فیلم نومی لووسکی در 13 بخش بخت دریافت جوایز سی و هشتمین دوره جوایز سزار را دارد.

به گزارش خبرآنلاین، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به ریاست آلن ترزیان، روز جمعه در مراسمی در پاریس اسامی نامزدهای این دوره جوایز سزار را اعلام کرد که از آن به عنوان اسکار سینمای فرانسه یاد می‌شود.
 

«کامیل به عقب برمی‌گردد» به کارگردانی نومی لووسکی در کمال شگفتی در 13 بخش نامزد دریافت جوایز است. این در حالی است که خبرنگاران فرانسوی انتظار داشتند «عشق» ساخته میشائل هانکه پیشتاز نامزدهای جوایز سزار 2013 شود.
 

«کامیل به عقب برمی‌گردد» در بخش‌هایی چون بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد (لووسکی)، بازیگر مرد مکمل (سمیر گسمی)، بازیگر زن مکمل (جودیت شملا)، بازیگر زن تازه‌کار (جولیا فوره و ایندیا هیر) و فیلمنامه غیراقتباسی نامزد جایزه سزار است.
 

این فیلم اولین بار ماه مه در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن به نمایش درآمد و با استقبال منتقدان روبرو شد.
 

«کامیل به عقب برمی‌گردد» اخیرا در جوایز لومی‌یر که از آن به عنوان گلدن گلوب سینمای فرانسه یاد می‌شود، جایزه لومی‌یر ویژه را برد و شملا، فوره و هیر هم به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر زن آینده‌دار را دریافت کردند.
 

این فیلم داستان زنی میانسال است که به شکلی اسرارآمیز به گذشته و دوران مدرسه بازمی‌گردد. داستان فیلم یادآور «پگی سو ازدواج کرد» فرانسیس فورد کوپولا است.
 

«کامیل به عقب برمی‌گردد» در فرانسه 5.7 میلیون یورو (7.6 میلیون دلار) فروخته و به بیش از 15 کشور هم فروخته شده است.

«عشق» هانکه که نامزد پنج جایزه اسکار و سه جایزه بفتا است و «بدرود ملکه من» به کارگردانی بونوا ژاکو هر دو در 10 بخش برای دریافت جوایز سزار رقابت می‌کنند.
 

«عشق» که فیلم محبوب منتقدان در فصل جوایز سینمایی بود، در بخش‌هایی چون بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن (امانوئل ریوا)، بازیگر مرد (ژان-لویی ترنتینیان) و بازیگر زن مکمل (ایزابل هوپر) بخت دریافت جایزه سزار را دارد.

 

«عشق» می‌تواند همان مسیری را برود که پارسال «هنرمند» ساخته میشل هازاناویسیوس در جوایز سزار رفت. آن فیلم پیشتاز نامزدهای جوایز سزار نشد، اما در نهایت با دریافت شش جایزه پیروز اصلی این جوایز لقب گرفت.
 

«عشق»‌ درامی دردناک و سازش‌ناپذیر در یک زن و شوهر سالخورده پاریسی است که با بیماری و مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
 

این فیلم در جشنواره فیلم کن جایزه نخل طلایی را برد و اخیرا در جوایز گلدن گلوب برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌‌زبان شد. «عشق» همچنین در جوایز لومی‌یر جایزه بهترین فیلم را برد.
 

هانکه پیش از این برای درام «پنهان» (2005) و «روبان سفید» (2009) نامزد جایزه سزار شده است.
 

«بدرود ملکه من» در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن (لی سیدو)، فیلمنامه اقتباسی، فیلمبرداری بخت دریافت جایزه را دارد.

«زنگ و استخوان» ساخته ژاک اودیار نیز در چند بخش از جمله بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن (ماریون کوتیار)، فیلمنامه اقتباسی، فیلمبرداری، صدا و تدوین نامزد دریافت جوایز سزار است. «یک پیامبر» فیلم قبلی اودیار در 2010 برنده 9 جایزه سزار شد.

«در خانه» فرانسوا اوزون، «ماشین‌های مقدس» لیوس کاراکس و «What's in a Name» ماتیو دلاپورته و الکساندر لا پاتلیر دیگر نامزدهای جایزه سزار بهترین فیلم هستند.
 

مراسم سی و هشتمین دوره جوایز سزار 22 فوریه (4 اسفند) برگزار می‌شود. 
 

ورایتی / 25 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری
 

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =