رشد 400 درصد فروش آیفون در هند در سه ماهه اخیر نشان از رشد بی سابقه فروش محصولات اپل در کشوری دارد که با داشتن 1.2 میلیارد نفر جمعیت، دومین کشور دنیا به شمار می رود.

اما مدیران کاپرتینوی کالیفرنیا یا این موضوع را نمی بینند یا همچنان به بازار چین چشم دوخته اند؛ بازاری که نوکیسه های چینی با پولهای بادآورده ناشی از تجارت با جهانیان نمی دانند چگونه آنرا خرج کنند.
در گزارش اکانومیک تایمز گزارش منتشر شده که نشان می دهد بازار هند بازار فراموش شده برای اپل است.بر این اساس اپل مجبور است برای رقابت با سامسونگ هم که شده روی بازارهای جدید نفوذ کند تا بتواند کمپانی کره ای را در رقابت منطقه ای کنار بزند.
البته اپل دست به افزایش کارمندان و تکنسین های خود در هند زده و تعداد آنها را 5 برابر افزایش داده است. تیم کوک در پاسه به ناموفق بودن اپل در بازار هند گفت دلیلش تمرکز روی سایر بازارهاست.
همانطوری که مدیران اپل سالهاست هند و برزیل و روسیه را در یک سو قرار داده، تمام تمرکز خود را روی چین گذاشته است و سعی کرده خرده فروشی را در این کشور افزایش دهد. طبق آمار 15 درصد از درامد کل اپل از مشتریان چینی تامین می شود و هند نیز بعنوان پتانسیل بالا می تواند درامد اپل را افزایش دهد.
البته تعداد کاربران هندی که بتوانند محصولات گران اپل را بخرند نیز خیلی نیستند و محدود به قشر خاصی از جمعیت می شوند و شاید مدیران اپل بیشتر به این موضوع فکر کرده اند.
یا اپل باید آیفون نسخه های قبلی را راهی بازار هند کند یا روی کمتر از 10 درصد جمعیت خریداران فکر کند.
 
منبع: زد دی نت
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =