شماره یک سازنده پی سی در دنیا یکی از بخش های کارخانه ای خود در آلمان را تعطیل می کند.

اچ پی تایید کرد که با تعطیل کردن یکی از سایتهای خود در آلمان 850 نفر شغل خود را از دست می دهند.
این کمپانی گفت با هدف ساماندهی مجدد سرویس های انترپرایز خود باید یکی از سایتهای خود در آلمان را ( 8 درصد از نیروی کار اچ پی در این کشور) تعطیل کند. بر این اساس سایت اچ پی در Rüsselsheim تحت تاثیر سیاست جدید قرار می گیرد.
حدود 1100 نفر در این سایت مشغولند که 850 نفر  می توانند برای شغل های دیگر اچ پی در آلمان و یا سایر نقاط تقاضای کتبی بدهند. 250 نیروی باقیمانده در این سایت بعدا به کمپانی های شریک اچ پی منتقل می شوند.
مایک نفکنز پرزیدنت بخش انترپرایز اچ پی می گوید ما در بخش عملیاتی خود تغییر مدل سازمانی داده ایم و باید این تغییر و تحولات رخ می داد.
سال گذشته اچ پی برنامه چند ساله ای را برای تغییر سازمانی در بخش های مختلف ارائه کرد که بیش از 29 هزار کارگر و تکنسین تحت تاثیر این برنامه کارشان را از دست خواهند داد.
گفته می شود 9 درصد از نیروهای اچ پی بدلیل برون سپاری (دادن پروژه ها به سایر کمپانی های بیرون از اچ پی) و تغییر سرویس ها تحت تاثیر قرار می گیرند.
حفظ 1.7 میلیارد دلاری و صرفه جویی در هزینه ها در فصل سوم مالی سال گذشته یکی از ثمرات این تغییر سازمانی محسوب می شود.
یکی از سخنگویان اچ پی به زد دی نت گفته برای بهینه سازی در سرویس های انترپرایز و تغییر در مدل فروش و ارسال محصولات و مدیریت بر منابع این تغییرات در آلمان صورت گرفته است.
گفته می شود فروش جهانی پی سی توسط اچ پی افت کرده است و مطابق آمار فروش در فصل آخر سال مالی گذشته 12 ردصد افت نشان می دهد.
منبع: زد دی نت

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    17 1
    خداییش روتون میشه این خبرو گذاشتین؟ این همه بی کاری تو ایران رو نمیبینید اونوقت....
  • بدون نام IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    14 0
    ای وای ... بهتر نیست ایران یه کمک چند صد میلیارد دلاری بهشون بکنه ... بیچاره ها گناه دارن کارگرای آلمانی ... ما که اینطوری داریم تو نازو نعمت غلط می زنیم باید بفکر بدبخت بیچاره ها هم باشیم ...
  • بدون نام IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    17 0
    خبر اخبار 14 فردا: به خاطر تحریم ایران این اتفاقات افتاده
  • بدون نام DE ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    6 0
    اونهایی که در آلمان بیکار میشن خونه خراب نمیشن مثل بعضی از کشورها. ٦٠ درصد آخرین حقوقشون از ماه اول بیکاری ماهانه به حسابشون از طرف اداره کار واریز میشه تا کاری پیدا کنند و حتما هم پیدا میکنند.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
      0 0
      خوشبحالت
  • پویش خبر GB ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    0 0
    خدا به شما اجر دهد که چقدر به فکر کارگران کشورهای مادی پرست به خصوص بزرگشون امریکا هستین و درد و رنج و ضلمی که به انها میشود را منتشر میکنید.خیلی کارگراشون بدبختن.یکم از کارمندهای بدبختشونم بگین چند وقت پیش تلویزیون نشون میداد و گزارشگرم تاکید میکرد که در مترو انها اکثرشون خوابند از بس که ازشون کار میکشن منم دلم به حالشون سوخت و گفتم که خدا را شکر ما در مترومون نمیخوابیم و کمتر کسی را میبینی در مترو ما خواب باشد