واحدمرکزی خبر:

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای ، تجاوز جنگنده های اسرائیل به دمشق را محکوم و از این اقدام ابراز نگرانی کرد .
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از مسکو ، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود با ابراز نگرانی عمیق از خبر تجاوز نیروی هوایی اسرائیل به حومه دمشق تاکید کرد: در صورت تایید این خبر ؛ این اقدام اسرائیل بدون توجه به هر انگیزه ای غیر قابل قبول است .

در این بیانیه با اشاره به اینکه سوریه اقدام تحریک آمیزی علیه اسرائیل انجام نداده است اعلام شد: حمله نیروی هوایی اسرائیل به حومه دمشق ورود به اراضی یک کشور مستقل و تخطی از منشور سازمان ملل متحد محسوب می شود.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد : روسیه بلافاصله اقدامات لازم را برای روشن شدن ابعاد این حادثه انجام خواهد داد .

در این بیانیه آمده است : روسیه بار دیگر و به طور اکید پایان درگیری و خشونت ها ، پرهیز از دخالت خارجی و آغاز گفتگوهای سیاسی را در سوریه بر اساس توافقنامه سی ام ژوئن 2012 خواستار است .

ارتش سوریه بیانیه‌ای درباره حمله دیروز رژیم صهیونیسیتی صادر کرد

فرماندهی ارتش سوریه بیانیه ای در مورد حمله هوایی روز گذشته جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به یک مرکز تحقیقاتی در این کشور صادر کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، ارتش این کشور تاکید کرد جنگنده های اسرائیلی مرکز تحقیقاتی را بمباران کردند که گروههای تروریستی در چند ماه گذشته بارها تلاش کرده بودند وارد آن شوند.

در این بیانیه ارتش سوریه آمده است: پس از آنکه اسرائیل با همکاری کشورهای دشمن ملت سوریه، ابزارهای خود در داخل را برای حمله به مراکز حساس و نظامی در کشور به کار گرفت تا نقش سوریه در حمایت از مقاومت و حقوق مشروع ملتها در منطقه را از بین ببرد و پس از آنکه این ابزارها و در راس آنها باندها و گروههای تاریکی در حمله به بعضی از این مراکز مانند سامانه های پدافند هوایی و دیگر مراکز حساس در دو سال گذشته موفق شدند و در حمله به بسیاری از آنها ناکام ماندند، هواپیماهای نظامی اسرائیل حریم هوایی سوریه را سحرگاه روز گذشته نقض کردند و به طور مستقیم یکی از مراکز تحقیقات علمی در منطقه جمرایا در استان ریف دمشق را بمباران کردند. گروههای تروریستی تاکنون بارها در چند ماه گذشته برای ورود به این مرکز تحقیقاتی و تصرف آن تلاش کرده بودند.

فرماندهی ارتش سوریه ادعای بعضی از رسانه ها در مورد حمله جنگنده های اسرائیلی به کاروان در حال حرکت از سوریه به لبنان را تکذیب کرد.

ارتش سوریه تاکید کرد این جنگنده ها با پرواز در ارتفاع پایین که در برد رادارها نیست، از ارتفاعات جبل الشیخ وارد حریم هوایی سوریه شدند و به طرف منطقه جمرایا پرواز کردند و مرکز تحقیقات علمی در این منطقه را بمباران کردند. این بمباران خسارتهای مالی سنگینی داشت و ساختمان این مرکز ویران شد. دو نفر از کارکنان این مرکز کشته و پنج نفر زخمی شدند. جنگنده های اسرائیل به همین شیوه از منطقه ارتفاعات جبل الشیخ حریم هوایی سوریه را ترک کردند.

ارتش سوریه تاکید کرد اکنون برای همه آشکار شد که اسرائیل عامل، مشوق و برنده عملیات تروریستی علیه سوریه و ملت مقاوم آن است و بعضی کشورهای حامی تروریسم و در راس آنها ترکیه و قطر در این مورد به اسرائیل کمک می کنند.

فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه خود خاطر نشان کرد: این تجاوز آشکار به پیشینه طولانی تجاوزگری و جنایتکاری دشمن اسرائیلی علیه عربها و مسلمانان اضافه شد. این زورگویی و تجاوزگری اسرائیل اکنون در برابر جامعه جهانی قرار دارد.

ارتش سوریه تاکید کرد این قبیل اقدامات سوریه و نقش آن را تضعیف نخواهد کرد و سوریها را از ادامه حمایت از جنبش های مقاومت و مسایل عربی به ویژه مسئله فلسطین باز نخواهد داشت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • █ م.ج █ IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    23 42
    ظاهرا اسرائیل هوس کرده تا برای همیشه از روی نقشش محو بشه
    • بدون نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
      4 1
      مطمئن باش بعد از اسد روسیه به دست تند روهای مذهبی خواهد افتاد که به اولین چیزی که گیر بدن اسراییل هست اینو از همین جنایاتی که از الان میکنند ببین این جنایات در مصر و تونس نبود.
  • رحیم IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    16 29
    اسرائیل بااین حمله نشان دادکه نگران شروع گفتگوی ملی بین دولت ومعارضان میباشد چراکه مخالفان دولت درطول هفته گذشته بشدت شکت خورده وضعیف شده اند فلذا جهت خروج از شکست کامل صحبت مذاکره مینمایند که درصورت عملی شدن گفتگوها دراین میان اسرائیل بیشترین ضربه راخواهد خورد فلذا جهت ادامه روند کشت وکشتار در سوریه اقدام به این حمله نموده تامخالفان مسلح نسبتا با دلگرمی بیشتری به جنگ و کشتارادامه دهند.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    2 0
    کاش سازمنان ملل وشورای امنیت در مورد امنیت در تمام کشورها بدون قصد قرض میتوانست قطع نامه صادر کند نه اینکه کشوری که حتی به اندازه یک استان ایران هم نیست بتواند اینقدر جولان یدهد وافسارش گسیخته شده باشد