رییس مجلس تهران را به مقصد خارطوم ترک کرد.

حسین شیخ الاسلام مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس مجلس بعد از ظهر امروز برای شرکت در اجلاس بین المجالس سازمان کنفرانس اسلامی به سودان رفت، گفت: بحث بحران سوریه و مالی نیز در دستور کار قرار دارد.
به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران گفت که برای شرکت در هشتمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی و گفت‌و‌گو با کشورهای عضو اجلاس و همچنین مسئولان سودان به خارطوم سفر خواهد کرد که در این اجلاس تلاش می‌شود مساله فلسطین به طور جدی مطرح گردد.
آنگونه که خبرگزاری ایسنا گزارش داده است لاریجانی همچنین گفت: بین‌المجالس یکی از نهادهایی است که پارلمان‌های کشورهای اسلامی برای رایزنی و اتخاذ تصمیمات مشترک تاسیس کردند که ایران مبدع و موسس آن است.
وی با بیان این که در این اجلاس کمیته‌های مختلف در ابعاد متفاوت همچون حقوق بشر، مسائل زنان و محیط زیست تشکیل جلسه می‌دهند، افزود: گزارشات خروجی این اجلاس در مسائل مختلف فرهنگی است.
لاریجانی خاطر نشان کرد:‌همچنین در این اجلاس در خصوص تحرکات رژیم صهیونیستی برای تخریب اماکن اسلامی نیز بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.
رئیس قوه مقننه بررسی مسائل مربوط به زنان و رفتارهای خلاف حقوق بشر در سرزمینهای اشغالی نسبت به کودکان و زنان و همچنین رفتارهایی که به عنوان حقوق بشر نسبت به کشورهای اسلامی انجام می‌شود را از دیگر موارد مورد بررسی در این اجلاس عنوان کرد.
وی همچنین گفت: شرایط حساس منطقه و موضوع فلسطین و ماجراجویی‌هایی که نسبت به آن صورت می‌گیرد، به طور ویژه در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد چرا که در این رابطه برخی دلالان سیاسی در منطقه تحرکاتی انجام می‌دهند از این رو مساله فلسطین باید در اجلاس به طور جدی مطرح شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر بعد از موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف و برخی رفتارها که به این بیداری اسلامی ضربه خواهد زد این موضوع نیز در اجلاس بررسی خواهد شد.
لاریجانی، دیدار و گفت‌و‌گوهای دوجانبه در مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی با کشورهای عضو بین‌المجالس اسلامی را از دیگر برنامه‌های خود در این اجلاس عنوان کرد.
وی در پایان همچنین گفت که با توجه به روابط خوب ایران و سودان در حاشیه‌ی این اجلاس با مسئول کشور سودان نیز گفت‌و‌گو و رایزنی‌های انجام می‌دهد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =