تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و پرهیز از بداخلاقی و چالش آفرینی، محور نطق​های امروز نمایندگان مجلس بود.

به گزارش خبرآنلاین، احمدرضا دستغیب نماینده شیراز در نطق میان دستور خود با بیان همه به مسائلی که موجب دلخوری و تکدر خاطر مقام و رهبرمان گردید واقفیم، گفت: فرمایشات روز گذشته معظم له واضح و روشن است و ای کاش بینش و تدبیر ما به حدی بود که نیاز به این بیان صریح نبود. اما این واقعیت به ناچار رقم خورد و تنها چاره شیرین شدن این کام تلخ، جامه عمل پوشاندن به منویات رهبری و خواسته ملت است. نگاه تقلیل گرایانه و ماندن در سطرها و نوشته ها و بیانیه و مصاحبه ها ظلمی مضاعف به این خواسته به حق می باشد.
نماینده شیراز با بیان اینکه سخنان رهبری نیازمند تبیین نیست، خاطرنشان ساخت: زمان، زمان عمل به وفای به عهد و هنگامه ارائه راهکارهای عملیاتی است.
دستغیب با بیان اینکه مردم رهبرشان را بهتر از مسئولان می شناسند، افزود: نیازی نیست خورشید انقلاب و رهبر خوبی ها را به آنها معرفی کنیم. مردمی که به هوشیاری و بصیرت امام انقلابی خویش ایمان دارند، می دانند او واقف به راه و رسم منزل هاست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه دستور کار امروز مجلس و کمیسیون ها باید بررسی راهکارهای عملی منویات رهبری باشد، اظهار داشت: بنشینیم و در فضایی آرام بحث نماییم. چگونه است که برای هر موضوعی تشریفات خاص و مراحل خاصی پیش بینی شده است، نحوه تصویب لوایح و طرح ها، نحوه رسیدگی به اعتبارنامه ها و ... همه روش مشخص دارد. اما آیا برای فرامین رهبری که رکن رکین نظام است سازوکاری در مجلس اندیشه شده است؟ باید فرهنگ شجاعت عذرخواهی در بین مسئولان نهادینه شود.

دستغیب گفت: این روش غلط که توپ را در میدان دیگری انداختن و در فقر اثبات خودمان، دیگران را انکار نموده و مقصر جلوه دهیم؛ رفتاری غیراخلاقی است که باید بساط آن جمع گردد.
وی با بیان اینکه برخی عوامل بیرون مجلس و دولت در دامن زدن به حواشی بی تاثیر نیستند، خاطرنشان ساخت: این افراد خواسته یا ناخواسته وارد یک بازی و هیجان کاذب می شوند، از رسانه ملی گرفته تا برخی رسانه های نوپا که با چند مصاحبه جنجالی خود را مطرح می کنند؛ تا مایی که نظر می دهیم. اینها سر منشا و کلید اختلافات است.

همانطور که فتاوای علما در جیب ستارخان بود، فتوای رهبرمان در قلب و سینه سربازان ولایت و خادمان ملت منقوش شده است
روح الله بیگی نماینده میاندوآب دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی بیانات رهبری را اندیشمندانه و حکیمانه و پیامبرگونه دانست و تاکید کرد: چرا باید کاری کرد که رهبری عزیز و فرزانه و ملت قهرمان رنجیده خاطر شوند؟ لذا باید از محضر مبارک شان عذرخواهی کرد و اعلام می کنیم که همانطور که فتاوای علما در جیب ستارخان بود، فتوای رهبرمان در قلب و سینه سربازان ولایت و خادمان ملت منقوش شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید براینکه باید با تعامل و تفاهم درصدد رفع گره ها و مشکلات اقتصادی مردم همت نماییم، گفت: مردم که نظام و انقلاب را همواره مورد پشتیبانی و حمایت خود قرار داده اند بیش از همیشه نیازمند خدمت صادقانه و بی منت مسئولان کشور هستند. آیا حق مردم ما این است که با بی تدبیری ها، لجبازی ها و بداخلاقی های برخی مسئولان با مشکلات بیشماری چون بیکاری، تورم و گرانی و بی عدالتی دست و پنجه نرم کنند؟ چرا ما باید ریل گذاری قانونی انجام دهیم اما برخی مسئولان جاده های ناشناس و انحرافی را بیشتر مورد استفاده قرار دهند؟
وی در ادامه خطاب به رییس جمهور گفت: مردم صبورانه و در کمال فداکاری فشار تحریم های خارجی را سرافرازانه تحمل می کنند. اما تحریم داخلی ناشی از بی تدبیری، بی مدیریتی و دیوان سالاری را بر نمی تابند. چرا علی رغم تصویب قانون مدام بر طبل اجرای فاز دوم می کوبید و تورم انتظاری را موجب می شوید؟
وی تصریح کرد: بهترین راه اجرای عدالت کاهش تورم است، با تورم موجود فاصله طبقاتی بیشتر، اغنیا قوی تر و ضعفا ضعیف تر و قشر کارگر و کارمند نحیف تر شده اند. پرداخت یارانه نقدی به نام ضعفا شد، اما به کام اغنیا! مگر می شود با تغییر فرمول و آمارسازی واقعیت ها را پنهان کرد؟ مگر می توان با آمار غیرواقعی برای برون رفت از مشکلات برنامه ریزی واقعی کرد؟، ضریب جینی ما چینی است و معکوس نشان می دهد!  مگر می شود وعده ایجاد 2 و نیم میلیون شغل داد اما در حفظ شغل و پست فقط یک نفر اصرار کرد؟ مگر می شود به مردم بگوییم منتظر کاهش قیمت ها باشید اما خود بلیط هواپیما و قطار و خودرو و مسکن مهر را افزایش دهیم؟ مگر می شود در برابر کاهش ارزش پول ملی بی تفاوت بود؟ مگر می شود پاک ترین دولت بود ولی شاهد اختلاس های میلیاردی بود؟ کجا رفت سه هزار میلیارد تومان ها؟ کجا رفتند خاوری ها؟ کجا رفت مهرورزی ها و عدالت ورزی ها و کجا رفت صیانت از خون رجایی ها و بهشتی ها و باهنرها؟ مگر می شود 300 نفر وام های بانکی بگیرند و بازنگردانند و جوانان به دنبال ضامن برای یک وام باشند؟
عضو کمیسیون اقتصادی خطاب به احمدی نژاد گفت: شما فرموده بودید هرجا بی عدالتی دیدید آنچنان فریاد بزنید که به گوش من برسد. فریاد بی عدالتی زیاد شده و پرده گوش ها را پاره کرده، اما شنیده نشده است. گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =