۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۴

ایرنا:

مراسم رسمی تحلیف باراک اوباما برای دومین دور ریاست جمهوری روز دوشنبه صبح به وقت محلی با حضور مردم، مقام های بلندپایه سیاسی و نظامی آمریکا در واشنگتن دی سی برگزار شد.
به گزارش ایرنا در این مراسم که با تشریفات گسترده و در حضور جیمی کارتر و بیل کلینتون و همسرانشان برگزار شد، اوباما رسما به عنوان چهل و چهارمین رییس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

پیش از تحلیف اوباما، معاون وی جو بایدن سوگند یاد کرد.

خانواده باراک اوباما و جوبایدن معاون رییس جمهور آمریکا نیز در این مراسم حضور داشتند.

باراک اوباما طی سخنانی در این مراسم گفت این مراسم نشان می دهد که دموکراسی کشور ما بر اساس رنگ پوست و نژاد بنا نشده است.

وی با اشاره به چالش های داخلی و بین المللی پیشروی آمریکا گفت: ما برای رویارویی با این چالش ها نیاز به اتحاد در داخل و راهکارهای تازه داریم.

اوباما با اذعان به ادامه مشکلات اقتصادی در داخل کشورش گفت: این نسل از مردم آمریکا در بحرانی به سر برده که از جنگ و مشکلات اقتصادی ناشی شده و هنوز گریبانگیر آنها است.

رییس جمهور آمریکا به مسایل مورد اختلاف خود با جمهوریخواهان درباره بودجه و تامین اجتماعی و همچنین بحث تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و گفت : آمریکا انتخاب سخت و راهی طولانی برای چیره شدن بر این مشکلات در پیش دارد.

اوباما همچنین مدعی شد که آمریکا به عنوان یک قدرت برتر در سراسر جهان خواهد ماند و از دموکراسی در سراسر دنیا از جمله خاورمیانه پشتیبانی خواهد کرد.

این هفتاد و پنجمین مراسم رسمی تحلیف یک رییس جمهور آمریکا بود.

باراک اوباما و معاونش جوبایدن دیروز یکشنبه 20 ژانویه در مراسمی کوچک مراسم تحلیف خود را به جا آورده بودند.

20 ژانویه در قانون اساسی آمریکا روز تحلیف رییس جمهوری است که به دلیل مصادف شدن آن با روز تعطیل یکشنبه مراسم سوگند دیروز بصورت مختصر انجام گرفت و مراسم همراه با تشریفات و رسمی تحلیف به امروز دوشنبه موکول شده بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =