهای دیکتاتوری را ترسیم کرده، رمان «1984» است. این رمان بیانگر روحیه ای خاص و هشدار دهنده است. روحیه به تصویر کشیده شده در این کتاب، نومیدی نسبت به آینده انسان است و به همگان هشدار می دهد که اگر روند تاریخ تغییر نکند، انسانها در سراسر دنیا، بی آنکه خود بدانند، خصوصیات انسانی خود را از دست می دهند و به آدمهایی ماشینی و بی روح تبدیل می گردند. بعد از رمان «قلعه حیوانات» که فروشی میلیونی داشته و دارد و تقریبا به تمامی زبانها ترجمه شده است کتاب «1984» نیز جزء محبوب ترین آثار انتقادی دنیای ادبیات شناخته می شود. 

 

این ناشر چاپ جدیدی از «قلعه حیوانات» شاهکار اورول را نیز به تازگی روانه بازار کرده است.

«آس و پاسهای پاریس و لندن» با قیمت 4800 تومان و «1984» با قیمت 6500 عرضه شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =