۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳

هفته نامه سلامت نوشت:

شراره رخام سال‌هاست که در حوزه بازیگری در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کد. حضور در فیلم «دختران انتظار» در کنار بازیگرانی مثل نیکی کریمی و پارسا پیروز‌فر توانایی‌های این بازیگر را بیشتر نشان داد. این روز‌ها فیلم «نیم‌کیلو باش، مرد باش» با بازی شراره رخام وارد شبکه نمایش خانگی شده است. او چند سالی است عضو تیم فوتسال، والیبال هنرمندان و از بازیگرانی است که به سلامت و ورزش اهمیت زیادی می‌دهد. با او درباره بازیگری، سلامت، ورزش و زیبایی گپ زده‌ایم.
یک بازیگر چقدر باید به زیبایی ظاهر و تناسب اندامش اهمیت بدهد؟
خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد بنابراین زیبا بودن و تلاش برای رسیدن به زیبایی، بسیار مهم است. وقتی خدا نعمتی را به انسان می‌دهد، باید به آن توجه و در حفظش تلاش کند. این روز‌ها علم پزشکی در عرصه زیبایی پیشرفت‌های زیادی داشته است. به نظر من هرچقدر آدم‌ها زیبا و آراسته‌تر به نظر برسند، می‌توانند در شغلشان و ارتباط با دیگران موفق‌تر عمل کنند. اهمیت این زیبایی در بازیگری دوچندان است.
تعریف شما از زیبایی چیست؟
به‌هرحال زیبایی می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. زیبایی معیار‌هایی دارد و در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. مثلا معیار‌های زیبایی در ایران با معیار‌های آفریقایی‌ها تفاوت دارد. قبیله‌ای در آفریقا زندگی می‌کند که معیار زیبایی در میان آنها وجود حلقه‌های متعدد در گوش و بینی است.
جراحی‌های زیبایی چطور می‌تواند به آراستگی چهره آدم‌ها کمک کند؟
قبول دارم که متأسفانه خیلی از ما در انجام این کار دچار افراط می‌شویم، تا آنجا که گاهی حتی چهره از شکل طبیعی‌اش خارج و مصنوعی می‌شود.
نظرتان درباره زیبایی به اصطلاح عروسکی که این روز‌ها مد شده، چیست؟
با این نوع زیبایی‌ها مخالف هستم ولی خودم چند سال قبل جراحی زیبایی انجام دادم و در لب‌هایم تزریق کردم.
این کار را به دلیل شغلتان انجام دادید؟
نه، زیبایی را برای خودم و به عنوان یک تمایل شخصی می‌خواستم و براساس توصیه کارگردان یا فیلمسازان این کار را انجام ندادم. این عمل آن موقع در جامعه هنوز مداول نشده بود.
این کار را قبل از حضور در فیلم «دختران انتظار» انجا دادید
نه، بعد از بازی در این فیلم بود و با واکنش‌های منفی برخی از همکاران و مردم هم روبه‌رو شدم.
واکنش منفی؟ چرا؟
می‌گفتند چهره‌ام مصنوعی شده است.
این اظهار‌نظر‌ها دوستانه بود؟
نمی‌دانم، شاید برخی اظهار‌نظر‌ها براساس حسادت بود و برخی هم از کاه کوه ساختند اما به جرات می‌توانم بگم 70 درصد بازیگران زن سینما عمل زیبایی بینی و لب انجام داده‌اند، گونه گذاشته‌اند و پوستشان را کشیده‌اند اما من فقط یک عمل ساده زیبایی انجام دادم و در معرض حمله قرار گرفتم. به دلیل همین حواشی، در این چند ساله نقش‌های تاریخی به من پیشنهاد نمی‌شد، در حالی که خیلی از بازیگران زن و مرد که سریال تاریخی بازی می‌کنند، انواع و اقسام عمل‌های زیبایی انجام داده‌اند و بینی خیلی از بازیگران مردی هم که فیلم تاریخی بازی می‌کنند، به شکلی خیلی واضح عمل شده است. متأسفانه جراحی زیبایی من به سوژه مخالفانم تبدیل شد. همین جا هم می‌گویم که اشتباه کردم و اگر زمان به عقب برگردد، هرگز این کار را انجام نمی‌دهم.
