دیپلماسی ایرانی نوشت:

 روزنامه بیلد ام زونتانگ چاپ آلمان طی گزارشی ادعا کرده است، مردی که تلاش داشت ماه گذشته میلادی با یک برگ چک به مبلغ 70 میلیون دلار وارد آلمان شود، رئیس سابق بانک مرکزی جمهوری اسلامی، طهماسب مظاهری بوده است.  گزارش های منتشر شده در روز جمعه حاکی از آن بود ماموران گمرک در فرودگاه دوسلدورف در تاریخ 21 ژانویه،  در چمدان یک مرد یک برگ چک به مبلغ 300 میلیون بولیوار ونزوئلا ، معادل 70 میلیون دلار  پیدا کرده اند که وی وجود این مبلغ چک را به ماموران گمرک از پیش اعلام نکرده بود.

هرچند خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارش خود اعلام کرده مظاهری صاحب این چک بوده است اما هنوز ماموران گمرک دوسلدورف و سفارت ایران این خبر را تایید نکرده اند.

پیش از این گمرک آلمان درباره هویت این اطلاعاتی منتشر نکرده بود و فقط گفته بود که یک مسافر 59 ساله ایرانی این چک را به همراه داشته است.

بر اساس قوانین گمرکی در اروپا، اگر مسافری مبلغی بیش از 10 هزار یورو به همراه داشته باشد باید آن را اعلام کند و از آنجا که این مسافر ایرانی چنین نکرده است با جریمه سنگینی مواجه خواهد شد.

به گفته مقامات گمرک آلمان، پس از آن که این مسافر 59 ساله ایرانی نتوانست توضیح قابل قبولی درباره این چک و چگونگی دریافت آن بدهد، چک او ضبط شد.

آنها همچنین گفتند که این مسافر باید جریمه ای تا سقف یک میلیون یورو (1.4 میلیون دلار)  پرداخت کند.

گفتنی است مظاهری تا سال 2008، رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی بود. در راستای بازی تبلیغاتی اروپایی ها در خصوص این ماجرا نشریه المانی بیلد ام زونتانگ مدعی شده است، پلیس و ماموران گمرک آلمان سرگرم بررسی احتمال پولشویی های بیشتر هستند.

خبرآنلاین می افزاید: در واکنش به این اخبار، طهماسب مظاهری با تکذیب خبر روزنامه آلمانی مبنی بر بازداشتش در این کشور اعلام کرد که با بررسی موضوع اطلاعیه‌ای صادر خواهد کرد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    19 0
    آقای مظاهری کجاست که تکذیب کرد
    • بدون نام DE ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
      0 5
      دوست عزیز آقای مظاهری تهران هستند. من نمی دونم اگر پلیس آلمان درصدد بازداشت این آدم بود چرا موقعی که داشت از آلمان برمی گشت تهران ، جلوش رو نگرفت؟؟؟
  • مرجان IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    26 2
    هر دم از اين باغ بري مي رسد ...
  • بدون نام A1 ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    2 4
    خبر بازداشت را تکذیب کرده