مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در ملاقات اخیری که با نوشیروان مصطفی رئیس حزب گوران داشته است او را تهدید به ترور و راه افتادن جنگ داخلی در منطقه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت کردستان نیوز  در جلسه ای که اخیرا  بین نوشیروان مصطفی امین و مسعود بارزانی در کاخ رئیس اقلیم در صلاح الدین برگزار شده، بارزانی با لحنی تند و آمرانه نوشیروان مصطفی امین را به ترور تهدید کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است منبعی که این خبر را در اختیار رسانه ها گذاشته در مصاحبه ای با آژانس خبری سنا گفته است که نوشیروان مصطفی امین با صراحت به بارزانی گفته است چرا از پارلمان ملی عراق خواسته تا دوباره مدت ریاست اقلیم وی را تمدید کننند اما از پارلمان محلی کردستان چنین خواسته ای را مطرح نکرده است.

در این جلسه بارزانی ضمن تهدید نوشیروان مصطفی امین گفته است که اگر جنگ رسانه ای و نقدهای جنبش تغییر ( گوران ) علیه بارزانی و حزب دمکرات را پایان ندهد وضع کردستان به ایام جنگ داخلی بازخواهد گشت.

 او همچنین اظهار داشته است که  با تمام قوا خواهان اضمحلال دولت مالکی و بازگشت طارق هاشمی و انضمام کرکوک به کردستان است.

به گزارش خبرآنلاین با این همه در حالی که آژانس سنا ادعا کرده است نوار گفتگوی تهدید آمیز بارزانی و نوشیروان مصطفی امین را در اختیار دارد - سایت های خبری ستانده رو کردستان نیوز از شیوه علی باپیر در مصاحبه زودهنگام با رسانه ها و عدم صحت سخنان وی با محتوی نوار گله کرده اند.
از سوی دیگر یکی از حقوق دانان در گفتگو با روزنامه هاولاتی اظهار داشته است که در قانون پارلمان محلی کردستان عراق تصویب شده است هر شخصی به مدت 2 دوره می تواند بر این کرسی تکیه زند اما بارزانی پس از پایان 2 دوره پارلمان را به مدت 1 سال تعطیل کرد و برای دور سوم نیز بر این کرسی نشست و اکنون به پارلمان ملی عراق پناه برده است که وی را به عنوان رئیس مادام العمر اقلیم کردستان تعیین کند .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =