پیش بینی برف و باران در هوایی که این روزها در تهران و خیلی از شهرهای ایران حاکم است، کار بسیار سختی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ هوای بهاری این روزها هیچ نشانه ای از برف و باران ندارد. این بی نشانگی تا حدی است که یکی مخاطبان خبرآنلاین خوش ذوق خبرآنلاین نوشته است: "واقعا محشره هوا مثل بهاره. در حالی که از اخر هفته ی پیش هواشناسی گفته بود کلا این هفته همش بارونی و برفی یه. شاید سه شنبه هوا مثل تیر و مرداد بشود."

البته شاید حق هم با آنهایی باشد که اعتراض می کنند، چون پیش بینی های سازمان هواشناسی در یکی دو ماه گذشته، غیر از پیش بینی آلودگی هوا، چندان درست از آب درنیامده است.

با این حال، سازمان هواشناسی پیش بینی برف و باران برای برخی مناطق مختلف ایران کرده است؛ گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.

به گفته عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از فردا سه شنبه بارش باران و برف و وزش باد و کاهش دما در نیمه غربی کشور تشدید شده و دامنه‌ فعالیت سامانه بارشی نیمه شمالی، برخی مناطق مرکز و شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد: این سامانه سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود. همچنین با حرکت سامانه فوق در مناطق جنوب غرب، جنوب و به تدریج در نیمه شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید رخ می دهد.

او گفت: در روز چهارشنبه نیز این سامانه در شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر فعال خواهد بود که به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود. علاوه بر آن وزش باد در نیمه شرقی و دامنه‌های البرز قابل ملاحظه خواهد بود.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از پنج شنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود: از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه این سامانه بارشی ابتدا استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و سپس استانهای آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، غرب اصفهان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، تهران، قم، مرکزی و سمنان را تحت تأثیر قرار داده و سبب بارش باران، برف ووزش باد می‌شود. پیش‌بینی می‌شود بارش در استنانهای واقع در دامنه‌های غربی زاگرس و در روز جمعه در استانهای هرمزگان و جنوب کرمان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

امیدوارشهری درباره هوای شهر تهران هم گفت: روز سه شنبه هوای تهران با دمای حداقل 7 و حداکثر 11 درجه سانتیگراد، ابری همراه با باران و وزش باد و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود. روز چهارشنبه نیز به حداقل دمای 3 و حداکثر11 درجه سانتیگراد، کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مملی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    44 7
    آقابخدا مانم مالیات میدیم چراواس مابارندگی نمیشه؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    55 6
    هر روز میگن میخواد برف بیاد هیچ خبری هم نمیشه
  • هادی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    14 7
    بارون بارون بارونه هییی !!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    6 4
    فقط از سایت weather.com یا accuweather.com اطلاعات بگیرید.
  • سعید A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    7 4
    ببار ای برف سفید، دلم خسته شده از دیدن این همه دل های سیاه شاید تو بتوای کمی دل ها را سفید کنی.
  • بهمن A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    2 0
    سلام چرا اسمی از استان بوشهر نمیبرید؟