۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶

فارس نوشت:

نابعی در حزب «لیکود» اسرائیل گفته‌اند «نتانیاهو» قصد دارد رهبر حزب «هاتنوعا» را به سمت کفیل وزارت خارجه در امور دیپلماتیک بگمارد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، یک عضو ارشد حزب «لیکود» که به روند مذاکرات تشکیل کابینه جدید اسرائیل نیز نزدیک است، روز سه‌شنبه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» در حال بررسی درخواست «زیپی لیونی» رهبر حزب «هاتنوعا» برای انتصاب وی به وزارت متصدی مذاکره با فلسطینی‌ها است، و احتمالا هم این درخواست را می‌پذیرد.

لیونی که پیش از این وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی بوده در کشورهای غربی کاملا شناخته شده است و در مبارزات انتخاباتی هم لزوم صلح با فلسطینی‌ها را شعار اصلی خود قرار داده بود. وی اکنون نیز تصدی پستی مرتبط با مذاکره با فلسطینی‌ها را به عنوان شرط اصلی خود برای حضور در کابینه ائتلافی جدید اعلام کرده است.

عضو ارشد حزب «لیکود» گفته است که نخست‌وزیر اسرائیل قصد دارد پست وزارت خارجه را برای خود نگاه دارد، چراکه «آویدگدور لیبرمن» متحد اصلی او و وزیر خارجه اسرائیل در کابینه قبلی نتانیاهو به دلیل پرونده قضایی که دارد نمی‌تواند فعلا مجددا در این پست قرار بگیرد. لیبرمن تا مشخص شدن وضعیت پرونده‌اش نمی‌تواند پست وزارتی بگیرد. این مقام ارشد لیکود می‌افزاید: بنابراین، نتانیاهو به صورتی جدی در حال بررسی این گزینه است که لیونی را به عنوان «کفیل وزارت خارجه در امور دیپلماتیک» بگمارد. لیونی می‌تواند جلوه کابینه نتانیاهو را در نگاه جهانی «ماست مالی» کند.

در صورتی که این ایده اجرایی شود، احتمالا لیبرمن رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اسرائیل (کنست) خواهد بود.انتخابات اسرائیل دو هفته قبل انجام شد و نتایج رسمی آن هفته گذشته اعلام شد. با وجود آنکه نخست‌وزیری نتانیاهو در کابینه آینده تقریبا قطعی است، هنوز ترکیب کابینه به هیچ وجه مشخص نشده و در چند روز گذشته احزابی که باید با هم ائتلاف کنند، جدال‌های لفظی نیز داشته‌اند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =