سرنخ نوشت:

به احتمال زیاد فیلم «چهار شگفت‌انگیز» را دیده‌اید، فیلمی که در آن هریک از قهرمانان یک توانایی عجیب و غریب باورنکردنی دارند. اگرچه در آن فیلم همه‌چیز در یک دنیای فانتزی و غیرواقعی به وقوع می‌پیوندد اما در عالم واقعیت هم آدم‌هایی هستند که قدرت‌ها و توانایی‌های عجیب و غریب و در عین باورنکردنی دارند. این گزارش را بخوانید تا با مشهورترین آدم‌هایی که این توانایی‌ها را دارند آشنا شوید.
خنده‌ای با قدرت 110 دسیبل
«جیتارات وانگ سامبون» 55 ساله زنی اهل تایلند است که خنده‌های عجیبی دارد. صدای خنده این زن تایلندی 110 دسیبل قدرت دارد. پنج سال پیش بود که جیتارات به این قدرت شگفت‌انگیز خنده خود پی برد. او در پنجم جولای سال 2008 در مسابقه بین‌المللی خنده ریپلی که در تایلند برگزار شد شرکت کرد. او در این مسابقه 12 دقیقه و 26 ثانیه بدون کوچک‌ترین وقفه خندید و اوج صدای خنده او به 110 دسیبل رسید. چنین اوج صدایی را هیچ کس به غیر از جیتارات در دنیا ندارد.
مرد آهن ربایی
میروسلاو ماگولا اهل لهستان مشهور به مرد آهن‌ربایی است. او توانایی خارق‌العاده‌ای در شکستن نیروی جاذبه دارد. وی می‌تواند هر شی فلزی را بدون اینکه به آن دست بزند از روی زمین بلند کند، در هوا به گردش دربیاورد و به بدنش بچسباند و روی یک نقطه از بدنش آن را نگه دارد. ماگولا ادعا می‌کند که همه این کارهای خارق‌العاده را با کمک نیروی ذهن خود انجام می‌دهد. نکته شگفت‌انگیز نمایش‌های مرد آهن‌ربایی این است که او وقتی اجسام را از روی زمین بلند می‌کند قادر است آنها را در هوا بچرخاند و تمرکز ذهنی او آنقدر بالا است که حتی وقتی شی فلزی به بدون او چسبیده، بالا و پایین می‌پرد، بدون اینکه شی از بدنش جدا شود.
سریع‌ترین مغز جهان
در میان تمام استعدادهایی که یک نفر ممکن است به‌طور ناگهانی بر اثر یک حادثه و یا یک بیماری به دست بیاورد شکوفا شدن توانایی یادگیری زبان از همه عجیب‌تر به‌نظر می‌رسد. دانیل تامیت اهل انگلیس از مشهورترین نمونه افرادی است که توانایی ناگهانی در یادگیری زبان خارجی دارد. او نه تنها زبان ایسلندی را در هفت روز یاد گرفت بلکه قادر به صحبت کردن به ده زبان زنده دیگر دنیاست و وب‌سایت آموزش زبان خود را راه‌اندازی کرده است. تامیت در کودکی دچار حملات پی‌درپی صرع می‌شد. به گفته تامیت، او سه سال بیشتر نداشت که همه‌چیز به طرز عجیبی برای او ظاهر می‌شد. او اعداد را به شکل متفاوتی می‌دید، یعنی به شکل اشکالی رنگی، او می‌توانست محاسبات پیچیده ریاضی را به طور ذهنی و با سرعت بسیار زیاد انجام دهد. تامیت در سال 2004 توانست در مدت پنج ساعت 222514 عدد را که از حفظ کرده بود دوباره بازگو کند و رکوردی را به نام خودش ثبت کرد.
قدرت توم مو
بیش از 20 سال است که دانشمندان در حال مطالعه بر روی راهب‌های بودایی هستند. دانشمندان در تلاشند تا پاسخی برای توانایی‌های عجیب و غریب راهب‌ها پیدا کنند.
راهب مو یکی از افرادیست که توانایی بدنی خارق‌العاده‌ای دارد. او می‌تواند به روش «توم مو» متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن خود را تا 64 درصد کاهش دهد و این در حالیست که متابولیسم بدن یک انسان زمانی که خواب است حداکثر ده تا پانزده درصد کاهش می‌یابد. همچنین راهب مو توانایی عجیب دیگری نیز دارد. او می‌تواند دمای انگشتان دست و پایش را  بالا ببرد. هرچند دانشمندان مطالعات زیادی روی این راهب و دیگر راهب‌هایی که توانایی چنین کاری را دارند انجام داده‌اند اما هنوز پاسخی برای چگونگی بالا بردن دمای بدن و یا کاهش سوخت و ساز بدن راهب‌ها پیدا نکرده‌اند.
مرد بی‌درد
تیم کریدلند یکی از اعضای سابق سیرک «جیم رز» بود و اکنون نمایش‌های سرگرم‌کننده‌ای را برای مردم اجرا می‌کند. «تیم» متخصص در قورت دادن شمشیر، راه رفتن روی آتش، خوابیدن روی تختخواب میخی، سوراخ کردن بدن و عبور دادن جریان برق از خود است. تیم ادعا می‌کند به دلیل اینکه بر ذهن خود می‌تواند غلبه کند قادر به اجرای همه این نمایش‌های خطرناک و در عین حال دردناک است. با تحقیقاتی که دانشمندان روی این مرد انجام داده‌اند معلوم شده که بدن او دچار جهش ژنتیکی‌ای شده که باعث می‌شود درد را مانند انسان‌های معمولی احساس نکند. البته این بدان معنا نیست که تیم به هیچ عنوان حس لامسه ندارد او به‌خوبی گرما و سرما را حس می‌کند اما به دلیل نقص در کارکرد گیرنده‌های سلول‌های عصبی، مغز او قادر به تشخیص درد نیست.
مرد یخی
لوئیس گوردن پوگ تنها شناگری است که در بزرگ‌ترین اقیانوس‌های جهان شنا کرده است اما این علت مشهور شدن وی نیست. پوگ‌ در سال‌های 2005 و 2007 یک کیلومتر در آب‌های قطب شمال شنا کرد. هرچند باور کردن این موضوع مشکل است اما او می‌تواند پیش از پریدن در آب‌های یخ زده با دمای منفی 7/1 درجه سانتیگراد، دمای بدنس را به یک و نیم درجه سانتیگراد برساند. . پوگ با وجود قهرمان بودن از یک حیوان بسیار می‌ترسد و آن خوک آبی است.
ماشین‌حساب انسانی
در روی کره زمین افراد بسیار هستند که بدون نیاز به ماشین حساب و یا نوشتن روی کاغذ می‌توانند مسئله‌های ریاضی را در ذهن خود حل کنند. در بین همه این انسان‌ها «اسکات فلانسبرگ» از همه سرشناستر است تا جایی که به او لقب سریع‌ترین ماشین حساب انسانی را داده‌اند. اسکات نه تنها می‌تواند مسئله‌های ریاضی را حل کند بلکه سرعت او در حل این مسئله‌ها بی‌نظیر است. اسکات در این زمینه رکوردار است. او سریع‌ترین فردی است که می‌توان یک عدد را در عرض پانزده ثانیه چندین بار با خود عدد جمع بزند. سریع‌ترین ماشین حساب انسانی نه تنها می‌تواند اعداد را جمع بزند بلکه در ضرب، تقسیم و گرفتن ریشه اعداد نیز سرعتی باورنکردنی دارد.
19 301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =