عسگراولادی خطاب به 7 اصلاح طلب گفت: من برخلاف عده ای که یقه شما را چسبیده اند ومی گویند اقرار به اشتباه کنید، از در دیگری وارد شدم و می گویم شما بیائید اعتقادات واقعی خود را بیان کنید بی آنکه بر کسی منت بنهید.

به گزارش خبرآنلاین، حبیب الله عسگر اولادی به نامه سوم هفت اصلاح طلب پاسخ داد. وی در این نامه با بیان اینکه رهبری و شورای نگهبان پاسدار اسلامیت و جمهوریت نظام هستند، گفت: وقتی رژیم صهیونیستی می گوید اصلاح طلبان به نمایندگی از ما در تهران مبارزه می کنند با این گفته چه باید کرد. 

متن کامل این نامه که خطاب به الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد نوشته شده به شرح ذیل است:
ضمن تبریک دهه مبارک فجر و یوم الله 22 بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد امام خمینی رضوان الله علیه و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی. پاسخ شما و دوستان اصلاح طلب را در روزنامه اعتماد مورخه 19 بهمن خواندم. از سرعت پاسخگویی تشکر می کنم. مطالب شما را صادقانه و مشفقانه یافتم بویژه آنکه از لابلای پاسخ شما اشتیاق برای ادامه گفتگو و نیز پیشرفت در فهم مواضع مشترک ادراک نمودم. لذا با عرض پوزش و به نیت ادامه گفتگو مطالبی را در زیر یادآور می شوم.

1- شما در پاسخ خود تصریح کردید؛"به ولایت فقیه پایبند" می باشید و تاکید فرمودید: "ولایت فقیه ارزش متعالی و میراث باشکوه امام است" و نیز تصریح فرمودید؛ « مهم ترین دستاورد و میراث مشترک ملت ایران پذیرش و تمکین به قانون اساسی است و ولایت فقیه از اصلی ترین ارکان قانون اساسی است» همین نشان می دهد که در گفتگوهای ما شفافیت لازم حاصل شده است. همین جا یادآورشوم که بنده در اندازه یک کشیش در این گفتگو ظاهر نشدم که سر در زانوی بنده اقرار به اشتباه کنید یا پایبندی به این نشان دهید. من برخلاف عده ای که یقه شما را چسبیده اند ومی گویند اقرار به اشتباه کنید، از در دیگری وارد شدم و می گویم شما بیائید اعتقادات واقعی خود را بیان کنید بی آنکه بر کسی منت بنهید. همانطور که در نامه خود آورده اید ممکن است بنده در آزمون ولایت پذیری در دوران امام(ره) نمره ای کمتر از نمره شما آورده باشم. امّا بنده و شما به امام و امامت انشاءالله پایبندیم. بنده همین جا اعتراف می کنم به سبب آشنایی با برخی از دوستان که رقبای ما بودند شهادت می دهم پایبندی برخی از اصلاح طلبان به امام(ره) و مقام معظم رهبری و جایگاه ولایت فقیه اگر بیشتر از ما نباشد، حتماً کمتر نیست. شما نمونه هایی از رفتار آقایان حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی و حجه الاسلام والمسلمین کروبی در دوران اصلاحات آوردید که حاکی از پایبندی به احکام حکومتی و نظرات رهبری است تاریخ نمی تواند این نمونه ها را انکار کند حافظه تاریخی ملت این ها را به یاد دارد.

تفوه به این سخن که " ما و شما معتقد به امام و رهبری هستیم" طمع دشمن به اخلال در روابط ما و شما و روابط ما با ملت را قطع می کند. بنده هنوز نطق تاریخی حضرت امام(ره) در جریان کاپیتولاسیون در ذهنم است آنجا که پای شرف و استقلال کشور مطرح است باید از ته دل فریاد کشید. امام(ره) در بخشی از سخنان خود که دغدغه اتحاد نخبگان و علما و روحانیون را داشت فرمودند" ای علما، ای مراجع به داد اسلام برسید و بعد فرمودند من تمام روحانیون را تعظیم می کنم.

دست تمام روحانیون را می بوسم آن روز اگر دست مراجع را بوسیدم امروز دست کاسب را هم می بوسم. بنده که خاک پای امام(ره) هم نمی شوم. بنده بخاطر همگرایی نخبگان و علما و دوستداران نظام حاضرم کسانیکه برای نا امیدکردن دشمن و امید دادن به دوستان انقلاب در داخل و خارج بگویند" ما پایبند به اوامر ولایت فقیه هستیم" دست و دهانشان را ببوسم. امّا برادران عزیز ، آیا اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه نباید در فعل و گویش سیاسی ما تبلور داشته باشد ؟!

دوستان عزیز؛ موضوع گرو و گرو کشی نیست. اگر شما در ولایت پذیری از ما سبقت بجوئید این مایه غبطه ماست نه حسد و کینه توزی و...

2- دوستان عزیز! اگر در اعتقاد به ولایت فقیه و جایگاه آن در قانون اساسی تردیدی نداریم قاعدتاً نباید مشکلی بین ما و شما باشد. ولایت فقیه در قانون اساسی فصل الخطاب است. به تعبیر امام(ره) برای جلوگیری از استبداد است. در حوادث سال 88 اگر هردو جریان به داوری او گردن می نهادند و این جایگاه را فصل الخطاب می دانستند، حادثه ای رخ نمی داد که جان برخی از هموطنان ما به خطر بیفتد و آسیب ببینند. شما اشاره کردید به اعتراض مسالمت آمیز طرفداران آقای موسوی پس از اعلام نتایج، رقم این حضور را چند صد هزار برابر بیش از آن کسانی که به او در تهران رای داده اند فرمودید که حالا بنده بنا ندارم روی آن رقم با شما چانه بزنم.

به رفتار صدا و سیما و برخورد مقامات امنیتی هم انتقاد داشتید و گله هایی هم مطرح فرمودید. سوال بنده از شما این است که برفرض وارد بودن این گله ها مگر قرار بود سرنوشت انتخابات در اردوکشی خیابانی معلوم شود؟ پس رای، انتخابات، صندوق رای و جمهوریت نظام چه می شود؟ فرض می کنیم شما مجاز به اعتراض مدنی به نتایج انتخابات بودید اما حوادث روز قدس ، روز 13 آبان ، روز 16 آذر و بالاخره روز عاشورا ربطی به اعتراض به نتایج انتخابات دارد؟! شما فرمودید؛ رفتارهای خارج از عرف و اردوکشی خیابانی پسندیده نبوده و نیست و نیز فرمودید؛ بی تردید در انتخابات 88 رفتارهایی بروز کرد که قابل دفاع نیست.

بنده از وجدان شما سوال می کنم این رفتارهای خارج از عرف که قابل دفاع نیست چیست؟ این رفتارها بهانه به دست بدخواهان داد تا چهره شما را در رسانه های خارج ملکوک نشان دهند! این رفتارها در داخل بهانه به برخی داد که به نادرست شما را ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه جلوه دهند! بنده به عنوان کسی که خیرخواه شما هستم از این تصویری که به هر دلیل از شما دوستان در جامعه جلوه نموده است متأسف و متأثر هستم. گاهی خشم و غضب در انسان غلبه پیدا می کند و رفتار انسانی را به سوی خشونت و بد اخلاقی و ظاهرگرایی می کشاند. بنده به عنوان کسی که در حوزه سیاست ورزی موی سفید کرده ام عرض می کنم در لحظه خشم و غضب که جنود شیطان در درون انسان مشغول تهیه و تدارک دشمنی و کینه توزی هستند، باید به خدا پناه برد و از او استعانت جست. قول و فعل سیاسی ما باید مبتنی بر عقلانیت الهی باشد. اگر از این مسیر خارج شویم گرفتار جنود شیطان در درون و برون می شویم. عنصری که ما را به این وادی می کشاند خشم، غضب، بدخلقی و سیاه بینی است. و در مقابل ، عنصری که ما را از این مهلکه نجات می دهد مدارا، صبر، حسن ظن ، انصاف و عدالت است. اینها را به شما نمی گویم که فکر کنید تنها شما را به آن متهم می کنم ما هم ممکن است در رفتار سیاسی خود به بیراهه رفته باشیم. شما در نامه خود بحق اشاره کردید مقام معظم رهبری در قضیه کهریزک و دیگر قضایای مربوط به کوی دانشگاه وارد شدند و جلوی برخی تبهکاریها را گرفتند. پس قبول دارید که اراده نظام در این امتحان الهی رعایت عدل و انصاف بوده و در مقابل برخی کجرویها شجاعانه ایستادند و جلوی آنرا گرفتند.

3 - صورت مسئله را در پاسخهایتان طوری طراحی کرده اید که سهم آمریکا ، رژیم صهیونیستی و انگلیس مکار در این "حادثه" به قول شما و در این "فتنه" به قول ما ، نادیده گرفته شده است. بالاخره نمی توان انبوهی از اخبار و اطلاعات در رادیو بی بی سی و رادیو آمریکا و رادیو رژیم صهیونیستی را برای سوزن بانی حوادث سال 88 نادیده گرفت. وقتی رژیم صهیونیستی می گوید؛"اصلاح طلبان به نمایندگی از ما در تهران مبارزه می کنند"با این گفته چه باید کرد؟ وقتی آمریکا و انگلیس همین الان هم تمام قد از قهر و غضب اصلاح طلبان با انقلاب دفاع می کنند با این چه باید کرد؟ شما بهتر از ما می دانید که گردانندگان عملیات جنگ روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس علیه انقلاب ، مردم و رهبری توسط روزنامه نگاران ایرانی در رسانه های دشمن مدیریت می شود. این روزنامه نگاران زمانی در همین دوره اصلاحات در کشور در روزنامه های دوم خردادی قلم می زدند. ما نصیحت می کردیم و می گفتیم اینها"منّا" نیستند شما دوستان قبول نداشتید. الان که کوچ کردند به وطن مطلوب خود ، آیا باز تردید دارید که اینها "منّا نبوده" و نیستند! اینها نه تنها انقلاب و نظام بلکه کشور را به اهداف خائنانه دشمنان این نظام فروختند. شما گله کردید از برخورد مقامات امنیتی با تعدادی از روزنامه نگاران! بنده از کم و کیف این برخورد مطلع نیستم. اما شما تمام قد از آنها از باب آزادی بیان و آزادی حق تبادل اطلاعات دفاع کردید و فرمودید؛ چه کسی است که می تواند ادعا کند هم می توان اصلاح طلب بود و هم برانداز! بنده از شما سوال می کنم می توانید تضمین دهید اینها که مورد تعقیب نهادهای امنیتی بودند چند صباح دیگر به دوستان خود در " بی بی سی" و "وی او ای" نپیوندند. در دوران اصلاحات به ما این تضمین را داده بودند امّا معلوم شد اشتباه می کنند. چه دلیلی دارد که شما امروز اشتباه نمی کنید. روزنامه نگاران ایرانی که در بی بی سی و رادیو آمریکا کار می کنند اینها برای براندازی رفته اند یا برای تحکیم نظام اسلامی، کدام یک؟! بنده از شما سوالی کردم در مورد جریانی که می گویید نیم نگاهی به آنسوی مرزها دارند چه فکر می کنید؟ نقد شما به آنها چیست کارنامه مقابله با آنها چیست؟ شما این سوال را بی پاسخ گذاشتید؟!

4- شما سوال کردید که " جایگاه جمهوریت در تفکر شما کجاست؟" و همین را تیتر اول روزنامه اعتماد قراردادید و فرمودید ما برخلاف برخی آقایان رای مردم را تزئینی نمی دانیم. بنده در پاسخ شما در نامه دوم به تفصیل در این مورد پاسخ دادم. نسبت بین اسلامیت نظام به جمهوریت مثل نسبت تن به سر است. جمهوریت به عنوان "تن" نظام بدون اسلامیت به عنوان "سر" وجود خارجی ندارد و اسلامیت به عنوان "سر" هم بدون جمهوریت به عنوان "تن" معنا ندارد. در اولی ما شبیه یکی از نظامهای متعارف کنونی می شویم و در دومی به سمت رژیم خلافت می رویم، علما و مراجع و رهبر اصلی و واقعی ملت خانه نشین می شوند مانند آنچه پس از اسلام رخ داد. جایگاه جمهوریت در قانون اساسی ما مشخص است نمی دانم چرا آنرا مبهم ، مرموز و دست نیافتنی نشان می دهید. شما فکر می کنید رهبری و شورای نگهبان فقط پاسدار اسلامیت نظام است؟ این دو نهاد ، نیرومندترین نهاد نگهبان اسلامیت و بویژه جمهوریت نظام است و اگر این دو نهاد نبودند ما مثل نهضت مشروطه و نهضت ملی از استبداد رضاخان و پسرش سر در می آوردیم.

مردم و نخبگان و بویژه امام(ره) که بنیانگذار این بنای نورانی است با استفاده از تجربه مشروطه و نهضت ملی ، جلوی بازتولید سلطنت و استبداد و در نتیجه جلوی بازگشت استعمار را گرفتند. ما باید این نعمت بزرگ الهی را شکرگذار باشیم. اگر نبود این دو نهاد اصیل، نورانی و روحانی باید با شما در قعر جهنم استبدادی خشن تر از استبداد دوران پهلوی ها با شما این مباحثه و گفتگو را داشته باشیم.

شما در دفاع از جمهوریت به قرائت خود مطالبی را بدون ذکر مأخذ آوردید که پسندیده نیست. این مطالب خلاصه ادعای آقای اکبر گنجی در ما نیفست جمهوری خواهی است. آنچه از آن به عنوان حقوق ملت یاد کردید و آنرا مزیّن به فرموده امام کردید که در مانیفست جمهوریخواهی بارها به آن تمسک شده ، یک کژراهه است. در میان شما آدم فاضل و برجسته وجود دارد نیازی به استفاده از منطق یک فراری لجوج عنود نبود.

فرموده اید: هنوز طنین رسای امام در بهشت زهرا را فراموش نکرده ایم که حتی اگر پدران ما برای دوران خود حکومتی را انتخاب کرده اند این لزوماً نمی تواند برای نسل های بعد اعتبار داشته باشد. فارغ از مجادلات حقوقی این نظر، آیا معنایی جز پذیرش رای و نظر مردم در بالاترین درجه داشته است؟ منظورتان از این بیان چیست؟ یعنی مردم الآن پشیمان شده اند که در جمهوری اسلامی زندگی می کنند! آیا مردم خواهان یک نظام رضاخانی و یا جمهوری آتاتورکی هستند؟ اگر این تصور را شما دارید باید یک آدرس از این مردم بدهید تا تاریخ از رویت آن غفلت نکند راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال برای سی و چهارمین بار ثابت کرد مثل کوه پای نظام ، انقلاب و رهبری ایستاده اند. اگر منظورتان همین اشراری است که در روز قدس، روز 13 آبان، روز 16 آذر و روز عاشورای 88 به خیابان ها آمدند شما که می گویید آنها برانداز هستند و با آنها مرز بندی دارید! اگر گوشه چشمی به آنها ندارید چرا اصلاً به این سخن امام که در نفی طاغوت زمان گفته تفوه می کنید. برفرض محال مردم روزی عطای این نظام را به لقایش بخشیدند و تن به یک استبداد دادند ما و شما در کجای این معادله خواهیم ایستاد. آیا ما هم تن به استبداد خواهیم داد یا با آن مبارزه می کنیم؟!

بنده در پاسخ قبلی وفاداری جریان ما به جمهوریت را به شما آدرس دادم و گفتم شما که آقای ناطق نوری را فردی پخته می دانید به نمایندگی از کل جریان اصولگرا پیروزی آقای خاتمی را تبریک گفت. شما چرا در جریان انتخابات 88 پیروزی آقای احمدی نژاد را تبریک نگفتید. بعد به قول خودتان تظاهرات آرام و سکوت اعتراض آمیز برگزار کردید. آیا ما به جمهوریت نظام وفاداریم که به شما تبریک گفتیم یا آنها که تبریک نگفتند و به خیابانها آمدند؟!

5- درخصوص جایگاه انقلاب و موقعیت جمهوری اسلامی مطالبی را عرضه کردم که مورد عنایت قرار نگرفت امیدوارم روزی توفیق یابم با عدد و رقم و آمار واقعی بگویم داوری آنچه در مورد موقعیت کنونی ایران دارید واقعی نیست. موضوع تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی در همه دولتهای پس از انقلاب کم و بیش بوده است اینکه چه دوره ای بیشتر و چه دوره ای کمتر بوده بستگی به داوری مردم در روز رای گیری دارد. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مردم ، کارآمدی کسانی است که برگزیده اند اگر آنها را کارآمد نیابند حتماً در رای خود تجدید نظر می کنند.

6 - فرموده اید؛"راهی به سوی آینده تعبیه" کنیم. این حرف درستی است باید به اقتدار ملی در برابر دشمنان مکّار و خونخوار انقلاب اندیشید. و نیز فرمودید در انتخابات آینده به اعتلای اسلام و ایران فکر می کنید البته اسلام ناب محمدی(ص) که ولایت پیامبر بوسیله فقیه عادل زینت بخش آن باشد.

امیدوارم با بهره گیری از تجربیات گذشته شما و ما موفق به این مهم بشویم برای خودم و شما عزیزان آرزوی توفیق بیشتر و عاقبت به خیری دارم.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حلاج US ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    82 5
    جناب آقای عسگر اولادی به شکر خداوند وکوری دشمنان آنقدر وضع مالی شما وخانواده گرامیتان واخویتان خوب است که این همه فشار اقتصادی که به مردم وارد می شود را احساس نمی کنید. ایکاش کمی هم در بین مردم می آمدید وبه چشم خود میدید که مردم در چه وضعیتی هستند وگرانی چه به روز مردم در اورده است.!!!! نه اینکه بگویید :موضوع تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی در همه دولتهای پس از انقلاب کم و بیش بوده است. این حرف به دلیل ومنظوری که بیان شده باشد،فقط معنی ریشخند واستهزاء مردم را مدیهد .کسانی که زیر این بارگرانی کمرشان خم شده. اینقار آش شور شده که آشپز هم وادار به اعتراف شده برای همین اسن که دولت مهرپرور!!!! به هر نفردر شب عید 70هزار تومان میدهد. پس خواهش میکنم که با کلمات بازی نکنید.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
      2 0
      سلام من نه قصد حمایت از جناب عسکر اولاد رو دارم نه امثال شما رو اما یه سوال این حرفهای عسکر اولادی چه ربطی داشه به اینکه شما گفتی مگر امثال شما تا یک هفته قبل که ایشون از موسوی کروبی حمایت کردند ایشون رو به آسمانها نمیبردین؟
  • حسین IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    13 2
    یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مردم ، کارآمدی کسانی است که برگزیده اند اگر آنها را کارآمد نیابند حتماً در رای خود تجدید نظر می کنند. امیدوارم شورای نگهبان با تایید صلاحیت خود این اجازه تجدید نظر رو بدهند