به خاطر حرف و حدیث‌هایی که به وجود آمد، این حرف را می‌زنید؟
بخشی از آن مربوط به واکنش‌هاست ولی بخش مهم‌ترش، به سلیقه خودم برمی‌گردد که تغییر کرده و دیگر به این مدل لب علاقه‌‌ای ندارم.
آدم تنوع‌طلبی هستید؟
نه، سلیقه همه آدم‌ها به مرور زمان تغییر می‌کند. با چند پزشک صحبت و در چند مرحله ژله لبم را تخلیه کرده‌ام. الان چهره‌ام خیلی تغییر کرده مثل سابق شده است.
شما هم شنیده‌اید که می‌گویند ایرانی‌هایی مقیم خارج از کشور و حتی برخی خارجی‌ها از کشور و حتی برخی خارجی‌ها برای انجام عمل زیبایی به ایران می‌آیند؟
شاید دلیل مهم این کار آنها، هزینه پایین انجام این جراحی‌ها در ایران است ولی هرکس قصد انجام جراحی زیبایی دارد، باید حتماً قبل از این کار از کیفیت کار جراح مطمئن شود. در غیر این صورت با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهد شد.
شما اهل ورزش هستید. در حال حاضر به چه ورزش‌هایی می‌پردازید؟
ایروبیک و کیک‌بوکسینگ انجام می‌دهم. آنا نعمتی و سحر زکریا هم کیک‌بوکسینگ کار می‌کنند.
در تیم‌های ورزشی هنرمندان هم عضو هستید؟
بله، مدت‌هاست با دوستان بازیگر مانند رویا تیموریان، فاطمه گودرزی، لیلا بلوکات، فاطیما بهارمست، لیندا کیانی و مهوش صبر‌کن تیم والیبال هنرمندان را تشکیل داده‌ایم و مسابقه‌های خوبی با تیم‌ملی والیبال بانوان داشته‌ایم. در فوتسال هم با بازیگرانی مثل پگاه آهنگرانی با تشکیل تیم فوتسال هنرمندان و تشویق بازیگران و سایر هنرمندان به عضویت در این تیم تلاش می‌کنیم به ورزش توجه جدی داشته باشیم زیرا داشتن بدن آماده و ورزیده برای بازیگر بسیار مهم است و باعث می‌شود بتواند هر نقشی را بازی کند. در این فرصت از خانم ممدوح و خانم دنیا، مربیان تیم والیبال هنرمندان که بدون هیچ چشمنداشت مالی تیم را تمرین می‌دهند، تشکر می‌کنم.
معمولاً در فیلم‌های کمدی هم نقش شما کمدی نیست. این نظر را قبول دارید؟
بله، من شخصیت طنز بازی نمی‌کنم و در فیلم‌ها کمدی، در مواجهه با سایر شخصیت‌های کمدی موقعیت به وجود می‌آورم.
پس به ایفای نقش‌های جدی علاقه بیشتری دارید؟
بله، به نقش‌های چند وجهی علاقه دارم. نقش‌هایی که ابعاد پنهان زیادی دارند و بازیگر می‌تواند این مساله را در بازی‌اش بروز بدهد. متأسفانه در فیلمنامه‌ها، به خصوص درباره شخصیت زنان، کاستی‌ها و محدودیت‌هایی وجود دارد. نقش‌های مثبتی که برای خانم‌ها نوشته می‌شود، معمولا تک‌بعدی و سطحی است. معمولا زنان در فیلم‌ها کاملا مثبت، منزه و تک‌وجهی هستند و هیچ اندیشه و تفکری ندارند. در صورتی که نقش‌های منفی تا حدی ابعاد شخصیتی متفاوتی دارند

30123

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    14 51
    خانم رخام خداوند زیباست و زیباییها را دوست دارد اما همون خداوند گفته این زیباییها رو در بیرون منزل به نمایش نگذارید این متن صریح قرآنه تو کشور ما معیار زیبایی درونه و برای خانم ها زیبایی صورت باید مهم باشه نه برای نمایش در سینما و تلویزیون که خودش عاملی باشه برای تشویق خانم ها برای عمل زیبایی و نمایش بیشتر در جامعه و در نتیجه هرچه بیشتر به نمایش در اومدن زیباییهایی که مخصوص زندگی خصوصی افراد هست در بیرون خانواده و بیشتر شدن فساد متاسفانه سینمایی که باید در خدمت جامعه دینی باشه خودش عاملی شده برای ضربه زدن به جوونای این مرز و بوم
  • samira A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    15 26
    خیلی هم زیبایی.....حسودا میگن زشتی