سخنگوی هیات رئیسه مجلس می​گوید با توجه به برخی مسائل همچون تغییر نرخ ارز و نرخ نفت در سال جاری، دولت برای تاخیر در ارائه لایحه بودجه 92 حق داشته است.

عبدالرضا مصری با حضور در کافه خبر عملکرد مجلس نهم از ابتدا تا کنون، اولویت های مجلس نهم، فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و برنامه های مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرد.
مصری درباره تاخیر در زمان ارائه لایحه بودجه سال 92 کل کشور گفت: بر اساس قانون، دولت باید 15 آذر لایحه بودجه را تقدیم کند. اما اگر تاخیر در ارائه لایحه ایجاد شود، دولت باید لایحه چند دوازدهم را به همراه لایحه بودجه به مجلس تقدیم کند.
وی ادامه داد: دولت برای ارائه لایحه بودجه سال 92 کل کشور به مجلس تاخیر داشته است و با توجه به برخی مسائل همچون تغییر نرخ ارز و نرخ نفت دولت برای تاخیر در ارائه این لایحه حق داشته است.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس که می گفت از زمان دقیق ارائه لایحه بودجه به مجلس اطلاعی ندارد، درباره نشست های مشترک دولت و مجلس با بیان این که فعلا قرار بر برگزاری جلسه ای نیست، تصریح کرد: مقرر شده است دولت کار خود را از نظر کارشناسی انجام دهد و زمانی که ورود مجلس به بحث لازم باشد دولت موضوع را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند. نمایندگان مجلس با این مساله که تعدادی از نمایندگان به عنوان «مجلس» در جلسات مشترک با دولت شرکت کنند و از طرف مجلس تصمیم بگیرند، مخالفند و در قانون هم چنین موضوعی تعریف نشده است.
وی گفت: تا پایان سال فرصت و ضرورت برگزاری نشست های مشترک میان دولت و مجلس وجود ندارد.
مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با سخنگوی هیات رئیسه مجلس روزهای آینده منتشر خواهد شد.
/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =