طی بیست و چهار ساعت گذشته بر اثر وقوع سوانح رانندگی در جاده های مختلف کشور 14 نفر کشته و 47 نفر مصدوم شدند.

5کشته و 17 مجروح در سانحه رانندگی آزاد راه خرم آباد
محمدعلی حسنوند، مدیر مرکز فوریت های پزشکی لرستان به ایرنا گفت: تصادف زنجیره ای شنبه شب در آزاد راه پل زال، پنج کشته و 17 مجروح برجای گذاشت.
او در تشریح این حادثه گفت: به دنبال تصادف دو دستگاه تریلر در آزادراه پل زال درساعت 22و 20دقیقه شنبه شب، پس از عوارضی از سمت خرم آباد، چند تصادف زنجیره ای با این خودروها رخ داد که بیشتر فوتی ها و مجروحان، امدادرسانان به مصدومان تصادف اولیه بودند.
حسنوند افزود: پس از وقوع تصادف اول، دو دستگاه تریلر دیگر در فاصله زمانی کوتاه با درهم کوبیدن وسایل نقلیه متوقف شده در محل، بر عمق این حادثه دلخراش افزوده و با زیر گرفتن حاضران، 17 نفر را مجروح و پنج نفر را نیز به کام مرگ کشاندند.
شدت برخورد و کثرت وسایل نقلیه تصادفی در این حادثه، باعث شد تا امدادرسانی به مجروحانی که بین این وسایل گیر افتاده بودند بسیار سخت و نفس گیر باشد.
وی اظهارکرد: کار امداد رسانی با همکاری آتش نشانی و هلال احمر تا ساعت شش صبح امروز ادامه داشت. در خلال وقوع این تصادف مرگبار علاوه بر حضور پنج آمبولانس فوریت ها و دو آمبولانس هلال احمر، اتوبوس آمبولانس دانشگاه نیز در محل مستقر و امدادرسانی به مجروحان را انجام داد.
وی اظهارکرد: دو نفر از کارکنان فوریت های پزشکی هنگام کمک به حادثه دیدگان دچار مصدومیت شدند که در مراکز درمانی خرم آباد بستری هستند.

 

حادثه رانندگی در فریدن اصفهان دو کشته و چهار مجروح
برخورد یک دستگاه خودروی سواری با یک دستگاه کامیون شنبه شب در جاده داران ، دامنه در شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان دو کشته و چهار مجروح برجا گذاشت.
رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان فریدن به ایرنا گفت: این حادثه به دلیل انحراف به چپ خودروی سواری روی داده است.
وی اظهار کرد: تصادف دیگری نیز بین یک دستگاه کشنده و یک سواری در ساعت 23 شب گذشته در همین محور به علت انحراف به چپ کشنده رخ داد که تلفاتی نداشت.
کاظمی گفت: ساعت پنج صبح امروز نیز یک دستگاه سواری در اثر رعایت نکردن فاصله عرضی به یک کامیون برخورد کرد که این حادثه نیز تلفاتی به همراه نداشت.
رییس اداره راه و شهرسازی فریدن، وجود مه غلیظ و لغزندگی جاده را دلیل بروز این تصادفات بیان کرد.
اداره هواشناسی فریدن نیز پدیده غالب هوای امروز را در این شهرستان مه غلیظ پیش بینی کرد.

 

21 کشته و زخمی در واژگونی اتوبوس
سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه از مرگ یک مسافر و زخمی شدن 20 نفر در حادثه واژگونی اتوبوس در محور اسلام آباد به پلدختر خبر داد و به مهر گفت: ساعت 6 صبح امروز در کیلومتر 60 محور اسلام آباد به پل دختر واژگونی یک دستگاه اتوبوس به ماموران پلیس راه اعلام شد. بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشخص شد این اتوبوس در حال عریمت از ارومیه به اهواز بوده است که به علت خستگی و خواب آلودگی راننده و عدم توجه به جلو واژگون می شود.
وی ادامه داد: در این حادثه یک مسافر به علت پرت شدن به زیر خودرو کشته و 20 نفر نیز مجروح شدند که 10 نفر آنها در بیمارستان بستری و 10 نفر نیز سرپایی درمان شدند.
فرمانده پلیس راه کشور با اعلام اینکه دفترچه رانندگی حمل و نقل عمومی مسافر این راننده باطل شد گفت: دفترچه رانندگان مقصر در حوادث منجر به جرح و فوت طبق قانون باطل و این افراد نمی توانند در سیستم حمل و نقل عمومی مسافر فعالیت کنند.

 

تصادف در جاده خرانق ـ ساغند جان 5 نفر را گرفت
جاده خرانق ـ ساغند در استان یزد امروز با وقوع تصادفی هولناک، پنج قربانی گرفت تا این جاده به جمع مرگبارترین جاده‌های کشور بپیوندد.
به گزارش فارس، در تصادف خودروی کامیون با سمند در ساعت هشت صبح امروز در کیلومتر دو جاده خرانق ـ ساغند، متاسفانه پنج نفر از هموطنانمان که همگی از سرنشینان خوردوی سمند بودند، جان خود را از دست دادند.
عوامل امدادی جمعیت هلال احمر اردکان تاکنون موفق شده‌اند یکی از اجساد که متعلق به یک زن است را از خودروی سمند آزاد کنند اما به علت قرار گرفتن خودروی سمند در زیر تانکر کامیون همه اجساد کاملا متلاشی شده‌اند و این امر عملیات رهاسازی را با مشکل مواجه کرده است. سه روز پیش نیز در محور ساغند پنج نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و چنانچه این روند ادامه یابد، تلفات سالانه این جاده غیراستاندارد، با تلفات یک زلزله برابری خواهد کرد.
جاده خرانق ساغند به علت عرض کم جاده، نداشتن شانه خاکی راه مناسب و استاندارد و وجود رمپ‌های ورودی غیراصولی یکی از حادثه‌خیزترین و مرگبارترین جاده‌های کشور محسوب شده و سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان جان خود را در این جاده از دست می‌دهند.

 

1 کشته و 6 مجروح در تصادف بین دو خودروی پژو
سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل و فرماندهی راهور ناجا از کشته شدن 1 نفر و مجروح شدن 6 نفر در اثر برخورد ۲ پژو آردی در آذربایجان شرقی خبر داد و به فارس گفت: در کیلومتر 78 محور اهر به تبریز در استان آذربایجان شرقی یک دستگاه سواری پژو روآ با یک‌ دستگاه سواری پژو آردی برخورد می‌کند که در اثر این حادثه 1 نفر فوت کرده و 6 نفر مجروح می‌شوند.
سرهنگ سلبی افزود: علت این حادثه‌ توسط کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ خودروی پژوی روآ اعلام شده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    10 0
    تازه اولشه. در ایام نوروز دقیقه ای کشته خواهیم داد... منتظر باشید
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    3 1
    یه جاده درست و حسابی نمی تونید درست کنید. جاده های قدیمی به کنار، جاده ها و اتوبان های جدید هزار تا عیب و ایراد دارن. به جای صد جور درس بیخود تو مدرسه و دانشگاه چند واحد درس رفتار شهروندی، شیوه صحیح رانندگی و ... تشکیل بدید.