رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس می‌گوید اصلاح‌طلبان با چهره‌های معتدلی چون شریعتمداری وارد انتخابات شوند.

کاظم جلالی رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس معتقد است در شرایط کنونی بزرگان جریان اصولگرایی قبل از رسیدن به تفاهم روی اشخاص باید میدان را طوری باز کنند که افراد داوطلب کاندیداتوری برنامه و تیم خود را برای حرکت کشور از وضعیت موجود و رفتن به وضعیت ایده‌آل مشخص کنند.
وی همچنین جلسات شبانه دولت و مجلس را فرصتی برای انجام بحث‌های کارشناسی میان دولت و مجلس در باب مسائل مهم کشور همچون اجرای فاز دوم قانون هدفمندی با وجود تمامی اختلاف نظرها نسبت به اجرای آن عنوان کرد.
اهم اظهارات رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:

• حاشیه‌سازی‌ها، ایجاد نقارها و دعواهای داخلی برای سرپوش گذاشتن بر روی برخی از ناتوانی‌ها و ناکامی‌ها روش غلطی است که در داخل کشور ما شکل گرفته است. در این شرایط برخی برای سرپوش گذاشتن روی ناکامی‌های خود مسئولیت‌پذیری در مقابل اقدامات‌شان ندارند و تنها به برجسته‌سازی برخی از امور حاشیه‌ای می‌پردازند،این در حالی است که نباید خیلی به امور حاشیه‌ای پرداخت.

• رسیدن به وحدت موضوعی ایده‌آل برای جریان اصولگرایی به شمار می‌آید، اما در ماه‌های باقیمانده به انتخابات ریاست‌جمهوری تردید دارم که وحدت حاصل شود.

• در شرایط کنونی بزرگان جریان اصولگرایی قبل از رسیدن به تفاهم بر روی اشخاص باید میدان را طوری باز کنند که افراد مدعی کاندیداتوری برنامه‌ها و چگونگی کارکرد بر روی سه موضوع را توضیح دهند.

• موضوع اول این است که کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری چه تحلیلی از شرایط فعلی کشور دارد، فکر می‌کند آینده کشور به چه سمت و سویی می‌رود و به عبارتی وضعیت ایده‌آل چیست و حالت سوم نیز این است که این فرد برای حرکت کشور از وضعیت موجود و رفتن به وضعیت ایده‌آل چه برنامه و چه تیمی را در نظر دارد. در چنین شرایطی است که می‌توان به جمع‌بندی در مورد این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری رسید. 

برخی اصولگرایان با لابی جریانات دیگر را نادیده می‌گیرند
• نگاه حذفی، انحصارگرایانه و تحقیر دیگران نگاه غلطی است، متاسفانه در حال حاضر این نوع برخوردها در بین برخی باب شده است. برخی از جریانات اصولگرایی با لابی، جریانات دیگر اصولگرایی را نادیده می‌گیرند که این با روح وحدت تنافر دارد.
• نمی‌توان از وحدت و ائتلاف سخن گفت اما با ترفند سیاسی برخی از جریانات اصولگرایی را در بازی دخیل کرد و به آنها بیش از وزن‌شان بها داد، یا اینکه برخی از نحله‌های دیگر اصولگرایی را کنار گذاشت و به حاشیه راند، این رویکردها با اصل روح تفاهم و ائتلاف سازگار نیست.
نباید سرمایه‌های بزرگ را به یغما برد؛عسگراولادی سرمایه کشور است
• در خصوص اظهارات اخیر عسگراولادی و به دنبال آن نامه‌نگاری‌ها و باز شدن باب گفت‌وگو در این رابطه، فلسفه و ضرورت طرح این مسائل را هنوز متوجه نشده‌ام، اما این را به خوبی می‌دانم که نباید سرمایه‌های بزرگ را به یغما برد؛آقای عسگراولادی برای کشور سرمایه است.
• بعد از طرح اظهارات آقای عسگراولادی،‌ نگرش‌های متفاوتی در سطح جامعه مطرح می‌شود،‌ یک نگرش بر این موضوع معتقد است که ضرورتی برای طرح این مسائل در شرایط کنونی وجود ندارد البته شاید آقای عسگراولادی چنین ضرورتی را احساس‌ کرده‌اند که چنین مطالبی را مطرح می‌کنند که باید با احترام از ایشان پرسید و بعد در خصوص آن اظهارنظر کرد.
رفتارها طوری نباشد که دریدگی سیاسی ایجاد شود
• در مورد برخی اظهارنظرها در محافل بخصوص در حزب موتلفه در مورد طرح موضوع خروج عسگراولادی از حزب موتلفه، بنده فلسفه این اظهارات را نمی‌دانم و مطمئنا این اظهارات نیز قابل نقد است، اما فکر می‌کنم که نوع برخوردها باید الهی و اسلامی باشد. به هر حال ما مسلمان هستیم و نباید رفتارها به گونه‌ای باشد که در عالم سیاست دریدگی سیاسی به وجود آید، باید حرمت بزرگترها را حفظ کرد.
• در حال حاضر بعد از تثبیت انقلاب، کشور از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار شده است که صدای انقلاب در فرای مرزها شنیده می‌شود، از طرف دیگر کشور در کنار داشتن مشکلات اقتصادی، مشکلاتی در ارتباط با روابط خارجی، عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای دارد؛ در چنین وضعیتی تنها باید به مسائل اصلی کشور پرداخت.
• معیار توجه به مسائل اصلی کشور را سنگ محک کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری است، باید در انتخابات ریاست ‌جمهوری آینده به این موضوع اندیشید که چقدر آن فرد مسائل اصلی را می‌داند و به دنبال حل این مسائل است.
اصلاح‌طلبان با چهره‌های مقبول همچون شریعتمداری وارد عرصه انتخابات شوند
• اگر اصلاح‌طلبان با چهره و یا چهره‌های متعادل عاقل وارد صحنه انتخابات شوند، زمینه‌ی رقابت را دارند اما مشکل اصلی آنها بر سر آن است که نمی‌دانند چهره‌شان برای ورود به انتخابات چه کسی است.
• برخی چهره‌های اصلاح‌طلب همچون آقای شریعتمداری، وزیر وقت بازرگانی دولت اصلاحات و یا افراد هم‌تیپ ایشان مقبول و معتدل هستند که طبعا اصلاح‌طلبان می‌توانند با این چهره‌ها وارد عرصه انتخابات شوند.
در جلسات شبانه دولت و مجلس در مورد چگونگی کاهش فشارهای اقتصادی بحث می‌شود
• درباره جلسات شبانه دولت و مجلس در مورد بررسی مسائل اقتصادی، باید گفت که در خصوص مسائل اقتصادی باید دو گام کوتاه‌مدت و بلندمدت برداشت؛ در گام کوتاه‌مدت باید به دنبال بهبود وضعیت زندگی مردم بود چرا که با توجه به حجم تورم و افزایش فشارها به مردم باید تلاش کرد که بخشی از این مشکلات از دوش مردم برداشته شود.
• گام بلندمدت، اتخاذ رویکردی برای افزایش تولید ملی و به دنبال آن رشد اشتغال و افزایش درآمد مردم و همچنین کاهش تورم است که در جلسات دولت و مجلس در این باب بحث می‌شود که از چه راه‌هایی می‌توان در کوتاه مدت و درازمدت وضع اقتصادی کشور را بهبود بخشید.
• درمورد دلایل رسانه‌ای نشدن جلسات شبانه مجلس و دولت، یکی از مشکلات کشور ما این است که برخی از مسئولان ما خیلی زود مسائل را به رسانه‌ها می‌کشند که پدیده مثبتی نیست. البته با همه احترامی که برای رسانه‌ها قائلم باز هم معتقدم که آنها باید بدانند برخی از موضوعات باید در نهادهای حکومتی پرورانده شود و بعد به سطح جامعه منعکس گردد.
• به عنوان مثال شاید مناسب‌تر بود که موضوع افزایش یارانه به مردم پیش از اعلام در رسانه‌ها، در مجلس مطرح می‌شد تا بعد از کار کارشناسی اقدام مناسبی درباره آن انجام شود. اکنون مسئولان در جلسات با یکدیگر کار کارشناسی انجام می‌دهند تا به تفاهم برسند. مطمئنا اگر این موارد به نتیجه‌ای دست پیدا کند آنها به رسانه‌ها منعکس می‌شود تا آنها نیز این موارد را به مردم منتقل کنند.

• اینکه افراد هر چه به ذهن‌شان می‌رسد بلافاصله با رسانه‌ها در میان بگذارند رویکرد خوبی نیست چرا که موارد باید ابتدا پخته و بعد به سطح جامعه منعکس شود.

• در جلسات مشترک دولت و مجلس یکی از موضوعات مطرح می‌تواند در مورد اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باشد که البته در این رابطه اختلاف‌نظر بسیار زیاد است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =