ظاهرا سخت بود تا ماموران فدرال امریکا خبر هک شدن سرور بانک مرکزی امریکا را تایید کنند تا اینکه هکرهای انانی موس یا همان ناشناس اسناد جدیدی را رو کردند.

هکرهای گرد هم آمده در کمپین اوپریشن  لست ریپورت 4600 سند بانکی را رو کرد ولی مهم جلوه نکرد تا اینکه اسناد جدیدی رو شد.
انانی موس وب سایت grand bank yacht را که در کار فروش قایق های تفریحی لوکس و گران قیمت است را با جزییات فاش کردند و نام فایل مورد نظر را کریستوفر دورنر گذاشتند -dorner-is-a-symptom-not-the-syndrome-  (نام  افسر پلیس کالیفرنیا است که پس از کشتن سه پلیس دیگر جنگ جدیدی علیه فساد در بین پلیس کالیفرنیا را با اعلان جنگ علیه پلیس به راه انداخته و تا لحظه نوشتن این خبر همچنان فراری است و هکر اسناد گرند بانک از نام وی بعنوان آزادیخواه و ضد فساد دولتی استفاده کرده و نام صفحه را با اسناد منتشره بنام وی گذاشته است.)
دورنر شاید در رسانه ها به اسم قاتل فراری خطرناک از وی نام برده شده ولی برای هکرها یک آواتار دوست داشتنی است که با نظام فاسد مبارزه می کند.
با رو کردن سند جدید ، اف بی آی به اهمیت موضوع پی برده و تحقیقات جدیدی را شروع کرده است.
اکنون خرده نان هایی که انا.نی.موس جلوی اف بی آی ریخته (4600 سند و نیز اسناد کمپانی ساخت قایق های تفریحی) سرنخ های بیشتری را در اختیار ماموران قرار می دهد.
انا.نی.موس هفته گذشته با گرفتن انتقام از سیستم قضا سایت ussc را هک کرد تا خودکشی سواترز را به خاطر آنها بیاورد و حالا سیستم مالی را هدف قرار داده است.
جیم استریدر سخنگوی بانک مرکزی گفت حادثه رخ داده یک جرم رایانه ای آشکار است و اف بی آی در حال تحقیق روی این پرونده است.
وی به جزییات بیشتر که چه زمانی و چه سرورهایی هک شده، اشاره نکرد. 5 شنبه گذشته بود که بانک مرکزی در اعلامیه ای رسما این موضوع را تایید کرد و گفتند هنوز نمی دانند این موضوع یک رخنه امنیتی بوده است یا نه؟
کارشناسان رسمی امنیت برای کاهش حملات، از مسوولان مالی خواسته اند تا جزییات بیشتری در مورد حملات در اختیار آنها بگذارند تا جزییات بیشتر از سوی کارشناسان و خبرگان امنیت اطلاعات دنبال شود اما سخنگوی بانک مرکزی اظهارات هکرهای انا.نی.موس را اغراق آمیز توصیف کرده که این موضوع باعث عصبانیت کارشناسان امنیت اطلاعات شده است.
Veracode's Wysopal در وبلاگ خود نوشته قطعا برنامه ای که هکرهای انا.نی.موس به اصطلاح کامپرومایز کرده اند با adobe coldFusion نوشته شده است. وی همچنین گفت هزینه هک شدن چنین برنامه ای برای بانک حدود 1137929 دلار آب می خورد هر چند باید بسیار بیشتر از این رقم باشد.
در اواسط ژانویه 2013 کمپانی ادوبی نسبت به وجود چند حفره در برنامه خود هشدار داده بود و تاکید کرده بود که عدم فیکس باعث دسترسی غیر قانونی از راه دور خواهد شد.
در ممیزی سال 2012 از بانک مرکزی به نوشته دیلی تک ، موارد نقص امنیتی مشاهده شده بود که سیستم ECS ممکن است یکی از این موارد بوده باشد.
بهر حال موضع هکرهای انا.نی.موس تنها به سیستم مالی بر نمی گردد بلکه کمپین last report به موازای داستان هک بانک مرکزی، داستان قوانین جرایم کامپیوتری و خطای قضاوت در مورد آرون سوارتز را نیز دنبال می کند و معتقد است سیستم قضاوت اشتباه کرده و باید تغییر کند.آنها به قوانین منسخوخ شده جرایم کامپیوتری اشاره می کنند که باعث شده تا آرون زیر فشار شدید سیستم قضا دست به خودکشی بزند. بین 25 تا 27 ژانویه هکرهای انا.نی.موس با سایت قضا ussc مانند کشتی گرفتن رو در رو شدند تا اینکه بعد از چند بار هک ، کل سایت را به یک سایت بازی کامپیوتری منحرف کردند و آتش خشم ماموران را شعله ور تر ساختند.
اما در حال حاضر معلوم نیست چرا سایت قایق تفریحی هک شده است ؟ شاید چون نام بانک را داشته و می خواهند به ماموران بانک مرکزی هشدار دهند؟ شاید هم به این دلیلی باشد که پیتر پولی مدیر سایت قایق تفریحی 12 سال مدیر امنیتی بوده است؟
موضوع کریستوفر دورنر چطور؟
چرا هکرهای انا.نی.موس به این موضوع ورود کرده اند؟
تنها می توان گفت هکرهای انا.نی.موس فقط هکر نیستند بلکه یک لشگر از متفکرانی هستند که در حال زمین زدن ایالات متحده امریکا برای همیشه هستند!
 
منبع: زد دی نت
5656
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    8 1
    حالا اگه هکر ایرانی باشه و ساکن ایران ، اف بی آی میخواد چیکار کنه!!!
    • محمد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
      10 2
      اگه این هکره توی ایران باشه ، اف بی آی بهش جایزه هم میده که با اینترنت پرسرعت ایران تونسته بانک مرکزی امریکا رو هک کنه