روزنامه خراسان نوشت:

مادر ليلا، دختر نوجواني که 17سال قبل توسط 3پسر جوان مورد تجاوز قرار گرفت و به قتل رسيد در نامه اي به رئيس قوه قضاييه از وي خواست نگذارد خون دختر مظلومش پايمال شود.اين در حالي است که آخرين قاضي رسيدگي کننده به اين پرونده نيز مي گويد حکم او قطعي است.

ليلا روز 17ارديبهشت سال 74 در شهر سنقر واقع در استان کرمانشاه به قتل رسيد و چند روز بعد جسد او در حالي که آثاري از تجاوز و شکنجه در آن وجود داشت، در حوالي شهر کشف شد. به دنبال اين حادثه 3نفر به نام هاي هادي، محمدصفر و حسن بازداشت شدند. اولين نفر چند روز پس از دستگيري در بازداشتگاه خودکشي کرد. اما دو نفر ديگر چند مرتبه در دادگاه محاکمه شدند تا اين که در حالي که حسن متواري بود، محمدصفر به قصاص محکوم شد.

بعد از آن تلاش زيادي براي دستگيري حسن انجام شد تا اين که سال گذشته خانواده ليلا توانستند او را که به طور مخفيانه در شهرستان کاشمر زندگي مي کرد، شناسايي و با کمک پليس دستگير کنند. هرچند اين مرد يک بار به طور غيابي به قصاص محکوم شده بود اما بعد از دستگيري به اين راي اعتراض کرد و بار ديگر در شعبه 1156 مجتمع قضايي بعثت به رياست قاضي گيوکي پاي ميز محاکمه نشست و با برگزاري مراسم قسامه به قصاص محکوم شد. اين راي خيلي زود در ديوان عالي کشور تاييد و براي انجام مراحل نهايي به دفتر رياست قوه قضاييه ارسال شد. از آن روز تاکنون بيش از 10ماه مي گذرد و خانواده ليلا بيم آن دارند که خون دخترشان پايمال شود.

سرور واعظي مادر ليلا که چند هفته قبل به ديدار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رفته بود در تازه ترين تلاشش طي نامه اي به آيت ا...لاريجاني از ايشان طلب کمک کرد. در اين نامه  آمده است: در اين سال ها من و خانواده ام مصيبت هاي جانکاهي را تحمل کرده ايم تا قاتلان ليلا مجازات شوند. در همين حال قاضي محمدرضا گيوکي آخرين قاضي رسيدگي کننده به اين پرونده نيز در گفت وگو با خراسان مراسم قسامه را کاملا قانوني و شرعي دانست و گفت: حکم قصاص متهم سال ها قبل صادر شده بود و اينجانب فقط به درخواست واخواهي متهم رسيدگي کردم و با برگزاري مراسم قسامه که کاملا قانوني و شرعي برگزار شد درخواست واخواهي را پذيرفتم. اين راي حتي به تاييد قضات ديوان عالي کشور رسيده و قطعي است و در صورتي که رئيس قوه قضاييه راي را تاييد کند، متهم قصاص خواهد شد.
 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    9 0
    احتمالا اعمال نفوذ درپرونده شده که راکد شده است بگردید دنبال دستهای پنهان را
  • بدون نام US ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    9 0
    یا خدا سال 74 !!!!!!!!!!!!!!!!!