نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» به کارگردانی سیدهادی محقق روز پنجشنبه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

بهناز شیربانی: محقق، ابراهیم اصغری تهیه‌کننده، حسن ایوبی تدوینگر، ستار اورکی آهنگساز، قربان نجفی بازیگر و میثم ریاحی فیلمبردار حاضران در این نشست بودند.

در ابتدای این نشست سیدهادی محقق کارگردان «او خوب سنگ می‌زند» که در بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: «واقعیت این است که همه اتفاقات از برنامه «هفت» سال گذشته آغاز شد. یک شب پای تلویزیون نشسته بودم و برنامه «هفت» را با اجرای فریدون جیرانی نگاه می‌کردم.‌‌ همان شب با خودم عهد کردم سال دیگر فیلم بسازم. خداوند به من لطف کرد و توانستم اولین فیلم بلندم را بسازم.»

او ادامه داد: «لوکیشن فیلم بنا به انتخاب خودم فضای روستایی انتخاب شد، چرا که متاسفانه در فیلم‌های سینمایی کمتر نشانه‌ای ازاین فضا‌ها می‌بینیم. محل فیلمبرداری زادگاه حسین پناهی است که تا به امروز در کار‌هایم از او زیاد الهام گرفته‌ام.»

محقق در ادامه درباره پیشینه کاریش گفت: «من 14 سال دستیار برنامه ریز و دستیار دوم کارگردان بودم. کارم را با آقای اعظمیان شروع کردم و در این مدت یک تله فیلم به نام «برادران سرزمین من» و یک مستند به نام «نگاهی به آسمان» را ساختم.»

در ادامه ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده «او خوب سنگ می‌زند»، گفت: «من بر عکس آقای محقق ارتباطی با لرستان ندارم، اما احساس می‌کنم در حال حاضر این نیاز هست که فضای بومی در آثار سینمایی بیشتر دیده شود.»

او ادامه داد: «قصه فیلم خوب بود و با تجربه‌ای که از آقای محقق سراغ داشتم فکر کردم می‌تواند از پس ساخت فیلم بر آید.»

اصغری در ادامه درباره فضای فیلم گفت: «تا پیش از این من بیشتر به سراغ ساخت فیلم‌های دفاع مقدس رفته‌ام. برای خودم جالب بود که فیلمی به دور از فضای جنگ داشته باشم و این فیلم ارزشی دارد که کمتر از فیلم‌های دفاع مقدسی نیست.»

قربان نجفی بازیگر فیلم در ادامه گفت: «امیدوارم اینگونه فیلم‌ها در اکران حمایت شوند. فیلمی مثل «او خوب سنگ می‌زند» فیلم شریفی است و خوشحالم چنین فیلم‌هایی در سینمای ایران تولید می‌شود.»

ستار اورکی آهنگساز نیز در ادامه گفت: «در موسیقی این فیلم سعی کردم از موسیقی که مختص یک منطقه خاص است استفاده نکنم.»

حسن ایوبی نیز در مورد تدوین این فیلم سینمایی گفت: «در چند سال اخیر آنقدر فضای فیلم‌ها شهری و مدرن شده که دیگر فضایی برای نفس کشیدن نمی‌بینید. «او خوب سنگ می‌زند» با استفاده از یک لوکیشن وسیع و بکر و نواحی باز به نظر من فضای کلی فیلم متفاوت شده است و حقیقتا این فیلم نتیجه یک کارگروهی بود.»

میثم ریاحی فیلمبردار در پاسخ به این سئوال که چرا نماهی فیلم به اصطلاح کارت پستالی است گفت: «من این فیلم را خیلی با لنز تله فیلمبرداری نکردم، لوکیشن، حضور نابازیگر و قصه‌ای که فیلم بر اساس آن روایت می‌شد، اجازه گرفتن نماهای بسته را می‌گرفت.»

محقق نیز در ادامه گفت: «من آدم لانگ شاتم، به نظر من همیشه باید دلیلی برای کلوز آپ گرفتن از بازیگر وجود داشته باشد. من از نزدیک بردن دوربین به بازیگر می‌ترسم.»

او در ادامه گفت: «قصه این فیلم از میان خاطراتم به ذهنم رسید، من زندگی پر تلاطمی داشتم، چشمه‌های جوشان و استعداد‌های بازیگری خوبی در شهرم دیدم و فکر کردم می‌توانم از آن‌ها برای ساخت فیلم کمک بگیرم.»

ابراهیم اصغری در ادامه گفت: «با استعدادی که از هادی مخقق سراغ دارم یقین دارم که در آینده سینمای او هویت خودش را خواهد داشت.»

«او خوب سنگ می‌زند» داستان  نوجوانی است به نام بردو که پدر خود را از دست داده و به همراه برادر ومادر خود زندگی می‌کند. بردو  بخاطر اینکه بتواند زندگی خود را سرو‌سامان دهد راهی سفری می‌شود که طلب پدر خودرا پس بگیرد که در میانه راه درگیر اتفاقاتی ناخواسته می‌شود.
 

احمد درخشان، ساعد سهیلی، داود عین‌آبادی، سمیه سیروس مقدم، ارجاسب احدی، مهیار آبروان، مهتاب دستکزن، احمد جوشن، سید جلیل علوی و سیدمحمد علی حاجپورو دیگر بازیگران این فیلم هستند.
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =