مهرزاد دانش

یکی از جلوه های جالب برخی از فیلم های امسال جشنواره، مخصوصا برخی از آن دسته آثار که ادعای ارزشی بودن شان پررنگ است، استفاده از بانوان بازیگر خارجی ای است که با شمایلی بی حجاب مقابل دوربین ظاهر می شوند. منطق این شیوه، معطوف به آن است که حجاب در خارج از ایران امری متداول و رسمی نیست و بنابراین می توان – لابد برای واقع نمایی -  موی پریشان این بانوان را در نماها و سکانس های مختلف نمایش داد. تا چند سال قبل بزرگانی همچون دارین حمسه از لبنان زحمت این کار دشوار را تقبل می کردند و حالا امسال علاوه بر ایشان، بزرگان دیگری از لبنان و افغانستان و...رسالت مزبور را ادامه می دهند و بعضا هم با شباهت هایی که به برخی ستارگان هالیوود – مثل آنجلینا جولی – دارند، وظایف شان پرمخاطره تر شده است.
نتیجه ای که از این تمهید هوشمندانه می گیریم آن است که برخی از سینماگران ارزشی ما، یکی از کاربردی ترین ابزارشان در افشاگری علیه استکبار جهانی و ایادی جنایتکار او، کمند گیسوان بانوان بی حجاب است که حتی اگر هم لزومی دراماتیک و سینمایی به نمایش اینسرت و کلوزآپ نباشد، باز هم از آن دریغ نمی ورزند. ما که بخیل نیستیم؛ ان شاء الله زحمت شان مأجور باد. حتی پیشنهاد هم می کنیم که جدا از بدل آنجلینا جولی، به بدل کسان دیگر همچون اسکارلت جوهانسن و شارلیز ترون و ماریون کوتیار هم بیندیشند و از ایشان دعوت به همکاری کنند تا کوبیدن استکبار به شکل جدی تر و عمیق تری استمرار داشته باشد.

5719

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منتقد IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    6 2
    فیلمی که با طعنه ازش صحبت میکنید و موی پریشان بازیگرش رو فقط دیدید انصافا فیلم قصه گوی ِ خوبی بود .از خیلی از فیلم های امسال بهتر بود .
    • هادی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
      2 1
      فیلم خیلی خوبی بود .از معدود فیلم هایی که به ساعتم نگاه نکردم.
  • بدون نام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    3 2
    درود بر شرف کسانی که با شجاعت از حق دفاع میکنند
  • محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    1 0
    سينماي ايران با حجاب اش توي دنيا شناخته شده . مگه توي فيلم جدايي نادر از سيمين از بازيگر لبناني و خارجي و ... استفاده شد كه تونست اونقدر بالا بره. سينمايي كه هويتش رو فراموش كنه ميشه چيزي شبيه به باليوود . با اون همه هزينه . همش كپي از فيلمنامه هاي غربي و تكرار با رنگ و لعاب هندي. مقصر كسايي هستن كه حمايت كافي رو نكردن تا كارگردانان براي استقبال بيشتر مجبور شدن برن سراغ چنين مسائل. سينما نياز به بازسازي و حمايت داره.
  • سیدمحسن رضوانی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    2 1
    خداخیرت بده حرف حق و زدی ... بادستمال کثیف نمیشه چیزی رو تمیز کرد
  • بدون نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    1 0
    پیشنهاد می کنم از بازیگران زن هندی هم در فیلمها استفاده کنند، حتما موجب استقبال و فروش بیشتر خواهد شد