۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۵

رمان «اذان بی‌موقع» روایت نوای الله‌اکبر مردم روی پشت‌بام‌ها در ایام انقلاب است که به قلم سید مهرداد موسویان به نگارش درآمده و قرار است توسط حوزه هنری منتشر می شود.

مهرداد موسويان در درباره كتاب خود كه به زودي از سوي انتشارات سوره مهر روانه بازار مي شود، گفت: اين اثر واقعه تاريخي 11 آذر 1357 و زماني را كه رژيم پهلوي حكومت نظامي اعلام كرد و مردم در پي تداوم راه امام خمینی (ره) براي پيروزي انقلاب بر روي پشت‌با‌م‌ها نواي الله اكبر سر دادند روايت مي‌كند.

موسويان افزود: قهرمان داستان پسری روستايي به نام خسرو است كه پدرش در تهران به شغل بنايي مشغول است. حادثه‌ای براي پدر باعث مي‌شود تا خسرو به تهران بيايد و با گروهي مذهبي آشنا شود. يكي از اعضاي گروه به نام استاد حسن بنا شباهت بسياري به پدر خسرو دارد. به همين دليل خسرو به او علاقه‌مند مي‌شود. در روز 11 آذر سال 1357 حسن بنا اتوبوسي را بين تظاهر كنندگان و ماموران رژیم پهلوی قرار مي‌دهد و پس از آن به شهادت مي‌رسد و شب که از راه می‌رسد خسرو هم مانند بقيه مردم روي پشت‌بام مي‌رود و فرياد الله اكبر سر مي‌دهد.

 

وي ادامه داد: براي نگارش اين اثر از كتاب‌هاي تاريخي و روزشمار انقلاب، چاپ كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نيز اطلاعات تاریخ انقلاب در سایت‌های حوزه هنري بهره گرفتم. در اين جست‌وجو كتابي درباره وقایع روز 11 آذر سال 1357 نديدم و فقط گزارش‌هایی کوتاه از آن روز موجود بود.

موسويان درباره عنوان «اذان بي‌موقع» براي كتابش گفت: فرياد‌هاي «الله‌اکبر» مردم بر روي پشت‌بام‌ها، حكومت نظامي ماموران رژیم پهلوی را بي‌اعتبار كرد و به همين دليل این عنوان را برای رمان انتخاب كردم.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =