هفته نامه متن نوشت:

حسین توکلی معاون سازمان سنجش آموزش کشور درباره قانون حذف کنکور می نویسد: سال 86 بود که مجلس شورای اسلامی تصمیم به حذف کنکور گرفت. در آن زمان وزارتخانه‌های آموزش و پروش و علوم،‌تحقیقات و فناوری اطلاعات جلسات متعددی را برگزار کردند تا قانون حذف کنکور را تا سال 90 اجرایی کنند، اما متأسفانه این قانون تاکنون اجرایی نشد و هر بار هم تصمیم به اجرای آن گرفته‌ایم، مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند تاکنون قادر به استاندارد‌سازی نمرات نبوده‌اند.
این ضعفی است که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و تا هنگامی که این سازمان نمرات استاندارد به سازمان سنجش ندهد، ما چگونه می‌توانیم داوطلبان را ارزشیابی کنیم.
آموزش و پرورش باید امتحانات سال‌های دوم، سوم و پیش‌دانشگاهی را سراسری برگزار کند، اما هم‌اکنون فقط امتحانات سال آخر به طور سراسری برگزار می‌شود این در حالی است که 25 درصد کل نمرات داوطلبان کنکور مربوط به آزمون استاندارد سال آخر است.
با این حال آنطور که مشخص است کنکور تا سال 93 حذف نخواهد شد و این موضوع مربوط به تصمیم‌گیری است که در کمیته کنکور انجام شود و ما هم می‌دانیم برای بسیاری از داوطلبان و خانواده‌های آنان تعجب‌برانگیز است.
اما سازمان سنجش مجری قانون است و قدرت تصمیم‌گیری در این سازمان وجود ندارد، اما موضوع بسیار مهم این است که کنکور سال 92 همانند سال گذشته برگزار می‌شود و هیچ تفاوتی با سال 91 نخواهد داشت.
حال باید منتظر ماند و دید هیات‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی چه تصمیمی برای طرح کمیته آموزش عالی می‌گیرد و آن را به داوطلبان ابلاغ می‌کند.
30123

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    0 0
    ببخشید من هنوز متوجه نشدم که کنکور93 به چه شکلی هست.اگه اقایون بهارستانی قصد ایجاد سوابق تحصیلی برای دانش اموزان دارن پس تکلیف داوطلب هایی که سال 93 میخوان توی کنکور شرکت کنن و سابقه ی تحصیلی مطابق استانداردها ندارن چی میشه؟ ضمن این اینکه از صحبت های اقای صابری واقای خدایی وبقیه میشه فهمید که کنکور توی5 سال حذف میشه.مثلا اقای خدایی گفته هرسال10 درصد تاثیر معدل بیشتر میشه. ولی ایشون اشاره نکردن که ایا توی اولین سال اجرای این قانون هم به3صورتی که اقای صابری اشاره کردند پذیرش صورت میگیره؟چطور میشه تاثیر معدل توی سال 93 سی و پنج درصد باشه اونوقت حرف از تنوع روش ها برای پذیرش در دانشگاه ها بزنیم؟خواهش میکنم که جواب سوالاتم رو یا بزنین توی سایتتون یا برام ایمیل کنین.ممنون
  • هانیه IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    4 0
    سلام من میخوام بدونم این جمله شعار یا حقیقت برای مسئولان:(ز گهواره تا گور دانش بجوی ) با حذف کنکور کسانی که قصد ادامه تحصیل مجدد دارن یا به دلیل مشکلاتی بعد از چند سال قصد ادامه تحصیل دارن یا مثل من عاشق پزشکی ان ولی مامایی قبول شدم خانوادم اجازه نمیدن انصراف بدم منتظرم 4سال تموم شه دوباره سال 95 کنکور بدم ویا کسانی که سوابق تحصیلی خوبی ندارن تکلیفشان چی میشه اخه هر دقیقه که قانونو عوض نمیکنن حالا این طرح خوبه که کسانی که طبق نظام جدید سال ششم میگذرونن خوبه ولی بازم بی عدالتی میشه تو رو خدا برنامه ها ارزوهای جوانان این مملکت رو نسوزانید تورو خدا جوابمو ایمیل کنید