محمد علی آبادی می گوید از همین حالا تلاش ایران و جمعی از کشورهای صاحب نام کشتی از سر گرفته می شود تا بتوانند مانع از حذف کشتی شوند.

محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ایران در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ درباره خبر حذف کشتی از المپیک گفت:« البته ما بیانیه ای را در این باره منتشر می کنیم اما از همین حالا باید دست به دست هم بدهیم تا مانع از این اتفاق تاسف بار بشویم. متاسفانه این خبر خیلی دیر به ما رسیده است. ولی ما با همکاری همه کشورهای صاحب کشتی دنیا ، مشغول جمع آوری نامه ای پر امضا از کشورهای صاحب کشتی هستیم تا مانع از حذف این رشته ورزشی شویم. حتی در حال بررسی هستیم و در صورت لزوم به لوزان می روم و جلساتی را با ژاک روگ و شیخ احمد خواهم داشت تا مانع از رسمی شدن چنین تصمیمی شویم .»
رئیس کمیته ملی المپیک ایران در ادامه می گوید:« کشتی ورزش ملی بسیاری از کشورهای صاحب تمدن و تاریخ در دنیاست. کشورهایی مثل روسیه ، ترکیه ، ایران ، چین ، ژاپن ، کره و کشورهای زیادی از آسیا ، آمریکا و اروپا. با این وجود تصمیم گیران در هیات اجرایی المپیک که بیشتر شان کشورهای غیر صاحبنام در کشتی هستند چنین تصمیمی را در سر دارند ولی ما باید متحد باشیم و مانع از چنین تصمیم تاسف باری بشویم.»
او در پاسخ به اینکه آیا چنین تصمیمی می تواند مرتبط با مدال های پر تعداد ایران در المپیک لندن باشد ، می گوید:« نباید این اتفاق را تنها به ایران محدود کرد. آنها چون خودشان در این رشته صاحب مدال نیستند ، مدت ها بود که در پی حذف رشته کشتی هستند. برای این اعضا رشته هایی مثل سوارکاری یا تنیس که در سطح المپیک طرفداران شان خیلی هم بیشتر از کشتی نیست در اولویت قرار می گیرد و به سراغ کشتی می آیند. ولی کشتی رشته ملی و آیینی بسیاری از کشورهای صاحب تمدن است و حتی کشورهایی مثل کوبا یا آمریکا هم در این رشته حرف های زیادی برای گفتن دارند. باید ما با این کشورها وارد مذاکره بشویم و در یک تصمیم جمعی بتوانیم مانع از چنین تصمیمی بشویم.»
اما شاید اگر ایران هنوز صاحب کرسی خود در هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک بود ، چنین اتفاق تلخی برای کشتی ایران نمی افتاد. علی آبادی در این باره می گوید:« متاسفانه این یک حقیقت است که هیچ کس مثل ما در سوزاندن صندلی های زیر پایش تبحر ندارد. اگر ما در هیات اجرایی صاحب کرسی بودیم و این کرسی ارزشمندمان خیلی ساده از دست نمی رفت الان و قبل از چنین تصمیم مهمی می توانستیم با همه اعضا تعامل و رایزنی کنیم.»
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    67 55
    این همه تلاش برای چی؟ که ثابت کنیم ما در کشتی اولیم؟؟ المپیک فقط کشتی نیست.