ایسنا نوشت:

 القاعده در شبه جزیره عربستان با تاکید بر اینکه فرانسه بدون هیچ توجیه یا دلیلی به مسلمانان در مالی حمله کرده است، مبارزه علیه فرانسه را در مالی خواستار شد.

به گزارش شبکه العربیه، القاعده در شبه جزیره عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب جنگ صلیبی که علیه اسلام شکل گرفته است، فرانسه در جهت دشمنی با اسلام پرداخت و بدون هیچ دلیل یا توجیهی به مسلمانان در مالی حمله کرد و انجام این اقدام از سوی فرانسه که به زنان محجبه حمله کرد عجیب نیست.

القاعده در ادامه این بیانیه آورد: بر هر مسلمانی واجب است که در حد توان با جان یا مال خود به مسلمانان در مالی کمک کند.

در این بیانیه آمده است: ساکنان کشورهایی که در نزدیکی مالی زندگی می‌کنند و مسلمانان ساکن کشورهایی که نظام‌های‌شان به فرانسه در این جنگ‌های صلیبی کمک می‌کنند، وظیفه دارند که به مسلمانان در مالی کمک کنند.

فرانسه در 11 ژانویه برای جلوگیری از ورود شورشیان به جنوب مالی و باماکو، پایتخت این کشور به مالی حمله نظامی کرد و با همکاری ارتش مالی توانست گائو، تیمبکتو و کیدال را از کنترل گروه‌های مسلح حامی القاعده در آورد.

سربازان فرانسه و مالی تقریبا با هیچ مقاومتی روبه‌رو نشدند چرا که گویی شورشیان از این مناطق گریختند و به مناطق صحرایی و کوه‌های ایفوقاس در منطقه کیدال در مسافت 1500 کیلومتری شمال شرق باماکو پناه بردند.

القاعده در شبه جزیره عربستان که مقر آن در یمن است، بر اثر ترکیب دو شاخه عربستانی و یمنی القاعده به وجود آمده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =