۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸

ایسنا نوشت:

رییس اتحادیه شیرینی‌فروشان و قنادان گفت: مشکلی در عرضه‌ شیرینی برای شب عید نداریم، اما افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه وارداتی تولید‌کنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

محمد نصرتی اظهار کرد:‌ اگر ارز مرجع از مواد اولیه هم‌چون روغن حذف شود، محصولات دچار افزایش قیمت شدید خواهند شد، اما با این تفاسیر تا پایان امسال افزایش نرخ نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: هر حلب روغن 16 کیلویی 58 هزار تومان در کارخانه تولیدی به فروش می‌رسد که مصرف‌کنندگان تا 63 هزار تومان نیز آن را خریداری می‌کنند. هم‌چنین در کنار روغن، خشکبار مانند مغز پسته و گردو و پودر نارگیل مصرف می‌شود که به دلیل وارداتی‌ بودن با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند.

او با اشاره به این‌که به احتمال قوی نرخ‌گذاری از این پس توسط اتحادیه انجام خواهد شد، گفت: در اوایل سال آینده بنابر افزایش دستمزد و قیمت مواد اولیه‌ نرخ جدید اعلام خواهد شد.

نصرتی درباره‌ دستگاه‌های تولید شیرینی بیان کرد: دستگاه‌های فرم‌دهی، بسته‌بندی و مواد اولیه بسته‌بندی در کشور تولید نمی‌شوند و برای رفع نیاز بازار به واردات متوسل می‌شویم که با نوسانات ارز و تحریم‌ها قیمت آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.

او تصریح کرد: دیگر دستگاه‌ها مانند فر، میکسر، مخلوط‌ کن، خمیرگیر و خمیر پخش‌کن در داخل تولید می شوند که آنها نیز در چند وقت گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند.

وی در پایان گفت: شیرینی ایرانی به اروپا و استرالیا صادر می‌شود که حجم اعظم خرید در این قاره‌ها توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali EU ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    10 1
    اقا جون هر کی دوست دارید قیمت جدید رو اعلام نکنید! بخدا اعلام نکنید ارزون تر باقی می مونه!