۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸

فتوای بن لادن درباره وجوب کشتن سربازان آمریکایی همچنان سایه سنگین خود را بر سر نیروهای آمریکایی خارج از مرزها نگه داشته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر با آنکه اسامه بن لادن رهبر سابق گروه تروریستی القاعده توسط نیروهای ویژه آمریکا دو سال قبل کشته شد اما فتوای وی درباره کشتن آمریکایی ها همچنان پابرجاست.
به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز - اسامه بن لادن رهبر سابق گروه تروریستی القاعده در فوریه سال 1998 در فتوایی کشتن آمریکایی ها و متحدان آنها را وظیفه هر مسلمانی که از عهده این کار بر می آید اعلام کرد. با آنکه بن لادن کشته شده اما فتوای وی برای کشتن آمریکایی ها همچنان پابرجاست و حملات تروریستی گروه القاعده علیه منافع آمریکا و متحدانش همچنان ادامه دارد. هفت ماه پس از آنکه بن لادن فتوای خود را در ماه فوریه 1998 علیه آمریکایی ها منتشر نمود ، حمله تروریستی علیه سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا رخ داد و در یازدهم سپتامبر 2011 حادثه تروریستی برج های دوقلوی آمریکا در نیویورک اتفاق افتاد. کارشناسان سیاسی بر این باورند که مرگ بن لادن در اول ماه می 2011 میلادی به معنای پایان گرفتن حیات القاعده و حتی کاهش فعالیت های تروریستی این گروه تروریستی در منطقه نیست . کارشناسان سیاسی می گویند فتوای بن لادن علیه آمریکایی ها هنوز به قوت خود باقی است و جهادگران افراطی و اسلامگرا به حملات تروریستی خود علیه سفارتخانه های آمریکا ، کنسولگریهای آمریکا و منافع اقتصادی آمریکا همچنان ادامه می دهند. کارشناسان سیاسی می گویند گروه تروریستی القاعده در تلاش است تا دیدگاههای افراطی و تند خود را به مبارزان مسلمان در لیبی ، الجزایر ، مصر ، مالی و سودان منتقل کند.
4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    3 12
    دشمن را بايد با دشمن نابود كرد. مثلا روسيه با امريكا و القاعده با ساير جبهه هاي فعال در سوريه و لبنان و امثال آن.
  • فدایی ولایت IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    4 17
    فتوای بن لادن جنایتکار برای کشتن مسلمانان بی گناه است نه برای آمریکاییهای جنایت کار البته بعضی وقتها هم چندتایی آمریکایی یخت برگشته را می کشد برای گمراه کردن افکار عممی این حرفها برای این است شیطان حقیز دزد در منطقه برای غارت کشور ها بهانه داشته باشند
    • بدون نام IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
      11 3
      اين جوريام نيست.بن لادن هيچ فتوايي براي كشتن مسلمانان نداده و مخصوصا هيچ فتوايي تاكيد ميكنم هيچ فتوايي عليه شيعيان نداده.با هر نظر و ديدگاهي درباره بن لادن نميشه صداقتش در مبارزه عليه امريكا و شوروي را انكار كرد.هرچي داشت از ثروت و آبرو و جان در راه اعتقادش فدا كرد. ممكنه ماها روشش را غلط بدونيم ولي نبايد درباره ش دروغ گفت
  • هادی A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    باید از امریکاییها به خاطر کشتن بن لادن تشکر کرد