وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی درگذشت قاری برجسته قرآن مرحوم محمدعلی اوحدی را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی , متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:
«لقاحُ الایمانِ تِلاوَهُ القُران»
مردی از تبار معرفت و صاحب‌عیار تلاوت، ساحت حیات به وادی باقی کشید و به لقاء حضرت حق رسید. فرزند خلف شیخ علی خراسانی به توفیق حضرت سبحانی در نوجوانی به شوق و کشش نورانیت قرآنی، به آموزش روخوانی و روان‌خوانی‌ ام‌الکتاب، شتاب نمود و در محضر حضرات مستطاب شعشاعی و شعیشع زانوی ارادت زد و زیادت گرفت و سعادت برد.
شنیده بود «لِکُلِّ شیءٍ حلّیَهً و حلیَهُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسَنِ» و خوانده بود از رسول گرامی اسلام که فرمود « لیسَ منا مَن لَم یَتَغَنَّ بالقُرآنِ» هرکه قرآن به آهنگ نخواند از ما نیست؛ صدای زیبا و شیوای شعشاعی و شعیشع شیفته‌اش کرد. مصریان سرآمد تلاوت و تجوید بودند؛ به آن خطه خیز برداشت و قدم بر مکتب بزرگان و نام‌آوران این عرصه گذاشت! قبول فحول، این شاگرد را در دیار غیرعرب ممتاز کرد.
دوران درخشان قاریان جاودان آثار، عیار این جوان را محکی به اقبال زد و فرصتی به افضال! «مصطفی اسماعیل»، «منشاوی»، «شحات محمد انور»، «عبدالباسط»، «طوخی» و «بدرحسین» ستارگان درخشان آسمان قرائت، اختران بی‌افول و آینه‌های مصقول به قاعده و اصول عشقبازی با کلام خدا! و تحفه‌اش از سفر مصر، مِسکی از نفحات و تفحات احیاگرانه تغنّی بود. هنوز شمیم نسیم «اذا الشّمس کوّرت» از سوغات او به مشام می‌رسد.
 ابوالشهید استاد محمدعلی اوحدی فقط قاری نبود؛ قرآن در وجودش جاری بود و در روحش ساری! خداوند با قرآن و مهبط آن محشورش فرماید.
 هجرانش بر خاندانش به همدردی یارانش، آسان باد و شاگردانش، رهروان و پاسبان خدمات کم‌نظیر این خادم آستان عشق و کمال، تا روز وصال باشند . بعونه و کرمه
سید محمد حسینی
244
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =