آلودگی هوا سبب شد تا امروز کارگروه کمیته اضطرار آلودگی تشکیل جلسه دهد، اما نتیجه خاصی نداشت.

به گزارش خبرآنلاین در این جلسه تصمیم گرفته شد که تا پایان هفته هیچگونه تعطیلی وجود نداشته باشد و محدوده زوج و فرد نیز در سطح شهر تهران هیچگونه تغییری نداشته و به روال معمول انجام خواهد شد.

در این باره محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران به خبرآنلاین گفت: کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران هیچ مصوبه‌ای نداشت و تصمیم خاصی در این جلسه اتخاذ نشد، با توجه به پیش بینی هواشناسی و وزش باد در تهران تا پایان هفته طرح ترافیک و زوج و فرد خودرو از درب منازل اجرا نمی شود.

به گفته او گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که وزش باد در تهران را وجود دارد: به همین دلیل با کمی افزایش آلایندگی هوا مواجه خواهیم بود که این مقدار به اندازه‌ای نیست که بخواهیم تصمیم جدیدی اتخاذ کنیم. بر اساس نظر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، تا پایان هفته طرح ترافیک و طرح زوج و فرد به روال عادی خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار تهران در عین حال از شهروندان تهرانی خواست تا از خودروی شخصی استفاده نکنند و حمل و نقل عمومی را برای تردد درون شهری خود انتخاب کنند تا با غلظت آلاینده‌ها مواجه نشویم: در جلسه مجدد کاهش آلودگی هوای تهران که روز پنج شنبه و یا جمعه برگزار خواهد شد، در مورد وضعیت تردد در روزهای شنبه و یکشنبه آینده تصمیم‌گیری می‌شود.


9 منطقه در شرایط «هشدار»

 بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران شاخص آلودگی هوا دوباره در شرایط «ناسالم» است. 

در حال حاضر میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 135 است این در حالی است که شاخص روز گذشته 143 بوده است.
ایستگاه‌های تهرانسر، شاد آباد، شهرداری منطقه 11، شهرری، پارک رازی، پارک قائم، پارک شکوفه، شهرک چشمه و شهرداری منطقه 15 به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون در شرایط هشدار قرار دارند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    21 3
    مرسی مدیریت بحران !!!
  • مهرداد IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    13 12
    خوشحال شدم. چون اگه تعطیل می شد، ما که تعطیل نمی شدیم، بچه هامون هم سرگردون می شدن.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    7 15
    امروز تهران الوده نبود
  • رضا IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    20 11
    مردم ماشین بیرون نیاورند؟! مردم اگه تا سر خیابان پیاده را بروند میمیرند! فرهنگ ما همینه. هیچوقت هم درست نمیشه. شما هم سعی نکنید درستش کنید. حیف هزینه هاست و دامین نیست ؟!!!!
  • یا علی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    37 1
    لطفا جای تذکر به مردم به بنزین و خودرو بی کیفیت که در قبالش از مردم تمام و کمال پول می گیرید و هیچ خدماتی جز تلفات جاده ای نمی دیم اگر می تونید فکر کنید . می شه توضیح بدهید در قبال بیت المال چه کارهایی کرده و یا می کنید ؟ می پرسم ولی جوابش روشنه......
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    26 2
    مشکل را اساسی حل کنند نه با تعطیلی. تعطیلی ، زوج و فرد هیچ کمکی به رفع آلودگی نمی کند. مردم ما از همه طرف از مسئولین ضربه می خورند چه با گرانی و چه با آلودگی. صبر مردم را زیاد است.
  • ali IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    4 7
    معاون امور عمرانی استاندارتهران خبر منتشر شده از قول خود در برخی از سایتها و خبرگزاریها مبنی براحتمال تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا را تکذیب کرد . محمد رضا محمودی گفت:جلسه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران امروز ساعت 18در استانداری تهران برگزار خواهد شد و تصمیمات آن نیز متعاقبا اعلام می گردد.
  • شاپرك IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    23 0
    اخه چرا بنزين خطرناكا توليد ميكنيد و در اختيار مردم قرار ميديد بعد ميگيد مردم با ماشين هاشون بيرون نيان!!!!
  • بدون نام US ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    20 4
    حداقل ابتدایی تعطیل می شد بجه ها جه گوناهی کردند!!!!!
    • منیر IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      3 0
      بعدا دیگه زیادی به آموزش و پرورشی ها خوش می گذره!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    1 3
    خیلی ممنون نتیجه جلسه چقدر پر بار بوده
  • بدون نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    2 4
    خيلي زحمت كشيدن مديريت بحران خسته نشن يه وقت
  • بی نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    4 0
    آقای معاون استاندار هم بدون ماشین تشریف می برن سرکار تو این هفته؟
  • farzan IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    5 2
    اول از همه به اتوبوسهاي شركت واحد نظارت كنيد شما اگر به پايانه آزادي برويد مشاهده ميكنيد كه كلي اتوبوس و ميني بوس از رده خارج و دودزا وجود داره پس كي ميخواهيم به اونا رسيدگي كنيم؟؟؟؟
  • حمیدرضا IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    6 2
    میبینم که یکبار دیگه باد به داد تهران رسید و قدری از آلودگی را کم کرد ‏‎ْ. . ولی خداوکیلی تا کی میخواهید به امید وزیدن باد باشید ؟! . . . قدری واقع بین باشید . . آمدو 3 ماه متوالی هیچ بادی نوزید . . . میدونید این حرف یعنی چه ؟ . . . . . تا حالا سونامی دود دیدید ؟ . . . راستش این مسئولینی که من میبینم هیچ تمایلی برای حل این معضل ندارند . . .
  • بدون نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    3 3
    ما خودمختاریم وبه مرگ وبیماری مردم کمک میکنیم
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    2 5
    چرا تعطیل نیست
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    2 4
    باید تعطیل می شد ....................................................................................................................................................................................................................................................
  • سیروس شاهرخی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    0 0
    با سلام اجرای طرح زوج و فرد سراسری گام بلند دیگری در جهت بیشتر کردن فاصله طبفاتی بین مردم است چرا که دارندگان و ‏میلیاردرهای بزرگوار یا چند اتومبیل دارند که به فراخور زوج و فرد بودن از انها‎ ‎استفاده کردند و میکنند و یا هر کدام هم که ‏نداشتند از همان اولین روزهای اجرای طرح رفتند و با خرید یکی دو شش سیلندر و هشت سیلندر دیگر جنس خود و عهد و عیال ‏را جور کردند‎ ‎ در این میان فقط انهایی که همان یک چهار سیلندر مدل دقیانوس را هم شانسی دارند و دیگر هیچ ، بچه به بغل در راه بردن بچه ‏به مهد کودک و رساندن به موقع خود به سر کار از ساعت پنج و شش صبح یا کنار خیابان در صف اتوبوس و تاکسی خطی ؛در ‏حال تماشای لذت بردن عزیزان دارا در ماشینهای سواری عظیم الجثه گرم و نرم؛ یخ زدند و یا لای جمعیت چند برابر شده م