دانش اقباشاوی با تاکید بر اینکه آرزوی هر کارگردان است که فیلمش دیده شود گفت «تاج محل» فیلمی درباره طبقه فرودست جامعه است.

بهناز شیربانی:  نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «تاج محل» روز پنجشنبه با حضور دانش اقباشاوی کارگردان، کریم نیکونظر نویسنده، مسعود فیروزه مدیر تولید، محمود یارمحمدلو تدوین‌گر، شهلا پرویزمرادی و عبدالجبار اقباشاوی بازیگران فیلم در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست اقباشاوی گفت: «چهار سال پیش، طرحی در دست داشتم که پس از مدتی احساس کردم نمی‌توانم روی آن کار کنم. با کریم نیکونظر درباره نوشتن طرحی توافق کردیم. در جریان نوشتن آن فیلمنامه به این نتیجه رسیدیم که این فیلمنامه در حال و هوای رضا میرکریمی نوشته شده است.»

او ادامه داد: «میرکریمی پس از مطالعه فیلمنامه به ما گفت چرا فضای فیلم‌نامه را در تهران به تصویر کشیده‌اید، در حالی که می‌توانید آن را به شهر خودتان یعنی آبادان ببرید.»

در ادامه کریم نیکونظر نویسنده درباره نوشتن فیلمنامه این فیلم سینمایی گفت: «دلیل انتخاب من این بود که ما به نوشتن فیلمنامه‌ای درباره پدرانمان علاقه‌مند بودیم. می‌خواستیم ویژگی‌هایشان را به تصویر بکشیم و ویژگی‌های خانوادگی من و دانش اقباشاوی در این فیلم مشهود است. »

مسعود فیروزه مدیر تولید نیز در ادامه گفت: «ما تمام تلاش خود را کردیم که با تمام امکاناتی که در اختیار داریم، به بهترین نحو این فیلم را تولید کنیم.»

او ادامه داد: «هزینه صرف‌شده برای تولید این فیلم از هزینه‌های فیلم‌های سینمایی دیگر، بسیار کمتر است و می‌توانم بگویم که حدودا یک و نیم برابر یک تله‌فیلم هزینه صرف آن کردیم.»

در ادامه، عبدالجبار اقباشاوی بازیگر فیلم سینمایی «تاج محل» گفت: «با وجود اینکه تاکنون بازیگری را تجربه نکرده بودم، ولی همیشه به سینما و بخصوص سینمای واقعه‌گرا علاقهٔ زیادی داشتم.» 

 شهلا پرویزمرادی دیگر بازیگر این فیلم گفت: «من بازیگر نبودم و به درخواست خواهرزاده‌ام دانش اقباشاوی در این فیلم بازی کردم، ولی خانوادهٔ ما همیشه به هنر و سینما علاقه‌مند بوده است. من یک نابازیگر بودم، ولی دانش اقباشاوی از من یک بازیگر ساخت و افتخار می‌کنم که در فیلم او بازی کردم و می‌دانم که بعد‌ها بزرگان سینما این را می‌فهمند.»

محمود یارمحمدلو تدوین‌گر فیلم اظهار کرد: «این فیلم با عجله تولید شد تا به جشنوارهٔ فیلم فجر برسد. حتما بعد‌ها با کشیدن دستی بر سر و صورت فیلم، آن را اصلاح خواهیم کرد تا برای اکران مناسب باشد.»

اقباشاوی درباره اکران این فیلم سینمایی گفت: «برای این فیلم تلاش بسیاری کردیم و قطعا این آرزوی یک کارگردان است که فیلمش دیده شود. برای من بسیار مهم است که فیلمم توسط طبقه فرودست جامعه که فیلم درباره آن‌هاست دیده شود.»

او ادامه داد: «رضا میرکریمی فقط تهیه‌کننده این فیلم نبود، بلکه برادر بزرگ‌تر ما در جریان تولید فیلم بود. ما در زمان نوشتن فیلمنامه با او هماهنگ بودیم و مشورت می‌کردیم، ولی در زمان فیلمبرداری فقط دو بار سر تولید فیلم آمد، چون بیشتر درگیر تولید فیلم سینمایی «خسته نباشید» بود و با توجه به این‌که «خسته‌ نباشید» در کرمان فیلم‌برداری می‌شد، او مدام میان کرمان و آبادان در حرکت بود؛ ولی در تمام مراحل تولید این فیلم، از نظرات او بهره بردیم.»
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریم نیک IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    0 0
    این فیلم یه کپی بد و پلان به پلان از فیلم برفهای کلیمانجارو ساخته کن لوچ محصول 2009 هست.