معاون ستاد کل نیروهای مسلح انفجار در تاسیسات هسته‌ای فردو را تکذیب کرد.

در ادامه گزیده ای از اظهارات سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر در نشست خبری که ظهر امروز دوشنبه در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد به نقل از فارس می آید:

  • انقلاب اسلامی یک پدیده ویژه در چند صد سال اخیر است که مبتنی بر آموزه‌های اسلامی گفتمان صلح عادلانه را در جهان پیگیری می‌کند. نظام و انقلاب اسلامی با وجود مشکلات، لحظه‌ای وقفه در حرکت رو به جلوی خود نداشته و دشمن در اسناد آشکار و پیکان به این واقعیت اعتراف دارد که با وجود همه مشکلاتی که بر سر راه انقلاب پیش آمده، جمهوری اسلامی حرکت شتابان خود را حفظ کرده است.
  • دشمن از طریق تهاجمات سخت، نرم، نیمه سخت، اقتصادی و فرهنگی تلاش بی‌سابقه‌ای برای جلوگیری از صادر شدن انقلاب اسلامی داشته و دارد. دشمن با جنگ نرم می‌خواهد تغییر باور، تغییر افکار، تغییر رفتار و تغییر در ساختار را در جمهوری اسلامی رقم بزند. تا زمانی که ما به دنبال آموزه‌های دینی و اسلامی خود باشیم این منازعه‌ها ادامه خواهد داشت و ما باید آماده باشیم تا بتوانیم به خوبی در این حوزه پدافند کنیم.در شرایط امروز باید نگاه جدیدی به گفتمان‌ها و ادبیات سیاسی و دفاعی داشته باشیم. امروز مفهوم تمامیت ارضی دگرگون شده و دشمن تلاش بی‌وقفه‌ای برای تحت تاثیر قرار دادن این تمامیت ارضی ما می‌کند. تمامیت ارضی این بار به سراغ عرصه نرم و فرهنگ رفته است که باید تلاش کنیم در این عرصه تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم.
  • دشمن تلاش می‌کند فرصت‌ها را تبدیل به تهدید کند و ما باید از تهدیدها فرصت بسازیم که در این راستا انتخابات شورا و ریاست جمهوری را باید به خوبی پاس بداریم و اوضاع و احوال عرصه‌های مختلف را رصد کنیم تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.
  • امروز در صحنه‌های استراتژیک، تاکتیک و تکنیک نظامی در شرایط بسیار خوبی هستیم و حالت بازدارندگی نظامی ایران یک واقعیت مسلم است. دشمن آنقدر نسبت به ما کینه‌توز است که اگر بتواند زخمی وارد کند، اندکی دریغ نمی‌کند و اینکه نمی‌تواند و یا اراده لازم برای اقدام نظامی ندارد بخشی به دلیل دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی است. نیروهای مسلح ایران از چنان توان و قدرتی در ماموریت‌های خود برخوردارند که دشمن هر گاه فکر می‌کند چاره‌ای جز برخورد نظامی ندارد، در لحظه آخر متوجه می‌شود که ممکن است شروع کننده باشد ولی قطعا پایان دهنده نخواهد بود.

توان تعقیب و برخورد با دشمن را در دوردست داریم

  • خوشبختانه دشمنان ما در منطقه نزدیک ما و در دسترس هستند. اما اگر دشمنان به لحاظ فیزیکی در دسترس ما هم نباشند، توانمندی‌هایی داریم که در زمان خود اعلام می‌کنیم و دشمنان را در دوردست‌ها تعقیب، با آن برخورد و از اقدامش پشیمان می‌کنیم. این یعنی قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران.

برنامه های کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر

  •  نیروهای مسلح در 4 عرصه برای دهه فجر از مدت‌ها قبل مشغول کار هستند و به جز حضور هدفمند در این عرصه وظایف آرامش بخشی و امنیت بخشی و انتظامی دارند تا مراسم‌ها و راهپیمایی‌های میلیونی دهه فجر به خوبی برگزار شود. رژه هزاران نفره موتورسواران، دیدار کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب، اجرای برنامه بر روی عرشه ناو جماران به مناسبت ورود حضرت امام خمینی (ره)، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاعی از سوی ارتش و وزارت دفاع، اعزام 150 هزار نفر به اردوهای راهیان نور، راهپیمایی از ستاد نیروی هوایی ارتش تا مدرسه علوی، برگزاری جشنواره و همایش‌های بصیرت‌افزایی و اعزام کاروان‌های تبلیغی ناجا به مرزها از جمله برنامه‌های کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر است.

تحویل خانه‌های ساخته شده به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی

  • سپاه‌های استانی در زلزله‌ و حوادث استانی به سرعت در منطقه حضور پیدا می‌کنند و در این راستا تعدادی از خانه‌های ساخته شده برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در ایام دهه فجر تحویل داده می‌شود.

حراست و حفاظت از اصول انقلاب اسلامی در انتخابات

نیروهای مسلح در این خصوص[ انتخابات ریاست جمهوری] چند موضوع را مدنظر دارند. اول اینکه تلاش کنند حضوری هدفمند، هوشمند، بانشاط و فراگیر در مجموعه خانواده نیروهای مسلح داشته باشند. هدف اصلی نیروهای مسلح مثل همه دلسوزان نظام این است که در حد گسترده و به طور هوشمند یعنی انتخاب صحیح در انتخابات حاضر شوند. در مرحله بعد بخشی از نیروهای مسلح وظیفه برقراری امنیت وآرامش انتخابات در کشور را بر عهده دارند و همچنین نیروهای مسلح طبق قانون اساسی، حراست و حفاظت از اصول انقلاب اسلامی را در زمینه‌های مختلف بر عهده دارند بخصوص عرصه انتخابات.

برخورد با برهم‌زنندگان انتخابات در زمان مناسب / رد پاهای دشمن را از طریق فضای مجازی رصد می‌کنیم

  • از یک طرف تلاش می‌کنیم در خانواده نیروهای مسلح بصیرت افزایی داشته باشیم و از طرف دیگر شرایط موجود را به خوبی رصد می‌کنیم و از تجاربی که در انتخابات 88 به دست آورده‌ایم رفتار دشمن خارجی را تحت نظر داریم و از ماه‌ها قبل دشمنان و سرویس‌های خارجی از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و رفتارهای کینه توزانه برای ضربه زدن به انتخابات را زیر نظر داریم و در نظر داریم در وقت مناسب برخورد مناسب را با آنها داشته باشیم. عرصه فضای مجازی عمر طولانی ندارد. برخی کشورهای غربی در این زمینه از جمهوری اسلامی جلوتر هستند و متاسفانه این عرصه علمی و ارتباطی مورد سوء استفاده برخی کشورها بخصوص سرویس‌های جاسوسی قرار گرفته است. یکی از عرصه‌هایی که دشمن سعی می‌کند علیه جمهوری اسلامی از آن استفاده کند عرصه فضای مجازی است. ما رد پاهای دشمن را از طریق فضای مجازی رصد می‌کنیم و می‌شناسیم و تلاش می‌کنیم زمینه‌های دفاعی را در مقابل تهاجم دشمن در حد لازم داشته باشیم.

وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی

  •  اتفاقات زیادی در جامعه رژیم صهیونیستی به دلیل مقابله مردم و حاکمیت این رژیم رخ می‌دهد و انتخاباتی که اخیرا در رژیم صهیونیستی صورت گرفت، در امتداد انتخابات‌های گذشته بود و هیچ بهبودی در منش اسرائیل نمی‌توان انتظار داشت. صهیونیست‌ها با هر حاکمیتی که در سرزمین‌های اشغالی باشند محکوم به شکست و فنا هستند و در روزی که چندان دور نیست، مردم فلسطین و مسلمانان منطقه آنها را مجبور به ترک سرزمین‌های اشغالی می‌کنند.

حضور نیروهای نظامی بیگانه در ترکیه تهدیدی برای ایران نیست

  • ترکیه نباید اجازه دهد بیگانگان بیش از این در این منطقه حضور نظامی پیدا کنند و باید بیگانگان را از منطقه خارج کنیم و امیدوارم دولت و مردم ترکیه هوشیار باشند و حضور این نیروها به هیچ وجه تهدیدی برای ایران نیست.

رونمایی از موشک‌ها، جنگنده و دستاوردهای جدید نظامی

  • بخشی از این رونمایی‌ها مربوط به حوزه فضا است وامیدوارم خبرهای خوشی برای جامعه در خصوص ماهواره‌ها داشته باشیم. همچنین دستاورهای موشکی دوربرد، برد متوسط و برد کوتاه، جنگنده جدید و تانک و خودرو رونمایی خواهد شد.
  • به دکترین تهدید در برابر تهدید دست یافته‌ایم. دشمنان جمهوری اسلامی چنانچه تعرضی به نظام جمهوری اسلامی کنند مطمئنا با آنها برخورد می‌کنیم.

جبهه مقاومت اجازه انهدام سوریه را به هیچ قدرتی نخواهد داد

  • سوریه مراحل حاد و بحران خاص را پشت سر گذاشته است و صف طویل دشمنان قادر نیستند مردم و دولت سوریه را تحت تاثیر مخرب قرار دهند و پیروز این بحران دولت و ملت سوریه هستند البته جبهه مقاومت اجازه انهدام سوریه را به هیچ قدرتی نخواهد داد.

تاثیر اقتصاد مقاومتی در بودجه نیروهای مسلح

  • تحریم‌ها در نقاط اوج خود قرار دارد و دشمن به دنبال تمکین ایران است. اما مردم ما نشان داده‌اند آنجا که احساس خطر کنند، مقاومت می‌کنند. ما باید اقتصاد مقاومتی را در سرلوحه کار خود قرار دهیم و برنامه‌های جامع‌تری نسبت به امروز داشته باشیم. باید خودمان را از وضعیت فعلی نجات دهیم و برنامه‌ریزی برای این کار صورت گرفته وامیدوارم در ماه‌های آینده این برنامه‌ریزی خود را بهتر نشان دهد. تلاش می‌شود با وجود پاره‌ای از مشکلات در تعامل و ارتباط با دولت محترم نیازمندی‌های واقعی نیروهای مسلح در اختیار مراکز ذیربط در دولت قرار بگیرد و دولت اعتبارات و بودجه لازم را در وقت خود تامین کند و امیدوارم تحریم‌ها اثر سوئی بر روند رو به رشد نیروهای مسلح نداشته باشد.
    /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    6 1
    اینکه دشمن را در دور دست نابود میکنیم خوب است. در واقع دشمن را باید داخل مرزهایش نابود کرد و این فرصت را نداد که به مناطق دیگر جهان لشگرکشی کند.
  • محمدزاهداني IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    2 1
    درسته. دشمن رو بايد داخل مرزاش ترکوند. اگر حمله کردند