رییس مجلس خبرگان گفت: سکان دار اجرایی کشور در انتخابات خرداد سال آینده باید با گفتمان اسلامی همراه باشد و به مطالبات مردم و رهبری در طراز دهه چهارم انقلاب توجه کند.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22 بهمن، گفت: دشمنان به بهانه برخورداری ما از فناوری صلح آمیز هسته‌ای و به قصد براندازی نظام و جدا کردن مردم از انقلاب در پی تشدید تحریم‌ها و فشارها هستند.
اهم مطالب مطرح شده در این بیانیه به نقل از ایرنا را بخوانید:
  • ولایت فقیه یعنی ولایت فقه، علم،عدل و حاکمیت پاکی ها و احترام به حقوق انسان براساس نسخه الهی قرآن. امام خمینی، ماموریت خود برای نظام سازی را به بهترین شیوه انجام داد و امروز، دستاوردهای چنین ولایتی را با همه وجود احساس می کنیم.
  • مقام معظم رهبری پس از امام خمینی(ره) با هدایت الهی و رای خبرگان امت، در جایگاه زعامت قرار گرفت. نظام با تدبیر و درایت ایشان، مراحل سخت را پیروزمندانه پشت سرگذاشت.
  • انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا در پیش است. دشمن در انتخابات سال 88 از غفلت و جهل برخی سود برد و با فتنه گری، اقتدار و امنیت ملی را به خطر انداخت. ملت هوشیار ما از این گردنه گذشت.
  • اینک چنان که مقام معظم رهبری اشاره کردند کلید واژه انتخابات آزاد را به جای تقلب برگزیده‌اند تا نتایج انتخابات را قبل از برگزاری زیر سوال ببرند. به کسانی که ناآگاهانه در این دام افتاده اند توصیه می کنیم به حقیقت بازگردند و آبروی خود را در معرض تهدید قرار ندهند و برای مردم و نظام مزاحمت پدید نیاورند.
  • انتخابات حق مردم است و مداخله بیگانگان در این امر، برخلاف نظامات جهانی و حقوق بین الملل است. آزادی ،استقلال و حقوق اساسی مردم با مداخله بیگانگان به خطر می افتد. کسانی که در این خطر انگیزی با بیگانگان همراهند عاقبت به خیر نخواهند بود و دست پرقدرت ملت آنان را مجازات خواهد کرد.
  • سکان دار اجرایی کشور در انتخابات خرداد سال آینده باید با گفتمان اسلامی همراه باشد و به مطالبات مردم و رهبری در طراز دهه چهارم انقلاب توجه کند. او باید پاسخگوی سوگند خود در انجام وظایف و مظهر وحدت ملت و تحکیم امنیت ملی و حفظ حدود اسلامی باشد.
  • انتخابات، آزمون صداقت و کارآمدی است. کسانی که شرایط آمده در قانون اساسی برای ریاست جمهوری را در خود نمی بینند، مردم و نهادهای نظارتی و اجرایی را به زحمت نیندازند. نمایندگان واقعی بخشی از مردم، احزاب و گروه ها به صحنه بیایند و در رقابتی اخلاقی، قانونمند و جدی به وظایف خود عمل کنند.
  • اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی از انتخابات ریاست جمهوری کمتر نیست و در مقیاسی دیگر برآورنده حقوق اجتماعی شهروندان است. مردم که در یک روز تاریخی، سرنوشت دو نهاد انتخابی را تعیین می کنند مشارکت در این دو رخداد عظیم را مانند گذشته به مثابه تکلیف شرعی بدانند.
  • در این شرایط، مهم ترین وظیفه مدیریتی مسئولان، ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور و پاسخ به هنگام به تهدیدها و تحریم های دشمن است. مردم، چنان که امام راحل فرمود، ولی نعمت ما هستند و کاهش مشکلات معیشتی آنان، اولی ترین رسالت مدیران است.
  • از دولت و مجلس می خواهیم که با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی در این مقطع، در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، کارشناسانه رفتار کنند و در سایه برقراری تفاهم، در آستانه عید نوروز، منادی خبرهای خوشی برای مردم عزیز باشند.
29219
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =